نسخه چاپی

كلینتون:فتوای رهبری ایران را مطالعه كردم

عکس خبري -کلينتون:فتواي رهبري ايران را مطالعه کردم

هیلاری كلینتون همچنین به اظهارات رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن بمب اتمی در آموزه های دینی اسلام اشاره كرد و گفت: من این فتوی را مطالعه كردم و با دیگر متخصصان علوم دینی و رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه آن را بررسی كرده ایم.

به گزارش نما، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: هیلاری کلینتون در عین حال از ایران خواست تا تعهدات خود در نشست و گفتگوهای آتی را شفاف سازد.

کلینتون که در یک ضیافت شام در ویرجینا صحبت می کرد، افزود: هیچ راهی برای توازن در این باره وجود ندارد. شما دو راه سخت در پیش دارید.

وی افزود: یک راه روشنی وجود دارد ما می دانیم که یک ایران هسته ای به طرز غیرقابل باوری برای منطقه و فراتر از منطقه بی ثبات کننده است و یک جنگ هم بسیار بی ثبات کننده خواهد بود.

وزیر خارجه ایالات متحده که اخیراً به ترکیه و عربستان سعودی سفر کرده و درباره موضوع هسته ای ایران با رهبران این دو کشور گفتگوهایی داشته گفت: ما به دنبال راهی برای انتقال ترس ها و نگرانی های مردم منطقه از اتفاقات آتی هستیم. زیرا که اگر ایران به تسلیحات اتمی دست یابد، کشورهای منطقه هم این شیوه را در پیش خواهد گرفت.

وی به گفتگوهای آتی هسته ای در استانبول اشاره و ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها طی چند هفته آغاز شود.

وزیرخارجه آمریکا گفت: امیدواریم که این گفتگوها راهی باشد تا به ایرانیها بقبولاند که انصراف ازبرنامه هسته ای در راستای منافع ملی آنهاست. اگر جهموری اسلامی دست از غنی سازی با درصد بالا و همچنین دیگر فعالیت هایی که منتقدین می گویند می تواند در ساخت بمب اتمی بکار برود، بردارد، آنوقت گفتگوها با این کشور بر اساس پیشنهادهای قبلی می تواند از برنامه هسته ای برای مقاصد صلح آمیز آنها حمایت و پشتیبانی کند.

این مقام آمریکایی در ادامه سخنان خود در مؤسسه نظامی ویرجینا افزود: "گفتگوها با ایران نباید از نظر زمانی نامحدود باشد و ما انتظار داریم تا تعهدات ملموسی از سوی ایران ببینیم که آنها درباره برنامه هسته ای خودش شفاف باشند و تعهدات بین المللی خود را رعایت کنند.

هیلاری کلینتون همچنین به اظهارات رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن بمب اتمی در آموزه های دینی اسلام اشاره کرد و گفت: من این فتوی را مطالعه کردم و با دیگر متخصصان علوم دینی و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه آن را بررسی کرده ایم.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...