نسخه چاپی

اختصاصی+پاسخ ستاد فضای مجازی دكتر ولایتی به دغدغه های صنف ICT

توسعه دیپلماسی دیجیتالی، توسعه مبانی تجارت الكترونیك در سطح بین المللی، تثبیت وضعیت سامان یافته پهنای باند و ارتباطات بین المللی شبكه جهانی اینترنت،توسعه رایانش ابری، تحقق دولت همراه،توسعه كارآفرینی دیجیتالی، توجه ویژه به ساماندهی فضای مجازی با نگاه فرصت گرایانه و نیز توجه ویژه به تعهدات جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی اطلاعات و حمایت از رسانه ها و خبرنگاران مورد توجه دكتر ولایتی است.

به گزارش نما ، نمایندگان ستاد انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و مسئولان سازمان نصر کشور دیدار کردند.
در این جلسه علی مطهری عضو سابق مجلس شورای اسلامی، علی قدم یاری مسئول کمیته فضای مجازی ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی و مسولان سازمان نظام صنفی استان کشور از جمله کاظم آیت اللهی رئیس سازمان نصر ایران ، آزاده داننده رییس سازمان نصر استان تهران، محمد یوسفیان دبیر سازمان و امیر حسین سعیدی نائینی رئیس اسبق سازمان حضور داشتند.
نمایندگان ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی و کمیته فضای مجازی این کاندیدای انتخاباتی با اشاره به توسعه مبانی فناوری های نوین از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توجه ویژه به تعهدات کشور در جامعه جهانی اطلاعات و رفع خلاء های موجود تاکید کردند.
بومی سازی سخت افزاری و نرم افزاری حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رفع مشکلات صنف ICT و توسعه بازار ، اشتغال زایی، حضور مناسب ایران در عرصه های بین المللی در حوزه فناوری های نوین ،تحقق دولت همراه و توسعه مبانی دولت الکترونیک ، تحقق تجارت الکترونیک در سطح بین الملل، توسعه مبانی سلامت الکترونیک و استفاده از ظرفیت های آموزش الکترونیک در برقراری عدالت آموزشی در کشور در کانون توجهات این نامزد انتخاباتی قرار دارد.
نمایندگان ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی با تصریح این نکته که در حوزه دیپلماسی و روابط بین المللی ، بیش از هر چیز حفظ منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران از سوی وی مد نظر است همچنین بر توسعه مبانی دیپلماسی دیجیتالی بر پایه اصول اسلامی ایرانی و احترام متقابل تاکید کردند.
سوالات مطرح شده از سوی مهندس سعیدی نائینی رییس سابق سازمان نصر کشور و دغدغه های مطرح شده از سوی صنف مورد توجه نمایندگان ستاد دکتر ولایتی قرار گرفته و پاسخ داده شد.
سعیدی بر اهمیت موضوعات کلیدی مانند توجه به تعهدات ایران در جامعه جهانی اطلاعات ، توسعه پهنای باند ، انتخاب وزیر شایسته برای ICT و جلوگیری از تعدد متولی تاکید کرد و گفت : لازم است تا نامزدها این موضوعات را به صورت عملی و با برنامه مشخص در نظر داشته باشند تا هرکدام که رییس جمهور شدند واقعا به آن ها عمل کنند.
یوسفیان دبیر سازمان نیز با بیان دغدغه های مهم صنف "از جمله مهمترین آن ها توجه دولت آینده به وجود سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان نماینده مردم و بخش خصوصی در توسعه ICT در کشور با توجه به جمعیت 8 هزار نفری عضو این سازمان در کشور" بر اهمیت نگاه بی تکبر دولت آینده به این بخش تاکید کرد.
این در حالی است که علی مطهری در سخنانی گفت : برخی تفکری مانند اینترنت باید قطع شود دارند که منطقی نیست.
