نسخه چاپی

سرمربي معزول فجر سپاسي در گفت‌وگو با «نما» :

حق در این فوتبال چیست؟/دلیل نمی‌شود كه فرگوسن از مربیگری خداحافظی كرده من هم خداحافظی كنم

عکس خبري -حق در اين فوتبال چيست؟/دليل نمي‌شود که فرگوسن از مربيگري خداحافظي کرده من هم خداحافظي کنم

دلیل نمی‌شود كه چون فرگوسن از مربیگری خداحافظی كرده من هم از مربیگری خداحافظی كنم، ضمن این كه آقای فرگوسن شاید در یك سمت دیگر مفید باشد. احتمالاً او به كار فوتبال در سمت دیگری ادامه خواهد داد.

گروه ورزشی نما : علیرضا حاجی میرزابابا- در حالی که محمود یاوری توانسته بود در فصل گذشته مطالبات لیگ برتر نتایج به نسبت قابل قبولی کسب کند و انتظار می‌رود زرد پوشان شیرازی سال آینده نیز با این مربی پا به مسابقات لیگ برتر بگذارند، به یکباره از سوی مدیریت فجر سپاسی اعلام شد: غلامحسین پیروانی که سابقه سرمربیگری در این تیم را دارد به عنوان جانشین یاوری انتخاب شده است. انتخابی که دلایل آن پرسش‌های فراوانی را در اذهان اهالی فوتبال به وجود آورد، برای این که از دلایل این موضوع مطلع شویم، با محمود یاروی که به نوعی پیر دیر و شناسنامه فوتبال کشور محسوب می‌شود، تماس گرفتیم. گفت و گوی خبرنگار «نما» با محمود یاوری را در ذیل می‌خوانید:

