نسخه چاپی

احمدی‌نژاد : یك گام به فضا نزدیك‌تر شدیم

رئیس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای فضایی در كشور گفت: افتتاح این مركز ما را یك گام به استفاده كامل از فضا نزدیك‌تر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم افتتاح مرکز رصد فضایی امام جعفر صادق (ع) با تبریک به ملت ایران به خاطر این دستاورد گفت:‌امروز ما شاهد یک اتفاق پیشرفت عظیم و جهش بزرگ در علم و فناوری کشور هستیم.

وی افزود:‌ من پیش از این هم به این مطلب اشاره کردم که اگر ما بخواهیم در سطح جهانی اثرگذار باشیم، باید در مرزهای دانش حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید از ظرفیت‌های فضا به درستی استفاده کنیم و امروز گام به گام توانمندی‌های ملت ایران برای استفاده از فضا تکمیل می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که می‌تواند از یک فضای بسیار دور تمام پهنه آسمان را دریافت و کنترل کند.

احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری از اینکه انشاءالله در آینده شاهد مخابره و دریافت اطلاعات در این مرکز خواهیم بود، اظهار داشت: این مرکز این امکان را به ما می‌دهد تا محیط را به خوبی سنجیده و برنامه‌های لازم را برای استفاده از آن به درستی تنظیم کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مجموعه تجهیزات این مرکز ساخت فرزندان و متخصصان داخلی این کشور است و مهمتر از آن نرم‌افزاری است که می‌تواند از این تجهیزات استفاده و دریافت‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: این کار دستاورد بسیار بزرگی است و از معدود کشورهایی هستیم که چنین مرکزی را در اختیار داریم و اگر ماهواره‌ای را فضا بفرستیم می‌توانیم اطلاعات آن را در کشور خودمان دریافت کنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه مدیریت رفتارهای ماهواره در این جا امکان‌پذیر است و به تمام متخصصینی که در راه اعتلای کشور و پرچم عدالت و توحید تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم گفت: امیدوارم به جایی برسیم که بتوانیم تمام توانمندی‌های کشور را در مرز دانش تامین کنیم.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...