نسخه چاپی

آخرین آمار از دانشجویان متقاضی ارز تحصیلی


مشکلات دریافت ارز دانشجویی کم و بیش در سال جدید نیز ادامه دارد و براساس آخرین آمار متقاضیان دریافت ارز دانشجویان ایرانی مالزی در صدر تقاضا برای دریافت ارز هستند.

به گزارش مهر، در این گزارش مهم‌ترین اتفاقات روی داده در جریان ارائه ارز دانشجویی از طریق بانک‌ها که در سال گذشته رخ داد، شرح داده می‌شود.

18 بهمن‌ماه 90

حسن مسلمی نائینی - معاون بورس دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد دانشجویان یا خانواده‌های آنان که متقاضی دریافت ارز تحصیلی هستند می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از این وزارتخانه، ارز مورد نیاز را از بانک‌ها تهیه کنند.

وی تاکید کرد که بر اساس همکاری وزارت علوم و بانک مرکزی تمام بانک‌ها موظف به پرداخت ارز تحصیلی هستند.

28 بهمن‌ماه 90

وزارت علوم در پی مشکلاتی که به منظور دریافت معرفی‌نامه ارز تحصیلی برای دانشجویان از آنان عذر خواهی کرد و قول داد در سریع‌ترین زمان ممکن معرفی‌نامه مورد نیاز آنان را تهیه می کند.

اول اسفندماه 90

به منظور دریافت راحت‌تر معرفی‌نامه دانشجویان، وزارت علوم در برخی شهرهای کشور اقدام به توزیع این ‌نامه‌ها کرد تا خانواده‌های این دانشجویان نیازی به رفت و آمد در تهران نداشته باشند و البته متقاضیان نیز از این موضوع استقبال کردند.

2 اسفندماه 90

بانک ملت با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد به دانشجویان ارز تحصیلی نمی‌دهد، این در حالی اتفاق افتاد که بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای حتی به بانک ملت هم اعلام کرده بود که این بانک موظف است ارز تحصیلی مورد نیاز دانشجویان را پرداخت کند.

از سوی دیگر وزارت علوم از بانک ملی به علت همکاری با این وزارتخانه و پرداخت ارز مورد نیاز دانشجویان تشکر کرد.

13 اسفندماه 90

در حالیکه پیش از این اعلام شد بانک ملی ارز تحصیلی را ارائه می‌دهد، دانشجویان و خانواده های‌شان به خبرگزاری مهر اطلاع دادند این بانک هم ارز مورد نیاز آنان را نمی‌دهد و دانشجویان را با برخی مشکلات مواجه کرده است.

دانشجویان در نامه‌های جداگانه‌ای از کشورهای مختلف به معاون بورس وزارت علوم اعلام کردند که به علت عدم دریافت به موقع ارز مورد نیاز با برخی مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند.

16 اسفندماه 90

خبرگزاری مهر توسط دانشجویان اطلاع یافت در ادامه عدم همکاری بانک‌های ملت و ملی در ارائه ندادن ارز دانشجویی، سایر بانک‌ها نیز از دادن ارز سرباز زدند و بیشتر دانشجویان در شعب بانک‌های مختلف کشور دچار سردرگمی و مشکل شدند.

این در حالیست که طبق رونوشت بخشنامه بانک مرکزی، بیشتر بانک‌ها موظف به پرداخت ارز بودند.

17 اسفندماه 90

به گزارش مهر، یک روز پس از آنکه اعلام شد بانک‌های کشور ارز تحصیلی دانشجویان را نمی‌دهند، بانک سامان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد شعب این بانک در کل کشور، ارز مورد نیاز دانشجویان را ارائه می‌دهند.

24 اسفندماه 90

در گزارش میدانی خبرنگار مهر مشخص شد نبود اعتبار و برخی مشکلات روز اقتصادی مانع شده بود تا بانک سامان به وعده‌ای که داده در کمتر از یک هفته رنگی از وعده‌های تحقق نیافته بگیرد.

در این گزارش آمده بود که برخی بانک‌ها بعد از تعطیلات نوروز بار دیگر به دانشجویان ارز می‌دهند اما به شرطی که متقاضیان نوبت‌های یک ماهه و دوماهه دریافت کنند.

از سوی دیگر، بانک مرکزی در واکنش به مصائب دریافت ارز دانشجویی تاکید کرد بانک‌ها موظفند ارز دانشجویان را بدهند.

تازه‌ترین آمار از متقاضیان دریافت ارز تحصیلی در سال 91

به گزارش خبرنگار مهر، مسلمی نائینی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با ارائه آماری از تعداد دانشجویان متقاضی دریافت ارز تحصیلی، اعلام کرد که دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مالزی همچنان پر تعدادترین متقاضیان برای دریافت ارز تحصیلی هستند.

تاکنون نیز 29 هزار و 194 دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور برای دریافت معرفی‌نامه بانکی جهت دریافت این ارز پر حاشیه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 11 هزار و 391 دانشجو در مقطع دکتری، 12 هزار و 803 دانشجوی مقطع کارشناسی و نزدیک به 5 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستند.

6 هزار و 321 دانشجوی ایرانی در مالزی، 2 هزار و 698 دانشجوی ایرانی در کانادا، 2 هزار و 14 دانشجوی ایرانی در آمریکا، یک هزار و 982 دانشجوی ایرانی در ترکیه، یک هزار و 807 دانشجوی ایرانی در انگلیس، یک هزار و 668 دانشجوی ایرانی در هند دارای بیشترین فراوانی جهت دریافت ارز به شمار می‌آیند.

به گفته معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، بانک‌ها کم و بیش در حال پرداخت ارز تحصیلی هستند.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...