آقای یاوری جدایی شما از تیم فجر سپاسی عجیب بود.
چرا؟
با توجه به نتایجی که گرفته بودید، به نظر می‌رسید حق نبود از سمت خودتان برکنار شوید؟‌
حق در این فوتبال چیست؟‌اما ایرادی ندارد زیرا یک تیم برای مربی ملک ابدی نیست.
اما قرار بود فصل آینده هم در کنار فجر سپاسی باشید. موضوعی که در گذشته مدیران فجر سپاسی هم به آن اذعان کرده بودند!؟
بله قرار بود بمانم اما حالا وضعیتی پیش آمده که مجبورم از تیم جدا شوم. به هر حال باشگاه به این نتیجه رسیده‌است که با مربی دیگری کار خود را ادامه دهد. من هم جا دارد از تلاش‌های ارزشمند بازیکنان و حمایت هواداران تشکر کنم چون باعث شدند نتایجی بگیریم که در لیگ برتر بمانیم آن هم در حالی که 5 تیم به دسته اول سقوط ‌کردند. اما زندگی ادامه دارد و نباید نگران بود.
موضوعی که بسیار تامل برانگیز بود، این که اعلام شد: شما 11 بازیکن را در ابتدای فصل جذب و در نیم فصل حکم اخراجشان را صادر کرده‌اید. چه توضیحی در این زمینه دارید؟
سرانجام این اخراج‌ها چه شد؟‌ به نفع تیم شد ما در اصطلاح آنان را دیپورت کردیم و سرانجام آن این شد که باشگاه روند رو به رشدی گرفت. جان سخن از زبان می‌گوید.
اما این که به یک باره 11 بازیکن را کنار بگذارید آن هم بازیکنانی که خودتان به تیم آورده بودید شایبه برانگیز است!؟
این که من 11 بازیکن را کنار گذاشتم، یک راهکار بود که در نهایت هم به سود تیم شد. اما نمی‌دانم شما بدنبال چه هستید؟لطفاً شیطنت نکنید.
ما بدنبال چیزی نیستیم، مدیران فجر سپاسی اعلام کردندکه شما 11 بازیکن رااخراج کرده‌اید، ما هم خواستیم نظر شما را بدانیم.
شما فکر می‌کنید من این موضوع را نشنیده‌ام؟ شنیده‌ام و از آن باخبرم،باید بدانید که تغییر و تحولی در تیم فجر سپاسی صورت گرفت و در نهایت هم تیم نتیجه گرفت. مشکلی هم وجود ندارد من فصل خوبی را در تیم فجر سپاسی گذراندم و اگر کمی خوش شانس بودیم می‌توانستیم به رتبه های بالاتری نیز دست یابیم حتی مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم باشیم، با این حال نتیجه نگرفتن در نیم فصل اول، باعث شده به آن هدفی که خود من در ذهن داشتم، نرسیم؛ با وجوداین، با بضاعتی که تیم فجر داشت فکر می‌کنم رتبه ای که به دست آوردیم رتبه شایسته ای بود.
شما همچنان قصد مربیگری دارید؟‌
بله، اگر فضا برای مربیگری مناسب باشد، می‌خواهم مربیگری را ادامه بدهم، از نظر شما اشکالی دارد؟
نه، اشکالی ندارد اما قصد بازنشستگی ندارید؟ فرگوسن هم هفته گذشته از دنیای مربیگری اعلام بازنشستگی کرد.
دلیل نمی‌شود که چون فرگوسن از مربیگری خداحافظی کرده من هم از مربیگری خداحافظی کنم، ضمن این که آقای فرگوسن شاید در یک سمت دیگر مفید باشد. احتمالاً او به کار فوتبال در سمت دیگری ادامه خواهد داد. اما هنوز زمان خداحافظی من نرسیده است. البته فوتبال ما هم نسبت به فوتبال انگلیس تفاوت‌های بسیاری دارد. ضمن این که شما من را با فرگوسن قیاس می‌کنید؟ خیلی عجیب است.
حالا که می‌خواهید به کار مربیگری در لیگ برتر ادامه بدهید، آیا پیشنهادی دارید؟
یک پیشنهاد از قبل بود اما بدلیل این که احتمال می‌دادم در فجر سپاسی بمانم آن را جدی نگرفتم ولی الان این پیشنهاد و پیشنهادهای دیگری که به دستم برسد را با جدیت بیشتری بررسی می‌کنم ضمن این که برخی دوستان از قول من بیان کرده‌اند: با مسئولان صبا باتری صحبت کرده‌ام در حالی که هیچ پیشنهادی از این باشگاه ندارم. بلکه گفتم اگر از باشگاه صبای قم پیشنهادی برسد آن را بررسی می‌کنم.
شما پیر دیر فوتبال معرفی شده‌اید، نظرتان درباره تبانی‌های اتفاق افتاده در مسابقات دسته اول چیست؟
من اطلاع دقیقی در این باره ندارم، اما تبانی همیشه بوده‌است،گاه کم می‌شود و دوباره اوج می‌گیرد وقتی منافع دو باشگاه مطرح می‌شود ممکن است مسایلی اتفاق بیفتد که به دور از روح پاک فوتبال است.
لیگ گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
خواسته یا ناخواسته تعطیلات باعث شد که مسابقات آن کیفیت لازم را نداشته باشد اما اگر این وقفه‌ها نباشد، 18 تیم که هیچ می‌توان لیگ را با 20 تیم هم برگزار کرد.
به نظر شما تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟
بله، البته کارمان کمی سخت بوداما بازیکنان اگر بتوانند مقابل کره به نتیجه مطلوبی برسند، رسیدن به جام جهانی دور از دسترس نخواهد بود زیرا با بردی که مقابل قطر و لبنان کسب کردیم تمام امیدها به تیم ما بازگشت. در کل امیدوارم بتوانیم بار دیگر حضور در جام جهانی را با مربیگری کرش تجربه کنیم. زیرا این موضوع برای فوتبال کشورمان نیز بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
عليرضا ازالاني
0
0
۱۳۹۲/۳/۲۵
با سپاس فراوان از شما و همکارانتان در تهيه مطالب ولي کاش اين فوتبال اين قدر ناپاک نبود
هما اردياني
0
0
۱۳۹۲/۳/۲۳
هميشه موفق باشي پير فوتبال
اسدي
0
0
۱۳۹۲/۳/۲۲
آقا سرهنگ خيلي دوست داريم شما اسوه فوتبالي ايران هستيد خيلي خوبه که بزرگايي مثل شما تو اين فوتبال هستند
سلما ايزدي
0
0
۱۳۹۲/۳/۲۲
دمه همه کاکو شيرازي ها گرم
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...