نسخه چاپی

غرضی: مردم چك سفید نكشند

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم نباید چك سفید دست كسی بدهند كه زمانی كه رئیس جمهور می‌شود، دیگر نظارتی بر اعمال آن نداشته باشند.

به گزارش نما، سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در مسجد سید میدان نقش جهان اصفهان در جمع مردم این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

این کاندیدای انتخابات اظهار داشت: حکومت کردن دستوری نیست و همچنین نباید دچار فعل و انفعال اشخاص شود، لذا حکومت انعکاس جامعه است.

وی با اشاره به شعار دولت‌ها در ارتباط با آزادی گفت: آن‌هایی که به دنبال آزادی بودند آزادی‌های کوچک را طلب کردند. اما باید گفت آزادی یک حق است که با انعباث اجتماعی به قاعده همه جامعه صورت می‌پذیرد.

غرضی با تاکید بر اینکه جمهوریت در اجماع شکل می‌گیرد، اظهار داشت: دلیل این که امام خمینی(ره) در روند حکومتی خود سالم ماند این بود که به گروه ها تکیه نکرد چرا که گروه‌ها مورد توجه بیگانگان قرار می‌گیرند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: اجماع در فقه شیعه آمده و تعریف امت در آن گنجانده شده است.

وی در ادامه با اشاره به عظمت اصفهان اظهار داشت: من در این شهر به دنیا آمدم و در پرتو لطف مردم پرورش یافته‌ام و آمده‌ام بگویم می‌توانم خدمت کنم و مردم باید من را با امتحان مورد قبول خود قرار دهند.

غرضی خاطر نشان کرد: من معتقدم که در ظرف ۳- ۴ دوره آینده مردم به دولت‌های ضد تورم روی خواهند آورد. لذا سیاست آن چیزی است که مردم تعریف می‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و امام(ره) باید به جمهوری تکیه کرد، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر در دنیا هیچ کودتای اتفاق نیافتاد و به واسطه انقلاب ایران دیگر کشورها علیه حکومت‌های استبداد انقلاب کردند.

وی با بیان این که اگر مسئولی تصور کند بیشتر از مردم می‌فهمد یا نان آور آن‌هاست خلع می‌شود، گفت: برخی دولت‌ها ادعا می‌کنند که ما کار کرده‌ایم و باید به آن ها گفت مردم هستند که کار کردند نه دولت ، مدرسه سازی و این قبیل امور، کار محسوب نمی شود لذا مردمی که جنگ را به پیروزی رساندند کار کردند.

این کاندیدای انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما بدون ستاد و تبلیغات چطور انتظار دارید که جامعه شما را بشناسد پاسخ داد: در سال ۴۲ جلوی دانشگاه پزشکی تهران تعداد کمی شعار مرگ بر شاه سر دادیم اما دیدیم که در دوره ای این شعار همه گیر شد و به نتیجه ای رسید و اکنون نیز تا در اداره جامعه تا قلوب مردم را به سمت هدفی هدایت نکنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

غرضی تاکید کرد: من توانسته ام با شعار دولت ضد تورم ، بدون تبلیغات رای بسیاری از مردم را جمع کنم اما این که نتیجه چه می شود، فعلاً قابل بحث نیست.

وی با بیان این که دولت اسلامی نمی تواند دست در جیب فقرا کند، اظهار داشت: بسیاری به این صحبت من انتقاد کردند اما من معتقدم دولت هایی که برسر کار آمدند قانونی هستند اما اسلامی نیستد و انتظار دارم نه به عنوان یک شهر بلکه به عنوان یک جامعه به پای این شعار ایستادگی کنیم.

این کاندیدای انتخابات با اشاره به وعده‌های کاندیدا برای یک رقمی کردن تورم گفت: به دلیل تجربه اجرایی که دارم می گویم وعده‌هایی را که برای یک رقمی کردن تورم می دهند درست نیست و با آن ها مخالفم.

غرضی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: وقتی فقر در جامعه زیاد می شود، قاعده اجتماعی از جمله سیاست داخلی و خارجی به هم می ریزد.

