نسخه چاپی

كاندیدای اصلح را در این سخنان بجویید‌

طی ماه‌های اخیر مقام‌معظم رهبری در دیدارهای مختلفی كه داشته‌اند، با اشاره به ویژگی‌های كاندیدای اصلح، مسیر تشخیص صحیح را برای مردم به روشنی تبیین كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه جوان؛ با برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، واجدین شرایط رأی دادن با شناخت بهتر و بیشتر می‌توانند کاندیدای اصلح را شناسایی کنند و رأی خود را به نام او به داخل صندوق بیندازند. خصوصاً آنکه طی ماه‌های اخیر مقام‌معظم رهبری نیز در دیدارهای مختلفی که داشته‌اند، با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح، مسیر تشخیص صحیح را برای مردم به روشنی تبیین کرده‌اند. از این رو اگر مردم بدون آنکه تحت تأثیر احساسات قرار گیرند و به شایعات توجه کنند، می‌توانند به کاندیدای اصلح رأی دهند، حتی با این فرض و احتمال که آن شخص را دارای پایگاه اجتماعی و رأی لازم برای ریاست جمهوری نبینند، اما با مشاهده شرایط کاندیدای اصلح و رسیدن به حجت شرعی، می‌توانند بر خود واجب کنند که در شرایط فعلی به آن شخص رأی دهند.

**امتیازات امروز منهای ضعف‌ها

رهبر معظم انقلاب در اول فروردین سال 92 که با عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است، در جمع زائران حرم رضوی در خصوص شرایط کاندیدای اصلح علاوه بر تأکید به قانون‌مداری و تسلیم و تمکین در برابر رأی قانون، فرمودند: «آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعف‌هایی که وجود دارد. » ایشان همچنین تأکید کردند: «هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزش‌ها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. آن کسانی که آماده‌ این میدان می‌شوند، باید با کمال قوّت، با کمال قدرت، با توکل به خدا، با اعتماد به توانایی‌های این ملت پیش بروند.‌»

با توجه به این بیانات و شرایط کاندیدای اصلح به خوبی می‌توان دریافت اگر برخی از نامزدهای انتخابات در قامت رقابت با سایر کاندیداها منافع ملی را به خطر بیندازند و تدبیر را به کنار بگذارند و هر حرفی را برای جلو انداختن خود در میدان نسبت به سایر رقبا بر زبان آورند، آن کاندیدای اصلحی نیست که در آینده پایبند به تدبیر باشد و بتواند مملکت را بر اساس توکل بر خدا و اعتماد به توانایی‌های این ملت اداره کند.

**تهذیب اخلاقی و پرهیز از وعده‌های نشدنی

در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور در تاریخ هفتم اردیبهشت امسال نیز رهبر معظم انقلاب نکات بسیار مهمی را در خصوص کاندیدای اصلح فرمودند و اشاره کردند: «نامزد انتخابات اولاً باید به خدا و به این انقلاب و به قانون اساسى و به این مردم ایمان و اعتقاد داشته باشد، ثانیاً داراى روحیه مقاوم باشد، ثالثاً انسان‌هاى با تدبیرى باشند، با حکمت باشند. روزمرّه فکر کردن در مسائل اقتصادى، مضر است؛ تغییر سیاست‌هاى اقتصادى به طور دائم، مضر است - در همه بخش‌ها، به خصوص در اقتصاد - تکیه کردن بر نظرات غیرکارشناسى، مضر است؛ اعتماد کردن به شیوه‌هاى تزریقىِ اقتصادهاى تحمیلى شرق و غرب، مضر است. سیاست‌هاى اقتصاد باید سیاست‌هاى «اقتصاد مقاومتى» باشد، رابعاً باید تهذیب اخلاقى داشته باشد که براى مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغه‌آفرینى نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانى نکنند؛ البته وعده بی‌خود و بى‌مبنا هم ندهند، درِ باغ سبزهاى بى‌منطق هم باز نکنند؛ منطقى، معقول، منطبق با واقعیت و با توکل به خداى متعال حرکت را پیش ببرند»

رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام (ره) نیز به این نکته اشاره کردند که «نامزدهای انتخابات با وعده‌های نشدنی خود را شرمنده مردم نکنند.»

وعده‌های پوچ و نشدنی از جمله مواردی است که تمامی مردم باید با دقت در گفته‌های کاندیداهای انتخابات، حق را از باطل بسنجند و تشخیص دهند که آیا این وعده‌ها شدنی است یا خیر؟ مردم باید تشخیص دهند که آیا ادعای ایالتی کردن کشور و حرف زدن از سربازی حرفه‌ای و وعده‌هایی از این دست که خارج از اختیارات رئیس‌جمهور است، می‌تواند تحقق یابد، یا برخی کاندیداها از هم اکنون بی‌توجه به اختیارات قانونی رئیس‌جمهور و برای کسب رأی حرف می‌زنند؟

**اهل استقامت و حفظ عزت کشور

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم‌ استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد در بیست و پنجم اردیبهشت امسال نیز حاکی از معیار اصلى براى انتخاب خوب است. چنان که ایشان در این دیدار می‌فرمایند: «اما اجمالاً معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدف‌هاى انقلاب باشد» و در ادامه نیز تأکید می‌کنند: «کسانى سر کار بیایند که اهل استقامت، اهل ایستادگى باشند؛ زرهى پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند.»

بر این اساس، قطعاً کاندیدای اصلح آن کسی نیست که در برابر فشارهای بیگانگان، منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح دهد و بدون توجه به حقوق ملت، راهی را بپیماید که مورد خواست قلدرهای بین‌المللی باشد. انتخاب مسیر سازش یعنی غفلت از مقاومت و استقامت که این خلاف عزت کشور و دور از خصوصیات کاندیدای اصلح است.

در دانشگاه امام حسین (ع) در مراسم میثاق پاسداری در تاریخ ششم خرداد امسال نیز رهبری در خصوص شرایط کاندیدای اصلح فرمودند: «مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمى که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه می‌کنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسى که می‌تواند براى انقلاب، براى کشور، براى آینده، براى عزت ملى، براى باز کردن گره مشکلات، براى ایستادگى قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ معاندان و براى الگو کردن جمهورى اسلامى در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدمهایى در داخل مرزها، چراغ سبز نشان دهیم. خب، دشمن کار خودش را دارد میکند؛ علیه کسى، علیه کسانى و بیشتر از همه علیه خود انقلاب و نظام و انتخابات لجن‌پراکنى می‌کند.»

مطابق این جملات، سیاه نمایی و خواسته یا ناخواسته امتیاز دادن به دشمن دیگر موردی است که رهبر معظم انقلاب، کاندیدای اصلح را فارغ از آن می‌دانند. آنان که با سیاه‌نمایی یا تخریب دیگران، بر منافع ملی پا می‌گذارند کسانی نیستند که فردا بتوانند جمهورى اسلامى را در چشم مستضعفان عالم الگو کنند، زیرا تجربه نشان داده که این افراد پس از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری، در طول زمان در مسیری قرار می‌گیرند که خواست دشمنان است. بنابراین مرور مواضع رهبر معظم انقلاب درباره شرایط و ویژگی‌های کاندیدای اصلاح که در این گزارش به بخش‌هایی از آن اشاره شد، می‌تواند مخاطبان را در یافتن مصداق کاندیدای اصلح یاری کند. بدیهی است مشارکت گسترده مردم با گزینش نامزد اصلح علاوه بر تحقق حماسه سیاسی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تهدیدات به عنوان یکی از مؤلفه‌‌های اقتدار ملی داشته باشد.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...