نسخه چاپی

ابهام جایگزین كردن بانك مركزی به جای شورای پول و اعتبار

نماینده مردم كرمان در مجلس گفت: تعیین نرخ ارز موجب آغاز دامنه بحثی وسیع در خصوص تعیین منابع و مصارف ارز در مجلس شد ولی مصوبه كمیسیون تلفیق مبنی بر جایگزینی بانك مركزی به جای شورای پول و اعتبار مصوبه خوبی نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در اخطاری گفت: ‌در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال جاری مجلس تعیین نرخ ارز را پس از مذاکرات فراوان و مخالفت با راه‌اندازی بورس به ارز به شورای پول و اعتبار سپرد.

وی افزود: مبدا محاسباتی نرخ ارز در بودجه باید مشخص شود تا معلوم شود نرخ ارز مبادله‌ای مبنای محاسبات بخش درآمد بودجه است یا قیمت آزاد ارز مصوبه کمیسیون تلفیق و نظر شورای نگهبان متفاوت از این نیت مجلس است.

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده مردم کرمان گفت: شورای نگهبان، شورای پول و اعتبار را به دلیل حضور افرادی غیر از قوه مجریه در ترکیب این شورا مورد ایراد قرار داده در حالی که جایگزین کردن بانک مرکزی به جای شورای پول و اعتبار مستلزم جابجایی سایر دستگاه‌های مندرج در این تبصره لایحه بودجه است.

وی افزود: به همین دلیل تعیین مصارف و منابع ارزی را مرآعا گذاشت و از کمیسیون تلفیق می‌خواهیم که در این مورد با دقت تصمیم‌گیری کند.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...