نسخه چاپی

دلیل باز نشدن خانه سینما

مشاور حقوقی سازمان سینمایی اعلام كرد دلیل اصلی عدم بازگشایی خانه سینما، هیئت مدیره سابق این نهاد است.

به گزارش نما،‌ بهروز ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که مشکل پیش‌روی بازگشایی خانه سینما مربوط به نوع رفتار هیئت مدیره سابق این نهاد سینمایی است، گفت: عدم بازگشایی خانه سینما به دلیل این است که افرادی هستند که حاضر نیستند به قانون تمکین کنند و با وجود حرف قبلی هیئت مدیره سابق خانه سینما مبنی بر اینکه ما حاضریم طبق قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خودمان را آغاز کنیم، اقداماتی انجام داده اند که خلاف حرف خودشان است.

وی توضیح داد: به این دلیل که خانه سینما بعد از صدور حکم تعطیلی دائم، موجودیت قانونی ندارد و به هیچ عنوان تا قبل از گرفتن مجوز تاسیس توجیه قانونی برای تشکیل مجامع عادی و فوق‌العاده ندارد. بنابراین صحبت های پراکنده‌ای که بعضا از ناحیه افرادی مطرح می‌شود که اساسنامه اصلاحی می‌بایست بعد از تصویب در مجمع عمومی به وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه شود، فاقد استناد قانونی است.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی ادامه داد: بنابراین همان گونه که قبلا هم گفتم، تنها راه نزدیک به باز شدن خانه سینما تمکین مطلق افراد به قوانین مصوب است و این موضوع با تفاسیر پراکنده افرادی که به نظر می رسد قصد و نیتی در رفع مشکل خانه سینما ندارند، باعث ایجاد بحران می شود.

ابتهاج در پایان بیان کرد: در حالی که در جلسه‌ای که اینجانب با وکیل محترم خانه سینما داشتم و توافقات نسبی که حاصل شد به نظر می‌رسد، هیئت مدیره سابق خانه سینما باید حداقل به نظر وکیل خودشان تمکین می‌کردند

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...