نسخه چاپی

انتقاد آقاتهرانی از سوءتدبیر برخی خواص

عکس خبري -انتقاد آقاتهراني از سوءتدبير برخي خواص

دبیركل جبهه پایداری با تأكید بر اینكه مردم انقلاب را مفت به دست نیاورده‌اند كه به خاطر سوءتدبیر چند نفر آن را رها كنند، گفت: كسی كه در دوران فتنه سكوت كرده در واقع از فتنه حمایت كرده ‌است.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس به شعار جبهه پایداری مبنی بر اصول عقلانیت، عدالت، معنویت بر محور عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید با 2 گروه ارتباط برقرار نکنیم، اول اهل فتنه و ساکتین در فتنه، دوم اهل انحراف و ساکتین انحراف، کسی که در دوران فتنه سکوت کرده در واقع از فتنه حمایت کرده‌اند.

دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه مردم انقلاب را مفت به دست نیاورده‌اند که به خاطر سوءتدبیر چند نفر آن را رها کنند، تصریح کرد: نباید به این افراد رأی داده شود؛ چراکه ساکتین فتنه مهر تأییدی بر اعمال فتنه‌گران زدند در حالی که مقام معظم رهبری همواره تأکید داشتند که باید روشن و شفاف مواضع را بیان کرد.

وی بر همین اساس به تاریخ صدر اسلام اشاره و اضافه کرد: ‌بعد از جنگ جمل چند جلسه در محضر حضرت علی(ع) تشکیل شد که حتی برخی از یاران ایشان نیز در آن جمع حضور داشتند و نسبت به آن حضرت درباره این جنگ گلایه کردند و گفتند که ما نمی‌دانستیم که باید چه کنیم، چرا روشنگری بیشتری صورت نگرفت.

"حق به شخصیت‌ها شناخته نمی‌‌شود"

حجت‌السلام آقاتهرانی ادامه داد: حضرت علی (ع) فرمودند، "حق به شخصیت‌ها شناخته نمی‌‌شود"، مخصوصا در انسان‌ها که احتمال تغییر آنها زیاد است از این رو باید افراد را با اصول سنجید؛ در جنگ جمل عایشه و داماد پیامبر (ص) یعنی حضرت امیر(ع) در دو سوی جبهه قرار داشتند، بر همین اساس باید حقانیت را با اصول سنجید و بر آن پایداری کرد.

دبیرکل جبهه پایداری در ادامه به رویکردهای مختلف نسبت به جبهه پایداری اشاره کرد و اظهار داشت: ممکن است برخی از خواص ما را برنتابند اما کف جامعه، مردم و جوانان ما را درک می‌کنند و این روزها برای من اوایل انقلاب را تداعی می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان هیچ قدرت و ثروتی ندارند که نگران از دست دادن آن باشند و به همین دلیل صادقانه حمایت می‌کنند، افزود: یکی از مسئولان سابق نظام موضوعی را مطرح کرد که من آن را به شدت رد کردم که یکی از مسئولان فعلی به من گفت قدر خود را بدان که چقدر راحت اظهارات او را رد کردی، من به او گفتم که تو هم چنین کن که وی گفت دست و پای من بسته است.




هرچه دست بسته‌تر باشد می‌توانیم پا را از گلیم درازتر کنیم


حجت‌الاسلام آقاتهرانی به نمایندگان توصیه کرد که اگر چیزی به شما دادند آن را قبول نکنید تا وام‌دار هیچ شخص و گروهی نشوید و بتوانید به راحتی خدمت کنید؛ خدا نکند افرادی به مجلس راه یابند که ملاحظه شخص و گروهی را بکنند؛ به قول شهید مدرس هرچه دست بسته‌تر باشد می‌توانیم پا را از گلیم درازتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرّیت موضوع بسیار مهمی است که نباید آن را از دست داد، افزود: شخصی که حرّیت داشته باشد، وقتی دولت حرف خوب بزند آن را تایید می‌کند و اگر حرف بد بزند از آن انتقاد می‌کند و نظر مقام معظم رهبری هم به همین شکل است.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...