نسخه چاپی

نمايندگان براي تامين نظر شوراي نگهبان مصوب كردند؛

لغو پرداخت مستمری به فرزندان و همسران بیمه‌شده متوفی با 10 سال سابقه

با موافقت نمایندگان پرداخت مستمری به فرزندان و همسران بیمه‌شده متوفی با 10 سال سابقه لغو شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 خردادماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای لايحه بودجه ۹۲ ، تبصره الحاقی به بند ۶۱ را كه در آن آمده بود" سازمان تأمین اجتماعی مکلف است مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر 10 سال سابقه دارد به نسبت سنوات پرداخت نمایند"، حذف كرد.

همچنين نمایندگان تکلیف سازمان تامین اجتماعی درباره بازنشستگی افراد ۶۰ ساله ای را که ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

گفتنی است شورای نگهبان در مورد بند الحاقی یاد شده اعلام کرده بود که بند الحاقی ۲۸ از آنجا که ماهیت بودجه ای ندارد، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی است و کمیسیون تلفیق نیز رأی به حذف بند یادشده داده بود.

علاوه بر اين موارد بهارستان‌نشينان میزان مبلغ واریزی نیروی انتظامی به خزانه‌داری کل کشور بابت صدور و تعویض هر جلد گذرنامه زیست سنجی بیومتریک را مشخص کردند.

بنابر بند الحاقی 2 بند 67 به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود بابت صدور و تعریض و تمدید هر جلد گذرنامه زیست سنجی بیومتریک برای کلیه شرایط سنی، مبلغ ۷۵۰ هزار ریال دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خرانه داری کشور واریز نماید.


همچنين با موافقت نمایندگان مجلس و به منظور تامین نظر شورای نگهبان وزارت نیرو مکلف به واریز 12 هزار میلیارد ریال از محل فروش اموال و سهم الشرکه و اوراق مشارکت به حساب خاص نزد خزانه داری کل کشور شدند.

این جزء از بند ۲۴ با ۱۵۴ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع بررسی و تصویب شد.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...