نسخه چاپی

مواضع ۴نامزد اصولگرا درباره جریان مشایی

پس از زاویه گرفتن بخشی از دولت از ارزش​های اصولگرایی ، تعبیر"جریان انحرافی"خلق گردید وبرخی نزدیكان رئیس جمهوری از جمله مشایی و بقایی به آن منتسب شدند. در حالیكه برخی برای انتقاد از این جریان و اعلام برائت از آن از یكدیگر پیشی می​گرفتند اما هیچگاه تعریف مشخصی از این واژه ارائه نشد. به این ترتیب «جریان انحرافی» همان «جریان مشایی» است كه از آن به لفظ جریان انحرافی یاد می كنند.

از سوی اصلاح طلبان، تعبیر جریان انحرافی ، فرافکنی اصولگرایان به منظور فرار از پاسخگویی به دفاع از رئیس دولت دهم تلقی شد. کما اینکه محمدرضا عارف گفت: این فرافکنی اصولگرایان است برای خالی کردن شانه از بار مسئولیت.

تمام جریان اصولگرا پشت این دولت ایستاد. رئیس دولت می گوید جریان انحرافی وجود ندارد. دوباره اصولگرایان یک چیز دیگر می گویند. در مصاحبه هایشان همگی از احمدی نژاد حمایت کردند حالا می گویند نه ما با شما نیستیم.

او افزوده بود: جریان انحرافی چیز بی ربطی است که بخشی از اصولگرایان آن را درست کرده اند. جریان انحرافی ساخته ذهن آنهاست برای این که مسائل و مشکلات پیش آمده را به دوش دیگری بیندازند.

اما در میان نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، میزان موضع گیری در قبال این جریان متفاوت است. در این میان سعید جلیلی کمترین اظهارنظر را درباره جریان مشایی دارد.

او که نامزد مورد حمایت دولت و نامزد جریان انحرافی خوانده شده بود، در حاشیه سفرش به شهرستانهای جنوبی استان کرمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "اعلام مواضعتان در خصوص جریان انحرافی چه می باشد و آیا این شایعات که کاندیدای دولت هستید صحت دارد " تصریح کرد: «بنده صد در صد می گویم کاندیدای دولت نیستم و وقتی این را می گویم در مورد جریان انحرافی هم همینگونه است و گفتمان ما برای ورود به انتخابات بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب است و هر گونه فاصله گرفتن از این مسیر از طرف هر کسی باشد برایمان قابل قبول نخواهد بود.»

به این ترتیب او حتی وقتی در معرض سوالات خبرنگاران قرار گرفت از هرگونه اظهارنظری درباره این جریان خودداری کرد. او تا کنون با ذکر نام، از مشایی سخن نگفته است.

موضع گیری درباره جریان مشایی

سعید جلیلی
زمانی که گفتمان مقاومت ایجاد می‌شود، عده‌ای می‌خواهند در آن انحراف ایجاد کنند و تا حرف از اسلام ناب زده می‌شود و عده‌ای مقاومت را راه نجات می‌دانند و در اوج پیروزی‌ها، ندایی بلند می‌شود به نام مکتب ایرانی و حرف از دوستی با مردم اسرائیل زده می‌شود.

محسن رضایی
- به جریان انحرافی معتقد هستم. البته جریان انحرافی تازگی ندارد و در گذشته هم بوده و خواهد بود.

- اگر روزی به این جمع بندی برسم که احمدی‌نژاد در برابر ولایت است قطعا به جانش می‌افتم. من هم اکنون تنها به جان حلقه انحرافی افتاده‌ام. هنوز هم شروع نکرده‌ام و حرف‌های کلی می‌زنم اما اگر لازم شد از این جریان رمزگشایی می‌کنم.

- اما ۱۰۰درصد در مقابل دولتی که جریان انحرافی می‌خواهد رییس و وزیر آن شود، می‌ایستم.

- فتنه۸۸، جریان انحرافی و تحریم‌‌های اقتصادی سه توطئه برای به چالش کشیدن ایران است.

- در پدیده جریان انحرافی، مشاهده شد که چگونه در بدنه نظام، ایجاد شکاف کرده و دولت و مجلس را به اختلاف با یکدیگر کشاندند.

- راجع قضایی باید ارتباط جریان انحراف را با اتفاق نامبارک سیستم بانکی کشور بررسی کنند.

محمدباقر قالیباف
- جریان‌های انحراف و متحجرانه در قالب شعارهای تند انقلابی درکشور وجود دارند.

- جریان‌های متحجرانه و انحراف مواضع خود را از مسیر شعارهای ضدانقلابی پیش نبرده بلکه با شعارهای تند و شش آتشه انقلابی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

- باید دقت کنیم تا بار دیگر این جریان‌های انحراف و متحجرانه با شعارهای تند انقلابی، بر گرده این ملت سوار نشوند.

- بنده خط قرمزی در سیستم کاری ندارم و چون خط قرمز ندارم پس مشایی ساز نیستم.

- انحراف اصلی از همان زمان شروع شد و کشور در یک سیکل معیوب مدیریتی مبتنی بر اقتصاد سرمایه‌داری از فرهنگ جهادی فاصله گرفت.

- امروز جریان فتنه و جریان انحرافی که بعضا انقلابی نمایی می‌کنند، دو لبه یک قیچی هستند که در ظاهر خلاف هم عمل می‌کنند، ولی در واقع آنها دو لبه‌ای هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند؛ جریان‌های انحرافی و فتنه در ظاهر شعارهای متفاوتی می‌دهند اما می‌خواهند ریشه انقلاب را بزنند.

علی اکبر ولایتی
- در داخل کشور به واسطه تحریم‌ها مشکلاتی داریم که برخی از آنها ناشی از سوء مدیریت است. از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

- من و حداد عادل صریح‌ترین موضع را در مقابل فتنه اتخاذ کردیم؛ نکته اساسی این است که در مقابل جریان انحرافی هم باید موضع‌گیری صحیح داشت و کسانی که در مقابل انحراف هر نوع سکوتی دارند مانند افرادی هستند که در فتنه جزو ساکتین بودند.

- هدف اصلی همبستگی جبهه اصولگرایی، مقابله با جریان انحرافی و جلوگیری از بروز فتنه است و برای دستیابی به این مهم از افرادی دعوت شده است تا با تشکیل دولتی قدرتمند و آشنا به مبانی نظام، شور اجتماعی ایجاد و کشور از وضع موجود خارج شود.

- {در واکنش به استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات کاندیدای جریان انحرافی} این کار حرام شرعی است. مگر می شود با پول حرام به مردم خدمت کرد.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...