نسخه چاپی

جریمه میلیاردی برای شركت قاچاقچی سوخت


رئیس اداره تعزیرات حکومتی تایباد از جریمه میلیاردی و حبس تعزیری، یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد سوختی به سبب قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد حمیدرضا کفاش صبح امروز در جمع خبرنگاران به جریمه میلیاردی یکی از شرکت‌های تولید کننده مواد سوختی اشاره کرد که در پوشش مواد آلی صنعتی اقدام به قاچاق سوخت می‌کرد و اظهار کرد: قاچاق بیش از 375 میلیون و 321 هزار و 113 لیتر نفت گاز (گازوئیل) از اتهامات این شرکت است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی تایباد گفت: بر این اساس این قاچاقچی مواد سوختی با رای سنگین جزای نقدی و حبس تعزیری روبرو شد.

وی گفت: در رای صادر شده مدیرعامل شرکت به پرداخت بیش از 121 میلیارد و 117 میلیون و 295 هزار و 399 تومان جزای نقدی به حق صندوق دولت تحمل 2سال حبس تعزیری محکوم گردید.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی تایباد ادامه داد: شرکت مذبور دارای 61 پرونده قاچاق سوخت بود که رای جزای نقدی و حبس تعزیری برای آن صادر شد.

وی افزود: این شرکت از شرکت‌های خوشنامی بود که در فواصل زمانی مختلف اقدام به صدور مشتقات نفتی می‌کردند که در مراحلی اقدام به قاچاق سوخت یارانه‌ای با پوشش مواد حلال آلی و هیدرو کربور کرد که پس از نمونه‌برداری و آزمایش مشخص شد محموله‌های صادراتی حاوی مواد سوختی قاچاق است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی تایباد ادامه داد: در مجموع با تشکیل 339 پرونده در این شعبه قریب به 99 میلیون و 784 هزار و 309 لیتر سوخت قاچاق مربوط به این پرونده‌ها پس از توقیف به چرخه سوخت کشور بازگردانده شد.

وی حجم جزای نقدی این پرونده‌ها را نیز 330 میلیارد و 115 میلیون و 619 هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد همچنین به پرونده‌های مرتبط با عرضه خارج از شبکه سوخت نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های مرتبط با این موضوع 1128 پرونده است.

وی با اشاره مرزی بودن شهرستان تایباد، به حجم بالای عرضه سوخت خارج از شبکه به صورت گالنی یا کامیون عبوری اشاره کرد و تاکید کرد: حجم این میزان سوخت خارج از شبکه 912 هزار و 476 لیتر بود که پس از رسیدگی به این پرونده‌ها متهمین به 134 میلیون و 661 هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

محمدعارف عارفی فرماندار شهرستان تایباد نیز عزم مسئولان برای مبارزه با قاچاق سوخت در شهرستان تایباد را جدی و همه جانبه عنوان کرد و گفت: تلاش‌های فراوانی از سوی مراجع مختلف نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی شهرستان تایباد در مورد مبارزه با قاچاق سوخت از مرز مشترک ایران و افغانستان در محدوده شهرستان تایباد انجام شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: این خود موید عزم جدی مسئولان در پایان یافتن این پدیده شوم که سبب آسیب زدن به چرخه اقتصادی کشور می شود، است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تایباد افزود: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سوخت منجر به توقیف اموال و صدور رای و جریمه سنگین برای یکی از پرونده‌ها شده است که در مورد سایر پرونده‌ها نیز با دقت و جدیت تمام مراحل رسیدگی از سوی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد در حال پیگیری است و بزودی رای سایر پروند‌ه‌ها نیز صادر می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...