نسخه چاپی

اسرائیل: اسد پیروز جنگ خواهد شد

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت كه معتقد بوده و است كه احتمالا بشار اسد در جنگ داخلی دو ساله سوریه به پیروزی خواهد رسید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: گرچه سایر وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو به سرعت ارزیابی وزیر اطلاعات این رژیم در خصوص پیروزی احتمالی بشار اسد در جنگ داخلی سوریه را رد کردند ولی این مساله نشانگر مشکلات و چالش‌های فراروی اسرائیل و کشورهای غربی برای پیش‌بینی سرنوشت سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور است.

"یووال اشتاینیتز" وزیر امور بین‌المللی، راهبردی و اطلاعات اسرائیل در نشست مطبوعاتی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران خارجی در پاسخ به این سئوال که آیا موفقیت‌های اخیر نیروهای دولت بشار اسد مقابل شورشیان این کشور می‌تواند نویدبخش پیروزی دولت سوریه باشد، تاکید کرد: من همیشه بر این اعتقاد بوده‌ام که اسد با توجه به حمایت‌های ایران و حزب الله، دست بالاتر را در درگیری‌های داخلی سوریه دارد و می‌تواند در این جنگ پیروز شود.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم چنین مساله‌ای امکان پذیر است و خیلی وقت پیش نیز فکر می‌کردم این مساله امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: دولت اسد نه تنها به حیات خود ادامه خواهد داد بلکه مناطق اشغال شده سوریه را از تصرف شورشیان و شبه نظامیان درخواهد آورد.

وی از ارائه توضیح بیشتر در خصوص احتمال پیروزی اسد در سوریه خودداری کرد و گفت، سیاست اسرائیل بر مبنای عدم دخالت در امور داخلی سوریه است.

وزرای دفاع و خارجه رژیم صهیونیستی با این اظهارات اشتاینیتز به سردی برخورد کردند. سخنگوی نتانیاهو نیز تاکید کرد: اظهارات اشتاینتیز نظرات شخصی وی بوده و رژیم تل‌آویو موضعی رسمی در قبال وضعیت سوریه و دولت اسد ندارد.

در ژوئن 2011 میلادی یعنی زمانی که تنها 3 ماه از درگیری‌های داخلی سوریه گذشته بود، ایهود باراک وزیر دفاع وقت اسرائیل پیش‌بینی کرده بود، دولت بشار اسد تا چند هفته آینده سرنگون خواهد شد.

چند ماه بعد و با پیشروی بیشتر شبه نظامیان مخالف دولت سوریه، یک مقام رسمی و ارشد اسرائیل گفت: ایهود باراک مخالفان و دشمنان اسد را برای سرنگونی هر چه سریع‌تر دولت سوریه تشویق کرده است.

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...