نسخه چاپی

روحانی:دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت جوانان بیكار باشند

حسن روحانی گفت: برای آذربایجان در دولت تدبیر و امید شاهد تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری در شهر تبریز خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این کاندیدای انتخابات در همایشی که با حضور هوادارانش در ورزشگاه پور شریفی تبریز برگزار شد، با بیان اینکه تبریز همواره در تاریخ ایران پیشتاز بوده است و اسطوره‌های بزرگی چون ستارخان و باقرخان دارد، گفت: سلام می‌کنم بر تمام کسانی که برای وطن افتخار آفریدند یعنی شهیدان و جانبازان و افتخار می‌کنم که رییس ستاد من یک سردار جانباز است.

روحانی با بیان اینکه تبریز سرزمین اولین‌هاست، توضیح داد: اولین چاپخانه، اولین سالن تئاتر، اولین روزنامه و حتی اولین شهید محراب از تبریز است و تبریز صاحب شهریار، علامه طباطبایی، امینی و جعفری است و تبریز سرزمینی است که خانه پدری رهبر انقلاب هم همین جا بوده است.

وی در ادامه گفت: سلام بر امام (ره)، سلام بر رهبری و سلام بر همه بزرگان نظام از جمله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی.

وی با اشاره به اینکه در طول 8 سال گذشته هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند و اما روز که برای انتخابات ثبت‌نام کرد، عکس‌العمل مردم در سراسر کشور، به تمامیت‌خواهان نشان داد اینجا سرزمین ایران است، سرزمین اندیشه، درک و تعقل.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان این‌که این روز، روزهای سختی بر تمامیت‌خواهان می‌گذرد، افزود: من فکر نمی‌کردم به ورزشگاه شهید شیرودی تهران بروم و وقتی آن جمعیت کثیر در آنجا حضور دارند صداوسیما، فقط با یک شات بسته گوشه‌ای را نشان دهد که در این لحظه حاضرین در جلسه یکصدا به روحانی گفتند عیبی‌یوخدی.

روحانی ادامه داد: صداوسیما زحمتکشان فراوانی دارد که در برابر همه اینها سر تواضع فرود می‌آورد اما چند نفر انگشت‌شمارند که رسانه ملی را تبدیل به رسانه میلی کرده‌اند، پس شما خودتان باید در این انتخابات رسانه باشید، چون صدای من و بیان من در صداوسیما پخش نخواهد شد و این بار هم هوادارانش باز به او گفتند؛ عیبی یوخدی.

روحانی به زبان ترکی گفت: حیدربابا و جوانان غیور، دنیا درد فراوان در دل دارد اما می‌دانم روز 24 خرداد، سرنوشت خود را خواهیم ساخت.

روحانی با تاکید بر اینکه مردم، رییس جمهور آینده با دست مبارک شما و با رای شما تعیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در برابر پدر و مادر خود شرمنده باشند.

وی با اشاره به افزایش تعداد معتادان گفت: چند میلیون معتاد در کشور داریم؟ برای این است که نگذاشتید نشاط و شادی در این جامعه وجود داشته باشد و جوانان مجبور شدند به نشاط کاذب پناه ببرند.

وی با طرح این پرسش که نیروهای بومی لایق کنار زده شده‌اند، گفت: بگذارید در آذربایجان قهرمان ترک‌زبان، مدیران استانی و شهرستانی از خودشان باشند، چون ما در تهران هم می‌بینیم که اقتصاد تهران و بازار تهران دست آذری‌هاست و برخی از بزرگان حوزه علمیه، دانشمندان و نخبگان و اساتید هم از آذری‌زبانان هستند. پس بگذاریم مردم به دست خودشان جامعه خودشان را اداره کنند.

روحانی ادامه داد: آذربایجان یعنی چشم و چراغ ایران، یعنی حافظ انقلاب.

وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید زنان و مردان به لحاظ حقوق اجتماعی برابر هستند، گفت: زنان و دختران جامعه ما خود عفت را می‌شناسند و اینجا سرزمین عفت و پاکی است.

روحانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید برای آذربایجان شاهد تاسیس فرهنگستان زبان و ادب آذری در شهر تبریز خواهیم بود و برای بیماران صعب‌العلاج و درمان بیماری‌های خاص کارت هوشمند طراحی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت من راه تکاملی دولت هاشمی و سیدمحمد خاتمی خواهد بود، افزود: در دولت آینده شرایطی فراهم خواهد شد که دانشگاه برای دانشجویان مکان امن و محیط علم و تحقیق آزاد باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هواداران تبریزی حسن روحانی در این همایش شعارهایی از جمله "روحانی، روحانی امید هر ایرانی"، "آذربایجان بیر کلام روحانی والسلام"، "صلی علی محمد بوی بهشتی آمد"، "آذربایجان طوفانی، "درود بر خاتمی سلام بر روحانی"، "عارف – روحانی ائتلاف ائتلاف "سر می‌دادند و پرچم‌های بنفش‌رنگ در دست داشتند.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...