نسخه چاپی

چمران:

"شهردار شدن احمدی‌نژاد شایعه است"

چمران با اشاره به اینكه هنوز گزینه‌ای در خصوص شهردار آینده مد نظر نیست و شهردار شدن احمدی‌نژاد تنها یك شایعه است، گفت: اسپانسری برای هزینه تبلیغات ائتلاف آبادگران ایران اسلامی نداریم و افراد هر كدام به اندازه وسعشان كمك می‌كنند.

به گزارش نما، مهدی چمران در نشست خبری خود، با اشاره به فهرست ائتلاف آبادگران ایران اسلامی برای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات مختلف با گروه‌ها و طیف‌های مختلف لیست ۳۱ نفره خود را برای شورای چهارم اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: آبادگران نامی آشنا برای شهروندان تهرانی‌اند به طوری که از سال ۸۱ و در دوره دوم اعضای شورای شهر با نام آبادگران وارد عرصه انتخابات شدند.

چمران بیان داشت: در آن دوره تمامی افراد که در لیست آبادگران ایران اسلامی قرار گرفته بودند شورای دوم را پیدا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در شورای دوم و بعد از یأس و ناامیدی که مردم در شورای اول شهر تهران شاهد بودند، حضور چشمگیری را در عرصه انتخابات و انتخاب افراد صالح و متخصص داشتند.

دبیر کل ائتلاف آبادگران ایران اسلامی ادامه داد: عملکرد شورای دوم سبب شد تا مردم پس از فعالیت شهردار تهران (احمدی‌نژاد) وی را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در دوره سوم آبادگران مجددا لیست خود را با گروه‌های دیگر مشترکا اعلام کرد که در این لیست منهای چند نفر مابقی به شورای سوم راه پیدا کردند.

چمران تأکید کرد: شورای سوم با تمام ظاهری که از طیف‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی داشت با انسجام عملی خودش بر کار شهرداری نظارت داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شورای شهر در اصلاح تمام مسائل مربوط به شهری مستقیما ورود پیدا کرده و نظارت داشته است و شهرداری هم توانسته به صورت نسبی برنامه‌های تدوین‌شده را اجرا کند و توانسته‌ایم یک تحول خوبی را در شهر تهران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: عملکرد شورای شهر در تهران و تعامل آن با شهرداری در این دوره نیز سبب شد تا شهردار تهران در آستانه قرارگرفتن ریاست‌جمهوری باشد و این به معنای این است که شورای شهر در این چند ساله توانسته است برنامه‌های منظم و مدونی را در شهر تهران اجرا کند.

چمران بیان داشت: شورای شهر با ریل‌گذاری مناسب فضای خوبی را برای حرکت شهرداری تنظیم کرده است و شهرداری نیز براساس برنامه‌های تدوین‌شده شورا اقدامات خوبی را در شهر تهران ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در دوره چهارم شوراها نیز ائتلاف آبادگران ایران اسلامی تلاش کرده است تا افراد متخصص، متدین و کارآمد را در لیست خود قرار دهد و این در حالی است که لیست آبادگران دارای مشترکات زیادی با سایر گروه‌ها و لیست‌ها دارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه تبلیغات شوراهای شهر به گونه‌ای است که نمی‌تواند از امکانات رادیو و تلویزیون استفاده کنند و تنها باید به سمت تبلیغات داخل شهری و چاپ بروشور و بنر پیش بروند و این باعث می‌شود که مردم کمتر کاندیدای شورای شهر را بشناسند.

چمران در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران که در حال حاضر مطرح شده است که قرار است احمدی‌نژاد در دوره بعدی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود گفت: این تنها یک شایعه است نباید به این گونه شایعات توجه کرد.

چمران در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه هزینه بدون سند در شهرداری وجود ندارد تاکید کرد: اینکه می‌گویند در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری حدود ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه بدون سند وجود دارد حرف گزاف و بیهوده‌ای است.

وی تصریح کرد: هزینه‌هایی که در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری خارج از برنامه انجام شده است حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که البته آیتم‌های آن در شورا بررسی شده است.

چمران بیان داشت: در شهرداری تا سال ۸۲ حسابرسی نشده بود و اگر انجام شده بود نیز قابل مطلوب نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهردار هر دوره می‌توان در پایان هر سال اگر خارج از برنامه هزینه‌ای کرده است با مراجعه به شورا آن را اعلام کند و این در حالی است که هزینه‌های خارج برنامه وجود داشته است.

چمران ادامه داد: هزینه خارج از برنامه در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری در شورا بررسی شده است و در این زمینه نیز بنده نامه‌ای را که باید بنویسم نوشته‌ام و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و ندارد.

وی تأکید کرد: براساس قانون هر فردی می‌تواند به عنوان کاندیدا در شورای شهر ثبت‌نام کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد چرا که در این زمینه قانون تعیین‌کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر و با توجه به اینکه قالیباف شهردار تهران کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری هستند و در سفرهای تبلیغاتی شرکت می‌کنند باید معاونین وی مسائل شهری را پیگیری و اجرا بکنند.

چمران ادامه داد: آموزش و پرورش در کشور وزیر دارد و همه مسئولیت‌ها صفر تا صد در حیطه آموزش و پرورش است و این در حالی است که شورای شهر و شهرداری در ابتدای هر سال تحصیلی تمهیداتی را برای بازسازی و آماده‌سازی مدارس انجام می‌دهند و البته این وظیفه شهرداری و شورا نیست.

وی ادامه داد: در بحث ورزش همگانی نیز اقدامات خوبی از سوی شهرداری و شورای شهر انجام شده است که البته این برنامه‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته چمران در حال حاضر نظارت بر عملکرد مالی شهرداری مطلوب بوده و حسابرسی‌های دقیقی از معاونت‌ها، مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همانطور که قبلا نیز اعلام شده بود کمیسیون ماده ۵ ربطی به شورای شهر ندارد و رئیس شورا تنها به عنوان عضو در این کمیسیون حضور دارد و کمیسیون ماده ۵ سازوکارها و قانون خودش را دارد.

چمران در ادامه به بحث ساماندهی کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه دستگاه‌های مربوطه وظایف خود را انجام دهد که البته شهرداری نیز فراتر از وظایف خود در این زمینه اقداماتی را جهت جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی انجام داده است.

وی در خصوص هزینه تبلیغاتی لیست ائتلاف آبادگران ایران اسلامی تأکید کرد: در این زمینه ما با کمبود مالی روبرو هستیم و در واقع اسپانسر مالی نداریم ضمن اینکه به هیچ وجه قصد گرفتن پول از راه‌های مختلف را نداریم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه‌ای برای شهردار آینده مدنظر ائتلاف آبادگران ایران اسلامی هست یا خیر گفت: در این زمینه فعلا فکری نمی‌کنیم.

۱۳۹۲/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...