نسخه چاپی

تظاهرات به نفع روزنامه‌نگار هندی متهم به بمب‌گذاری سفارت اسرائیل


ايالت اوتار پرادش، در شمال هند روز يکشنبه صحنه تظاهرات صدها نفر از کسانی بود که از دولت هند خواستار آزادی فوری محمد احمد کازمی، روزنامه نگار هندی هستند.

کازمی که با يک رسانه ايرانی همکاري می کرد، از روز ششم ماه مارس گذشته به اتهام مظنون بودن به ارتباط با واقعه بمب‌گذاری ۱۳ ام فوريه در سفارت اسراييل در دهلی نو در بازداشت دولت هند به سر می برد.

تظاهرات روز يکشنبه طرفداران و بستگان محمد احمد کازمی در ايالت اوتار پرداش هند برنامه رفت و آمد قطارهای شهری را مختل کرد. کازمی در روز ششم ماه مارس در ارتباط با واقعه بمبگذاری ۱۳ ام فوريه در سفارت اسراييل دستگير شده است. در اين بمبگذاری همسر وابسته وزارت دفاع رژيم صهيونيستي، راننده او و دو نفر ديگر مجروح شدند.

اين واقعه همزمان با کشف برنامه براي حمله ای ديگر به ساختمان سفارت اسراييل در تفليس، پايتخت گرجستان به وقوع پيوست و اسراييل مدعي شد كه دولت ايران عامل هر دو حمله بوده است.

تظاهرات روز يکشنبه در اوتار پرداش توسط پسر و خواهر کازمی رهبری می شد. شوزاب کازمی، پسر محمد احمد کازمی، عملکرد دولت فدرال هند را محکوم کرده و مدعی است پدرش هيچ‌گونه دخالتی در بمب‌گذاری سفارت اسراييل نداشته است. خواهر کازمی نيز گفت، برادرش در سرتاسر ۲۵ سال عمر روزنامه نگاری اش همواره از حق دفاع کرده است.

وکيل مدافع و خانواده کازمی می گويند، وی از کارمندان تمام وقت کانال تلويزيونی دوردارشان هند بود و با ايرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، نيز به صورت قراردادی همکاری می کرده است. کازمی در روز ۶ ماه مارس گذشته در دهلی نو دستگير شد و يک روز بعد با صورت پوشانده به دادگاه برده شد. وی به حکم دادگاه قرار شد تا زمان روشن شدن نتيجه تحقيقات در بازداشت پليس بماند. سخنگوی پليس هند می گويد، کازمی بطور مستقيم و شخصاً در راندن موتورسيکلت و چسباندن بمب مغناطيسی به اتومبيل وابسته وزارت دفاع اسراييل شرکت نداشته است. منبع ديگری از پليس هند ادعا كرده است كه مظنون اصلی يک فرد خارجی، و احتمالاً يک ايرانی است. وی همچنين ادعا می کند، در جريان بازجويي‌ها از کازمی متوجه شده اند که وی با مظنون اصلی در ارتباط بوده است. تهران در پاسخ، در رد اين اتهام می گويد، صحنه گردان واقعی اين حملات خود اسراييل است

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...