نسخه چاپی

بازار مسكن راكدتر شد

بازار معاملات خرید و فروش مسكن كه از سال قبل در ركود تورمی فرو رفته است، در آستانه برگزاری انتخابات باز هم راكد تر شد.

به گزارش نما به نقل از دنیای اقتصاد، زمزمه‌های مربوط به آرامش بازار مسکن پس از برگزاری انتخابات، موجب شده متقاضیان خرید واحدهای مسکونی در پایتخت که پیش از این در انتظار تثبیت قیمت‌ها خرید خود را به تعویق انداخته بودند، باز هم دست نگه دارند بلکه قیمت‌ها در بازار مسکن پس از انتخابات سیر کاهشی به خود بگیرد.
از سوی دیگر، آن طور که شواهد بازار معاملات خرید و فروش مسکن این روزها نشان می‌دهد، مالکان هم که ظرف ماه‌های اخیر تمایلی به فروش واحدهای خود نشان نمی‌دادند، این روزها با انعطاف بیشتری درصدد جذب مشتریان واقعی برای واحدهای خود هستند.
البته هنوز هم فایل‌های فروش در بازار معاملات مسکن کم است با این وجود مالکانی که واقعا قصد فروش دارند ترجیح می‌دهند به جای ریسک کردن و منتظر ماندن برای تعیین شدن شرایط پس از انتخابات، با مشتری واقعی ملک خود کنار بیایند.
این در حالی است که در اغلب معاملات مسکن صورت گرفته ظرف روزهای اخیر در تهران، مالکان که پیش از این اگر واقعا هم حاضر به فروش می‌شدند و قبل از قرارداد از معامله انصراف نمی‌دادند، حاضر نبودند حتی یک ریال هم به خریدار تخفیف بدهند، با درصدهای توافقی مبالغ قابل توجهی را به خریداران تخفیف می‌دهند.
حتی در برخی موارد، مالکان، علاوه برتخفیف، حاضر می‌شوند بخشی از سهم پورسانتی را که خریدار باید بابت معامله انجام شده به مشاور املاک بپردازد خودشان به بنگاه پرداخت کنند تا با جلب رضایت بیشتر خریدار از کنسلی احتمالی معامله تا زمان انتقال سند جلوگیری کنند.
به این ترتیب، اگر خریداران مسکن این روزها قدری زیرکانه تر عمل کنند به طور قطع می‌توانند آپارتمان مورد نظر خود را با شرایط بهتری نسبت به ماه‌های اخیر خریداری کنند.
اما، این روزها، تحت تاثیر گمانه‌زنی هایی که در رابطه با کاهش قیمت مسکن پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، اغلب مالکانی که واقعا قصد فروش ملک خود را دارند می‌گویند: آگهی فروش آپارتمان آنها حتی پس از گذشت چند هفته، حتی یک زنگ خور هم نداشته است.
با این حال، به گفته این مالکان حتی اگر آگهی فروش آپارتمان آنها زنگ خور هم داشته باشد، 99 درصد این تماس‌ها از سوی مشاوران املاکی است که به امید یافتن فایل‌های فروش و رونق کسب و کار خود، با صاحبان آگهی فروش تماس می‌گیرند.



۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...