نسخه چاپی

لاريجاني:

مردم با حضور آگاهانه در انتخابات دریچه نویی برای آیندگان باز كنند

رئیس مجلس با بیان اینكه انتخابات ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، در گفت و گو با خانه ملت تصریح كرد: انتخابات فرصتی برای ملت است كه با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب دهند.

علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در حکومت‌های مردم‌سالاری دینی، ستون اصلی انتخابات است و مشروعیت رفتار دولت به پشتوانه‌ای که در انتخابات دارد، برمی‌گردد و هم حضور در صحنه بین‌المللی تا حد زیادی به پشتوانه مردمی مربوط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال که همه مستحضر هستند وضع اقتصادی کشور احتیاج به تجدیدنظر جدی در رفتار حکمرانان دارد و همچنین گرفتگی‌هایی که در صحنه بین‌الملل وجود دارد، احتیاج به عملی شدن سازوکارهای دقیق‌تری برای مقابله با ستمی که غربی‌ها نسبت به ملت ایران می‌کنند دارد.

حضور پر‌قدرت مردم در انتخابات وضعیت معیشت مردم را بهبود می‌بخشد

وی با اشاره به دو موضوع مهم یعنی بحث معیشت مردم و سازوکارهایی برای بهبود شرایط و همچنین باز شدن رفتارهای بین‌المللی از این جهت که هم از حقوق ملت صیانت شود و هم از ستم غرب جلوگیری به‌عمل آید، افزود: این دو مسئله احتیاج به حضور پرقدرت مردم در صحنه انتخابات بیش از هر زمان دیگری دارد.

لاریجانی تصریح کرد: با حضور پرقدرت مردم در انتخابات هم شرایط درون تدبیر می‌شود و بهبود می‌یابد، به طوری که از این اوضاع گرانی و مشکلات بیکاری به شرایط متعادل در کشور می‌رسیم و هم در صحنه بین‌المللی تاثیرگذار است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور یادآور شد:‌ در صحنه بین‌المللی و در منطقه نگاه‌ها به رفتار انتخاباتی ایران است، چرا که در ۳ سال اخیر تحولاتی در منطقه رخ داد و دموکراسی در برخی از کشورهای منطقه به‌وجود آمد و ایران یکی از کشورهای مهمی بود که پس از انقلاب اسلامی این تفکر را دنبال کرد.

انتخابات باشکوه ایران به مردم مسلمان منطقه انرژی می‌دهد

وی ادامه داد: طبعاً این انتخابات می‌تواند در دادن انرژی به مسلمانان منطقه بسیار تاثیرگذار باشد، به طوری که پیگیر حقوق خود باشند و بر این اساس انتخابات هر چه با‌شکوهتر برگزار شود، هم در منطقه تاثیر می‌گذارد و هم در آبادانی و ساماندهی وضعیت کشور و همچنین از ظلمی که برخی از قدرتمندان در صحنه بین‌الملل به ایران می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه انتخابات فرصت مهمی برای ملت است که با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب دهند، تاکید کرد:‌ مشارکت باشکوه مردم هم برای انقلاب اعتبار و آبرو به همراه دارد و هم در صحنه منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

مردم با حضور آگاهانه در انتخابات دریچه نویی برای آیندگان باز کنند

لاریجانی یادآور شد: ملت عزیز ایران با توجه به اقداماتی که در رادیو و تلویزیون برای دادن اطلاعات درباره نامزدها انجام شد و زمینه شناخت عقاید و عملکرد نامزدها را برای مردم فراهم کرد، ضروری است از سر آگاهی و با تحقیق در انتخابات حضور یابند تا دریچه نویی را برای آینده خود و آیندگان باز کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتظار داریم در دولت جدید روابط دو قوه مجریه و مقننه به چه ترتیبی برقرار شود، گفت: ما مشتاقیم هر چه سریع‌تر دولت جدید که دارای پشتوانه مردمی خوبی است، شکل گیرد و قطعاً مجلس در این زمینه کمک جدی خواهد کرد که دولت جدید سریعاً سامان پیدا کند.

معیشت و اشتغال در اولویت کار دولت یازدهم باشد

لاریجانی ادامه داد: مخصوصاً مصّر هستیم که مسئله معیشت و اشتغال مردم در اولویت کار باشد. اگر چه طبعاً ابتدای کار دولت جدید احتیاج است که کابینه دولت رأی اعتماد از مجلس بگیرد و بر این اساس انتظار مجلس شورای اسلامی از دولت جدید این است که افراد ورزیده، باتجربه و متخصص در وزارتخانه‌ها به کار گماشته شوند.

وی افزود: مجلس هم با توجه با وجود افراد متخصص و صاحب‌نظر آمادگی دارد به این موضوع توجه تام داشته باشد تا مسائل و مشکلات مردم سریع‌تر حل شود.

دولت جدید بر اساس اقتصاد مقاومتی انرژی‌ها را به سوی تولید سوق دهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به ویژه اینکه در حال حاضر احتیاج است که نگاه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی مبنا قرار گیرد و با توجه به رونق تولید داخل، کشور سامان پیدا کند.

لاریجانی ادامه داد: البته تاکید بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نباید در حد لفظ باشد بلکه باید سازوکارهایی به وجود آید تا زمانی که دانشجویان فارغ‌التحصیل شدند، بتوانند انرژی‌های خود را به سمت تولید در داخل کشور سوق دهند.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: امیدواریم پس از انتخابات افراد صاحب‌نظر، باتجربه و متخصص در امور انتخاب شوند و مجلس نیز رایزنی‌هایی خواهد داشت تا با کمک دولت جدید مشکلات فعلی از دوش مردم برداشته شود

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...