وی تاکید کرد: نگاه توسعه به اینترنت با کیفیت و تفکر جهانی مد نظر است و باید در این مسیر مشکلات مربوط به سرعت و کیفیت این شبکه در ایران مرتفع شود.
این در حالی است که وقتی جهانی فکر کنیم و با رعایت حریم ، موازین شرعی و قانونی در مسیر حفظ ارزش های اسلامی ایرانی گام بر داریم و از سوی دیگر احترام را مبنای دیپلماسی عمومی قرار دهیم آنوقت است که در آرامش سیاسی می توانیم توسعه فناوری های نوین را شاهد باشیم و امنیت لازم را نیز برقرار سازیم.
نگاه دولت باید فرصت گرایانه باشد و از نگاه تهدید گرایانه بپرهیزد.
مطهری همچنین خاطر نشان کرد : بخش خصوصی و صنف ICT محور توسعه فناوری های نوین در کشور است و برای رفع مشکل اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور باید مشارکت لازم این بخش صورت گرفته و حمایت های لازم نیز انجام شود.
علی مطهری گفت : دکتر ولایتی بر نفش موثر دیپلماسی دیجیتالی و توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است و توجه ویژه به تعهدات ایران در جامعه جهانی اطلاعات در کانون توجه وی قرار دارد.
وی گفت : عدالت اجتماعی بدون توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برقرار نمی شود.
مدیران جامعه ما باید به ابزار فناوری آشنا باشند و بهره لازم را برای انجام امور و ارائه خدمات از آن ببرند.
همه مباحث توسعه ای در حوزه ICT به نگرش کلان کاندیداها برمی گردد.
فضا در حوزه بین المللی ICT باید باز شود.
همگرایی لازم بین پتانسیل های موجود در کشور باید ایجاد شود ، بنده در زمان حضور در مجلس خلاء های قانونی در این مسیر می دیدم "مثلا اپراتورها نمی دانند به حرف کدام ناظر توجه کنند" که تذکر هم می دادم اما باید این موارد تعیین تکلیف شود .
علی مطهری تاکید کرد : یادآوری می کنم که بزرگ ترین سرمایه ICT کشور "بخش خصوصی" است.
همچنین علی قدم یاری رییس کمیته فضای مجازی ستاد انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی نیز در سخنانی گفت: دکتر ولایتی بر تعهدات ایران در جامعه جهانی اطلاعات پایبند است. رویکرد وی توسعه ظرفیت های فضای مجازی است به طوری که توسعه مبانی فضای مجازی و سایبری ذیل دیپلماسی عمومی مورد توجه است.
در بخش جنبش نرم افزاری و بیداری اسلامی برنامه های کلیدی در نظر گرفته شده است.
ثبات مدیریتی در مجامع بین المللی خصوصا در عرصه دیپلماسی با حضور دائمی رایزن های ICT برای مذاکرات در سطح بین المللی جزو برنامه های این نامزد انتخاباتی است.
همگرایی ، محور تولی گری در حوزه ICT است که به نوعی مشکل تعدد متولی در این حوزه را مرتفع می سازد.
تصدی گری دولتی در ICT کشور باید کاهش یافته و اختیارات به بخش خصوصی و اصناف سپرده شود.
با نگاه جهانی و تعاملات در این سطح باید تولید محور پیش رفته و توان داخلی و تولید ملی را حمایت کرد.
قدم یاری گفت : در بحث امنیت در ICT نگاه دکتر ولایتی مصونیت گرایی است اما با اعمال محدودیت در فضای مجازی مخالف است.
رییس کمیته فضای مجازی ستاد انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی گفت: در حوزه تجارت الکترونیک وی معتقد است که سهم ایران از تجارت جهانی در این حوزه باید افزایش یابد بنابر این باید مبانی توسعه ای در این بخش مد نظر قرار گیرد.
در خصوص دورکاری نیز نباید دولت حاکم بر موضوع باشد بلکه نگاه دورکاری در صورت لزوم باید از سمت صنف صورت گیرد.

۱۳۹۲/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...