نسخه چاپی

كناره گیری جلیلی بدنبال كاهش آرا پس از مناظره ها ؟

در آستانه انتخابات، از ستاد حدادعادل خبر رسیده كه «برخی بزرگان برای كناره‌گیری سعید جلیلی تلاش‌هایی آغاز كرده‌اند و او نیز در این زمینه استدلال‌های بزرگان را پذیرفته است.» نمایندگان حاضر در ستاد سعید جلیلی خبر را تكذیب می‌كنند.

به گزارش نما، شرق نوشت:
با این حال صادق زیباکلام، تاکید دارد که حضور ضعیف جلیلی در مناظره‌های اخیر موجب ریزش آرای او شده و طرفداران رادیکال او را ناامید کرده است. این تحلیلگر سیاسی معتقد است: «در فرصت پایانی، گزینه دیگری برای طیف‌های رادیکال اصولگرا باقی نمانده. نه انصار حزب‌الله و نه آیت‌الله مصباح یزدی و جبهه پایداری نخواهند توانست در این زمان کوتاه روی فرد دیگری سرمایه‌گذاری کنند و بدون شک قالیباف، ولایتی، رضایی و حدادعادل نیز گزینه مورد نظر آنان نخواهند بود.»

حضور سعید جلیلی، دبیر شورایعالی امنیت ملی و مسوول مذاکره‌کننده پرونده هسته‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرده است.

برخی معتقدند اگر او نامزد ریاست‌جمهوری نبود، این‌همه رازهای مگوی انرژی هسته‌ای و نشست‌های پنهانی رو نمی‌شد. اما آنطور که زیباکلام تحلیل می‌کند: «اصولگرایان تندرو، گزینه دیگری جز جلیلی ندارند، جلیلی فتوکپی احمدی‌نژاد است، اما فتوکپی‌ای ناقص. او نفوذ کلام، سخنوری و مدیریت و توانمندی‌های احمدی‌نژاد را ندارد و این فقدان‌ها به‌ویژه در آخرین مناظره، بیش از هر زمان دیگری مشخص شد.»

مجتبی توانگر، سخنگوی ستاد حدادعادل به «ایسنا» گفته است: «برخی بزرگان، رایزنی‌هایی با آقای جلیلی برای کناره‌گیری آغاز کرده و او نیز در این زمینه استدلال‌های بزرگان را پذیرفته است.» او تاکید دارد: «حدادعادل تا پایان رقابت‌های انتخاباتی در صحنه حضور خواهد داشت و به نفع هیچ نامزدی کناره‌گیری نخواهد کرد. کسانی اخبار انصراف حضور آقای حدادعادل را مطرح می‌کنند که منافع خود را با حضور ایشان در خطر می‌بینند.»

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...