وی با بیان این که به ملت آشنایی دارم گفت: هر وقت خدمت پیشرفته به مردم ارایه کردیم مردم استقبال کرده و دولت را در این امر همراهی کردند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: همه دولت‌ها ممکن است در طول حیات خود دچار کسری بودجه شوند اما علم اقتصاد به راحتی می‌تواند این مسائل را حل کند و یک اصلی که باید رعایت شود این است که سبد خانوار نباید دچار تورم شود تا معیشت مردم به خطر بیفتد.

وی گفت: بعد از اصلاحات ارزی گندم وارد کردیم که من اشکال آن را می‌دانم که از چه چیزی نشات می گیرد اما بسیاری از دولت ها می آیند و می روند و متوجه مشکلات نمی شوند.

غرضی تاکید کرد: اگر حاصل کار دولتی تورم بالا باشد آن دولت باید به کارش خاتمه دهد.

وی با اشاره به دولت خدمتگزار گفت: دولت خدمتگزار چه خدماتی به مردم ارایه کرد من معتقدم در این دولت به صورت بخشی به این گونه مسائل نگاه شد و مشکلات حل نشدند.

این کاندیدای انتخابات با اشاره به مناظره های انتخاباتی صدا و سیما تصریح کرد: بعد از مناظره بسیاری از مردم از احزاب و حزب گرایی روی برگرداندند، من معتقدم گروه گرایی هیچ فایده ای ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه به این باور برسیم که شما به برنامه‌هایتان جامعه عمل می پوشانید، گفت: آن کسی که قادر به انجام کار است، ملت است. اگر مردم به باوری برسند می توانند خوب را جابه جا کنند و زمانی که یک نفر با جامعه روبه رواست می تواند کارهای بسیاری را تحقق بخشد و ایران دارای ملتی است که در برابر روسیه و انگلیس استقامت کرده است.

غرضی در جمع مردم اصفهان متذکر شد: مردم نباید چک سفید دست کسی بدهند که زمانی که رئیس جمهور می شود دیگر نظارتی بر اعمال آن نداشته باشد. لذا از مردم تقاضا دارم نظارت اجتماعی بر کاندیدا منتخب خود داشته باشند این ۴دولت در آخر کار به بیان گفتمان جدید روی آوردند که این گفتمان ها مشکلاتی را برای ما به وجود آورد.

وی در ادامه افزود: هر کسی از داخل و خارج وارد می‌شود و با رمالی مدعی کشورداری می شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور مال ملت است و معتقدم احزاب و دولت ها یک روزی از بین می روند اما مردم همچنان پابرجا هستند پس باید از دولت مطالبه داشته باشند تا وظیفه خود را در امر حاکمیت به خوبی انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر ملت ناشناخته کسی را بر سر کار بیاورد خود در این امر سهیم است.

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی در رابطه با حل مشکلات اقتصادی گفت: اگر مردم می خواهند نسل فردا مانند دو نسل قبلی نسوزد باید به دنبال دولت ضد تورم باشد.

غرضی با اشاره به برنامه خود در دولت آتی گفت: زمینه عملی من در دولت آینده تشکیل دولت الکترونیک است و معتقدم وزارت نباید امتیازدهی کنند بلکه باید با مصوباتی که ایجاد می‌کنند کار را در اختیار مردم بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای معزل خشک شدن زاینده رود چه برنامه ای دارید، پاسخ داد: مشکل این رودخانه زاینده رود این است که هر دولتی به روی کار آمده به صورت بخشی حل کرده که باید برای حل این مشکل به یک اجماع برسیم لذا حوزه آبریز متعلق به چند حوزه خوزستان، اصفهان، شهرکرد و .. است و نباید هر بخشی به صورت جداگانه سیاست های خود را اعمال کند.

این کاندیدای انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی بر این که انتظار می‌رود در زمان جنگ تورم بالاتری نسبت به زمانی که آرامش در جامعه برقرار است باشیم اما شاهد این هستیم که اکنون تورم بالاتری داریم اظهار داشت: این به این دلیل است که سرمایه بر کار ارجعیت پیدا کرد این روند سبب شد تورم بیشتر شود.

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...