نسخه چاپی

كاهش ساعت كار زنان در دولت جلیلی

نماینده سعید جلیلی در حوزه زنان گفت: كاهش ساعت كاری زنان البته با تفاوت‌هایی مربوط به سن، شغل و تاهل از برنامه ‌های این نامزد انتخاباتی است.

به گزارش نما، مریم روح افزا، مدیرطرح و برنامه سیاست گذاری شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و نماینده دکتر سعید جلیلی در حوزه زنان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: ساختار و کلیات مباحثی که دکتر می‌خواهند به آن وارد شوند، مباحث مربوط به آسیب‌های زنان است.


وی با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده بحث جمعیت مد نظر است که تنظیم خانواده باید هدفمند باشد تا آسیب کمتری به وجود آید، ادامه داد: آقای جلیلی بحث خانواده، اشتغال و مسکن برایشان مورد اهمیت بوده و در خصوص خلاء‌های قانونی در بحث معضلات زنان طرح و برنامه دارند تا خلاء‌ها پر و قانون شود.


نماینده دکتر سعید جلیلی در حوزه زنان بیان کرد: دکتر معتقدند که باید در خصوص بحث‌های مهم آموزش و پژوهش کاربردی در حوزه زنان کار شود و برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی با شغل های مخصوص زنان صورت گیرد همچنین توجه به خانه‌داری و کار زنان در خانه باید صورت گیرد.


روح افزا با بیان اینکه درمورد دور کاری زنان اقداماتی داریم همچنین در خصوص کاهش ساعت کاری زنان البته با تفاوت‌هایی مربوز به سن، شغل و تاهل، برنامه دارند، گفت: ترویج کالای خانگی به عنوان کار زنان در خانه از برنامه‌هاست و نظارت بر شرکت‌های خصوصی و حمایت در بحث زنان و تحکیم کیان خانواده از اقدامات دیگر ایشان است.


نماینده دکتر سعید جلیلی در حوزه زنان بیان کرد: بحث خانواده برای آقای جلیلی بسیار اهمیت دارد در واقع خانواده محوری در دولت وی اهمیت دارد و حتماً در خانه حرمت زن باید پابر جا بماند چرا که زن ستون خانواده است همچنین جذب زنان کار آمد، دانشمند و متخصص و بهره برداری از آنها و اینکه از هر زنی با تخصص خاص و کلان استفاده شود.


وی ادامه داد: نقش زنان در اقتصاد مقاومتی زیاد است و ارزش گذاری به فعالیت زنان از مسائل مهم است و از سوی دیگر بحث گسترش عفاف و حجاب از برنامه های دیگر وی است. همچنین کنترل روابط زن و مرد در برخی اداره ‌ها باید صورت گیرد.


روح افزا با بیان اینکه بنیاد ملی ازدواج برای ایجاد ازدواج آسان در دولت ایشان صورت می‌گیرد همچنین به موضوع بنیاد ملی مد و لباس توجه خواهد شد، افزود: از مسائل بسیار مهم بحث طلاق است باید بدانیم که چرا طلاق پیش می آید علت آن چیست که در دولت وی براساس ناحیه علت طلاق بررسی می شود و با ریشه قضیه برخورد می‌شود و کارهای ریشه ای ایجاد شود.


وی با اشاره به اینکه دفاع از زنان مظلوم غربی از برنامه های دکتر جلیلی است، اظهار د اشت: دفاع از حقوق کودک و ایجاد مشاوران زوجین بعد و قبل از طلاق باید صورت گیرد.

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...