نسخه چاپی

در گفتگو با اسدالله بادامچيان با نما صورت گرفت؛

چرا رای به ولایتی الویت دارد؟

عکس خبري -بادامچيان:بداخلاقيهاي انتخاباتي را رفع كنيم

ارزیابی شرایط سیاسی كشور در آستانه انتخابات در وضعیت فعلی روشن است كه از میان نامزدهای باقیمانده، آقایان ولایتی، جلیلی، روحانی و قالیباف در معرض رای آوری هستند و به نظر می رسد 2 نفر دیگر رای بالایی نداشته باشند.

گروه سیاسی نما ؛ طی روزهای اخیر اوضاع سیاسی کشور با تغییر و تحولاتی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری روبرو بوده است؛ برگزاری مناظره ها و انصراف برخی کاندیداها از جمله این تغییرات است. برای ارزیابی این اوضاع با اسدالله بادامچیان گفتگو کردیم.

•       شرایط سیاسی کشور را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چطور ارزیابی می کنید؟
با کنار رفتن آقای حداد عادل طبعا آرای ایشان به نامزدهای اصولگرا متوجه می شود و کم یا زیادی این تقسیم آرا به این بستگی دارد که ایشان چقدر رای داشته اند.
با کنار رفتن آقای عارف نیز ارا به سمت آقای روحانی سوق پیدا کرده است، البته ممکن است که عده ای هم از حامیان آقای عارف به آقای روحانی رای ندهند بلکه به سمت نامزدهای دیگر گرایش داشته باشند. چراکه آقای روحانی علیرغم تبلیغاتی که از جانب طرفداران وی صورت می گیرد خود را منحصر به گروه اصلاح طلبان کرده است؛ همچنین مسائلی مثل کف و سوت در جلسات تبلیغاتی ایشان نیز به دلیل اینکه برخی از مردم دل خوشی از این حرکات ندارند به ضرر وی تمام خواهد شد. لذا ممکن است که گروهی از حامیان به ایشان رای ندهند.
در وضعیت فعلی روشن است که از میان نامزدهای باقیمانده، آقایان ولایتی، جلیلی، روحانی و قالیباف در معرض رای آوری هستند و به نظر می رسد 2 نفر دیگر رای بالایی نداشته باشند.
از طرفی می توان ارزیابی کرد که برخی از این نامزدها نیز کناره گیری کنند، که این مساله نیز مشکلی برای انتخابات ایجاد نشود چراکه تبلیغات نامزدها تقریبا انجام شده و تاثیری در روند برگزاری انتخابات نخواهد داشت.
ممکن است یک نفر از گروه اصولگرایی یا اصلاح طلبان کنار بروند اما این اتفاقات تاثیری نمی گذارند؛ مگر اینکه یک تحول جدی در این عرصه رخ بدهد.

•       روند انتخابات شوراها را چطور می بینید؟ ملاک انتخاب گزینه های اصلح چیست؟
در انتخابات شوراها هم فهرست های متعددی پدید آمده و افراد مختلف در قالب گروه های سیاسی و صنفی نامزد شده اند.
اما تنها یکی از این لیست ها دارای هویت دقیق است و آن لیست هم، لیست جبهه پیروان خط امام و رهبری است که نامزدهای تعیین شده در آن، دارای سابقه قوی و چندین ساله هستند.
اما بقیه فهرست ها دارای عناوین و نامزدهایی هستند که هویت نامزدهای رسمی در احزاب را ندارند. برخی ائتلاف ها هم تشکیل شده و عناوینی همچون ائتلاف بزرگ اصولگرایان را انتخاب کرده اند؛ ائتلافی با عنوان اصولگرایان اما از 17 تشکل عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در آن حضور ندارند.
بسیاری از ائتلاف ها نیز هویت های جعلی دارند و به همین دلیل از مردم شریف کشور می خواهیم که به کسانی اعتماد نمایند و به تبع کسانی را انتخاب کنند که دارای هویت بوده و بتوان پس از رای آوری بر آنها و عملکردشان نظارت کرد.
پیشنهاد ما این است که مردم شریف با حفظ احترامی که برای نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها قائل هستیم به آقای ولایتی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری و به لیست جبهه پیروان برای انتخابات شوراها رای بدهند.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...