نسخه چاپی

موج جدید ناآرامی ها و دستگیری ها در تركیه

با نزدیک شدن به سالگرد تولد عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک، به دستور وزارت کشور ترکیه نیروهای پلیس برای رویارویی با تظاهرات احتمالی هوادار اوجالان به حال آماده باش درآمده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه زمان، با انفجار همزمان 4بمب دست ساز در منطقه عمرانیه استانبول، وزارت کشور ترکیه این انفجارها را کار فرماندهان شاخه شهری پ.ک.ک دانست و به پلیس و ژاندارمری دستور آماده باش داد.

اگر چه هر 4 بمب منفجر شده صوتی بوده و خسارات مالی ناچیزی بر جای گذشاته اند، اما نزدیک شدن به سالروز تولد عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک، این نگرانی را برای پلیس ترکیه به وجود آورده که احتمال دارد انفجارهای کوچک روی داده در استانبول، پیامی برای آغاز دوباره ناآرامی ها باشد. به همین خاطر امروز در این محله کُردنشین، در نخستین ساعات سپیده دم، یک صد و پنجاه نفر از نیروهای پلیس ویژه استانبول، به آدرس های از پیش شناسایی شده حمله برده و 44 نفر را دستگیر کردند.

از سوی دیگر با توجه به اعلام قبلی حزب صلح و دموکراسی در خصوص برگزاری یک میتینگ و تظاهرات بزرگ در اورفا و در روستای محل تولد اوجالان، وزارت کشور ترکیه به استاندار اورفا دستور داده که با ایجاد سی مکان ایست بازرسی، در شهر اورفا و در اطراف روستای آمارلی حالت فوق العاده اعلام کرده و مبادی شهر را تحت نظر بگیرند .

تا لحظه مخابره ی این خبر در زادگاه اوجالان 18 نفر به اتهام هماهنگی و آماده سازی های اولیه برگزاری تظاهرات در سالروز تولد اوجالان، دستگیر شده اند.

حزب صلح و دموکراسی تهدید کرده که در روز مزبور یعنی هشتم ماه جاری میلادی، هواداران خود را به خیابان فرا خواهد خواند و در صورت برخورد خشونت آمیز پلیس، مراتب را در دادگاه حقوق بشر اروپا مطرح خواهد ساخت.





۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...