نسخه چاپی

استقبال بغداد از پیشنهاد میزبانی برای نشست ۱+۵ با ایران


وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای با اعلام "درخواست تهران از بغداد برای میزبانی دور جدید نشست ۱+۵ تاکید کرد که وزیر خارجه عراق از این پیشنهاد استقبال کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "السومریة نیوز"، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که ایران از تمایل خود برای میزبانی بغداد در نشست اعضای دایم شورای امنیت به اضافه آلمان (۱+۵) خبر داده است. نشستی که گفته می‌شد در صورت توافق طرفین به احتمال زیاد در شهر استانبول ترکیه در 13 آوریل جاری (25 فروردین) برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق عصر دیروز سه شنبه، میزبان یک هیئت از شورای امنیت ملی ایران بود که "علی باقری" معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل و "رضا امیری" مدیر کل امورعربی شورایعالی امنیت ملی در راس آن قرار داشتند.

بر اساس این گزارش، این هیئت ایرانی از بغداد خواسته‌اند تا میزبان نشست ۱+۵درباره ایران باشد و زیباری نیز از این پیشنهاد ایران استقبال کرده و برای میزبانی این دیدار اعلام آمادگی کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که هوشیار زیباری به طرف ایرانی اعلام کرد که تماس‌های لازم را با طرف‌های مسئول این نشست درباره این پیشنهاد برقرار خواهد کرد.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 حدود 14 ماه پیش در استانبول ترکیه برگزار شد.

در حالی که "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود مذاکرات جدید ایران و گروه 1+5 روز 25 فروردین و در استانبول برگزار خواهد شد، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای این گروه، توافق درباره زمان و مکان مذاکرات را رد کرد.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...