نسخه چاپی

بازار رهن و اجاره گوی سبقت را از خرید و فروش گرفت

یكی دیگر از مشاوران املاك با بیان اینكه ركود سنگین به بازار خرید و فروش مسكن حاكم شده است گفت: بازار داغ انتخابات بازار مسكن را سرد و باعث شده بسیاری از مشاوران املاك گله مند از این موضوع شوند.

بازار رهن و اجاره در حال حاضر با پيشي گرفتن از بازار خريد و فروش همچنان پيشتاز بازار مسکن در کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گزارشات ميداني حاکي از افزايش متقاضي براي واحدهاي با متراژ کم است.

براساس اين گزارش يکي از مشاوران املاک با بيان اينکه در فصل نقل و انتقالات به سر مي بريم گفت: ميزان متقاضيان براي رهن و اجاره در اين ايام افزايش مي يابد و همين امر زمينه را براري رشد نرخ اجاره فراهم مي کند.

وي ادامه داد: در اين ايام ميزان استقبال از خريد واحدهاي مسکوني کاهش و بسياري از متقاضيان به سمت بازار رهن و اجاره کشانده مي شوند.

يکي ديگر از مشاوران املاک با بيان اينکه رکود سنگين به بازار خريد و فروش مسکن حاکم شده است گفت: بازار داغ انتخابات بازار مسکن را سرد و باعث شده بسياري از مشاوران املاک گله مند از اين موضوع شوند.

مشاور املاک ديگري در مورد بازار مسکن معتقد است بسياري از مالکان فروش واحدهاي خود را به بعد از انتخابات به اميد افزايش قيمت به بعد از انتخابات موکول کرده اند.

براساس اين گزارش تازه ترين گزارش مرکز امار ايران از وضعيت قيمت مسکن نشان دهنده افزايش قيمت زمين و اجاره بهاي واحدهاي مسکوني طي سالهاي 84 تا نيمه نخست سال 91 بوده است.

براساس اين گزارش اين از رشد حدود 400 درصدي قيمت مسکن و رشد تهران از سال 84 تا 91 حکايت دارد در حالي دولت دهم با اجرايي کردن طرح مسکن مهر تا حدودي توانست بازار مسکن را کنترل کند.

طي دو سال گذشته به دليل تورم بالاي ناشي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تعداد خانوارهاي اجاره نشين افزايش پيدا کرده و سهم آنها در بازار مسکن از 35 درصد کل خانوارها به 50 درصد رسيد.

خسروي رئيس اتحاديه املاک کشوري در خصوص آينده بازار مسکن معتقد است اين بازار بعد از انتخابات به ثبات مي رسد و قيمت ها روند کاهشي را دربر ميگيرند.

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...