نسخه چاپی

مناظره‌ی چهارم؛ پل پیروزی صداوسیما یا توجه به نیاز مخاطب؟

سازمان صداوسیما در شرایطی همچنان بر آمادگی برای برگزاری مناظره‌ای جدید تاكید دارد كه صحبت‌های اخیر از سوی برخی مسؤولان تبلیغات انتخابات، از منتفی شدن پخش دوباره‌ی این برنامه‌ی پرمخاطب حكایت دارد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، تلویزیون از همان لحظات ابتدایی مطرح شدن پیشنهاد برگزاری مناظره از سوی برخی نامزدها، از این پیشنهاد استقبال و مرتضی حیدری، مجری مناظره‌ها روی آنتن زنده اعلام کرد، در نهایت تصمیم نهایی برای برگزاری مناظره‌های آتی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات یازدهم بستگی دارد.

تلویزیون حتی دکورهای برنامه مناظره و سایر دکورهای انتخاباتی را جمع نکرده است تا در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، آمادگی ضبط برنامه‌های جدید را داشته باشد.

اما در شرایطی که سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما از آمادگی این رسانه برای برگزاری مناظره‌ی جدیدی به ایسنا خبر می‌دهد، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما و همچنین یک عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوهایی جداگانه، اعلام کرده‌اند که برگزاری مناظره جدیدی منتفی است.

سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عدم حضور کاندیداها در تهران را دلیل برگزار نشدن مناظره‌ها عنوان کرده است.

او با اشاره به جلسه‌ی روز گذشته کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: روز گذشته این کمیسیون درمورد برگزاری دور جدید مناظره‌ها بین هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بحث و بررسی‌ها را انجام داد و به این نتیجه رسید که دور جدید مناظره‌ها بر گزار نشود. یکی از دلایل این تصمیم این است که کاندیداها در تهران حضور ندارند و برای تبلیغات به سایر شهرهای کشور رفتند.

مجید دانشور، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما دیگر مقامی است که درباره‌ی برگزار نشدن مناظره‌ها اظهار نظر کرده است.

او هم گفته است، در روزهای پایانی انتخابات نامزدها حتی نمی‌رسند برنامه‌های رادیو و تلویزیونی‌شان را پر کنند چه برسد به اینکه در مناظره‌ای شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که برخی نامزدها حتی برای حضور در برنامه‌های تبلیغی از پیش تعیین شده‌شان وقت کافی نداشته و برای مثال پیام برخی نامزدها به دلیل نرسیدن نوار ضبطی‌شان به رادیو پیام، پخش نشد، به نظر می‌رسد، احتمال برگزاری مناظره‌ی چهارم بسیار کمرنگ باشد.

هر چند در شرایطی که همچنان احتمال انصراف برخی نامزدها در روزهای پایانی انتخابات وجود دارد - همان‌طور که حداد عادل دوشنبه انصراف داد - برگزاری مناظره‌ای دیگر با تعداد نفرات کمتر محتمل است؛ ضمن اینکه کشیده شدن انتخابات به دور دوم هم امکان دیگری برای پررنگ شدن احتمال برگزاری مناظره انتخاباتی دیگر در تلویزیون است.

در کنار همه‌ی اینها، در شرایطی که تلویزیون در مناظره‌ی سوم توانست به ساختار واقعی مناظره در تعداد نفراتی بیش از دو نفر نزدیک شود و بالاخره طعم شیرین رضایت حداکثری مخاطبان و نامزدها را بچشد، پربیراه نیست اگر بگوییم تکرار دوباره‌ی این موفقیت، نه تنها خواسته‌ی برخی نامزدها و مخاطبان که خواسته ضرغامی و یارانش نیز هست.

۱۳۹۲/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...