نسخه چاپی

برخی احزاب «فولكس واگنی» هستند!

دبیر ستاد انتخابات كشور گفت:‌ در انتخابات ریاست جمهوری آتی و حتی در انتخابات شهر و روستا فرایند رأی الكترونیكی وجود نخواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدصولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزیر کشور در برنامه «شب آفتابی» که از شبکه تهران پخش شد، اظهار داشت: سیاست در تعریف واقعی به معنای پیچیدگی افراد و فعالیت‌ها نیست سیاست به اعتقاد من یعنی تدبیر برای اجرای امورات سیاسی است آن هم به موقع و به وقت و با آرامش خاطر.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اولین سمت اجرایی من بخشدار مرکزی فارسان در چهارمحال بختیاری در سال ۷۴ بود و بعد از آن نیز سراغ کار فرهنگی رفتم و به معلمی مشغول شدم و حال هم که معاون سیاسی وزیر کشور هستم.

مرتضوی در پاسخ به این سؤال که وظایف شما در دور دوم انتخابات چیست، اظهار داشت: طبق قانون اساسی اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود حتماً باید انتخابات جمعه هفته بعد برگزار شود در تمام ادوار نیز همین‌طور بوده و برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گرفته است مانند هماهنگی با دستگاه‌های نظارت، انتقال ملزومات انتخابات و آمادگی بخشداری‌ها.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تأکید براینکه در فرآینده انتخابات بالغ بر یک میلیون نفر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت:این افراد متشکل از آحاد مردم هستند از دانشجویان گرفته تا بازاری و کارگر. این افراد البته در چند سال اخیر حق‌الزحمه اندک و ناچیزی را دریافت می‌کردند.

وی در ادامه سخنان خود در برنامه «شب آفتابی» اظهار داشت: با استناد به قانون نامزدها می‌توانستند تا پایان روز یکشنبه نمایندگان‌شان را برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کنند ما تمایل داریم صفر تا ۱۰۰ انتخابات با حضور نمایندگان نامزدها در محل شعب اخذ رأی برگزار شود. اگر نامزدها ۶ نفر به بالا باشند باید به اعضای هر دو شعبه یک نماینده معرفی کنند و کمتر از آن هر شعب یک نماینده خواهد داشت و این حق کاندیدا است که از این فرصت استفاده کند.

صولت مرتضوی پیرامون آرایش جدید انتخاباتی و کناره‌گیری‌ها گفت:‌ ما کار به ائتلاف و کناره‌گیری‌های جدید نداریم این دغدغه برای ما وجود ندارد از اینکه چند نفر در انتخابات حضور داشته باشند و یا چه کسی انتخاب شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه خاطرنشان کرد:‌ انتخابات تنها در روز اخذ رأی خلاصه نمی‌شود تقریباً انتخابات ۲۵ فرآیند دارد البته این را هم باید بگویم که در این انتخابات فرآیند اخذ رأی الکترونیکی وجود ندارد و همچنین دوستان در هئیت نظارت شوراها نیز این آمادگی را نداشتند که اخذ رأی الکترونیکی داشته باشند.

وی پیرامون احزاب فولکس‌ واگنی نیز گفت: زمانی بحث احزاب مطرح شد و من گفتم که حزب باید عِدّه و عُدّه داشته باشد ولی بعضی از این احزاب خانوادگی بودند و من آن را حزب فولکس واگنی خطاب کردم.

صولت مرتضوی در پاسخ به این سؤال که علت وجود حلقه چهارمحالی‌ها در دولت چیست، گفت:‌ انصافاً نباید آن را حلقه نامید رئیس جمهور هیچ‌گاه با این نگاه که من اهل کجا هستم من را دعوت به حضور در دولت نکرد. دوستان حاضر در دولت همه به واسطه کارشان توفیق خدمت پیدا کردند نه اینکه در یک طیف خاص قرار داشته باشند و من معتقدم این حلقه، حلقه فرضی است.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سؤال که احساس شخصی‌تان برای پایان یافتن فعالیت دولتی‌تان چیست، گفت:‌ با دلی آرام نسبت به پایان کارم فکر می‌کنم و هیچ دغدغه‌ای برای ماندن ندارم زیرا هیچگاه دنبال مسئولیت نرفتم. من اعتقاد به چرخش نخبگان دارم و البته میدان برای خدمت برای همه فراهم است.

وی در پایان سخنان خود گفت: نتایج انتخابات در نزدیکترین فرصت اعلام خواهد شد ما دقت و صحت را بر سرعت ترجیح می‌دهیم و من نمی‌توانم ساعت خاصی را برای اعلام نتایج اعلام کنم.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...