نسخه چاپی

آيت‌‌الله خاتمي :

صدا و سیما عدالت را در مناظرات رعایت كرد/ رئیس جمهور باید دغدغه‌اش معنویت باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صدا و سیما در مناظرات عدالت را رعایت كرد، به هیچ كاندیدایی نظر نداشت و به طور یكسان فرصت را در اختیار تمام كاندیداها قرار داد تا حرف خود را بزنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "سید احمد خاتمی"، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در مسجد امام خمینی(ره) ستاد آجا در جمع کارکنان این ستاد ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حضرت ابوالفضل (ع) در رزم کربلا علمدار بود و اگر بگوییم نفر دوم کربلا سردار رشید حضرت ابوالفضل (ع) بود، هیچ سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) یادآور شد: حضرت ابوالفضل (ع) دارای پنج ویژگی بصیرت عمیق، ایمان محکم، افتخار جهاد در رکاب امام حسین (ع)، امتحان خوب و افتخار شهادت در راه خدا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راز زمین خوردن برخی شخصیت‌های سیاسی گفت: آن‌ها یک چهره الهی را به عنوان جلودار راه خود انتخاب نکردند.

خاتمی با بیان برخی خصوصیات "آیت‌الله فلسفی" خاطرنشان کرد: ایشان چندین سال از عمر خود را از زمان آیت‌الله بروجردی تا رهبری مقام معظم رهبری فقط به دنبال حجت شرعی بودند و بیش از نیم قرن موضعی استوار داشتند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، کاندیدای نظام هستند و رأی به هر کدام از آن‌ها رأی به نظام است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما علاوه بر حضور کمی باید حضور کیفی را هم جدی بگیریم. حضور کیفی یعنی رأی دادن به کسی که از جنس انقلاب باشد.

خاتمی شرکت در انتخابات را حجت شرعی خواند و افزود: حجت شرعی یعنی اینکه اگر روزی سر به زمین گذاشتیم و در شب اول قبر از ما پرسیدند برای چه به این آقا رأی دادید، بگوییم؛ "با گفتمان رهبری و ولایت هماهنگ بود".

وی ادامه داد: دشمنان نیز سبک و سنگین کنند و تمام کاندیداها را بد می‌دانند و می‌گویند؛ "باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم" و کسانی که از نظر آن‌ها بدتر هستند، آن شخص از جنس انقلاب است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تأکید کرد: رئیس جمهور باید دغدغه‌اش معنویت باشد و دین را در عرصه اجتماع بیاورد، سبک زندگی دینی مدنظر او باشد و ضد ارزش‌ها را وارد جامعه نکند؛ به این می‌گویند حضور کیفی در انتخابات.

خاتمی در ادامه به سخنان برخی کاندیداها در مناظرات اشاره کرد و افزود: اگر کسی بخواهد کتابی علیه نظام چاپ کند، لازم نیست به دنبال مطبوعات خارجی بگردد، فقط کافی است برخی از حرف‌های کاندیداها که در مناظره زده شد را بدون ویراستاری چاپ کنند.

وی با اشاره به تشکیل دادن معاونت اقوام که توسط یکی از کاندیداها در مناظرات گفته شد، اظهار داشت: تشکیل این معاونت به معنای این است که در این 34 سال کردها، لرها، ترک‌ها، بلوچ‌ها، له شده‌اند و حرفش این است؛ "من از وسط آسمان افتاده‌ام و می‌خواهم حق شما را بگیرم".

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برخی کاندیداها طوری حرف می‌زنند که انگار کشور را خفقان فراگرفته است و دانشگاه‌ها فضای امنیتی دارند. آن‌ها سخنرانی‌های تندی در دانشگاه علیه نظام داشته و مردم را علیه نظام تحریک کردند. هیچ نظامی اینگونه افراد را آزاد نمی‌گذارد.

خاتمی اضافه کرد: این‌ها می‌گویند آزادمان بگذارید تا در دانشگاه‌ها اتاق جنگ درست کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های برخی کاندیداها درباره سیاست خارجی گفت: برخی کاندیداها طوری درباره سیاست خارجی حرف می‌زنند که انگار ضعیف‌ترین مواضع را در سیاست خارجی داشتیم. اگر سیاست خارجی کشورمان آنچه که برخی از آن‌ها ترسیم کنند بود، پس چرا می‌گویند در کنفرانس ژنو 2 اگر ایران نباشد، پیروزی نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملکرد صدا و سیما در مناظرات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: صدا و سیما گل کاشت، عدالت را رعایت کرد و به هیچ کاندیدایی نظر نداشت. صدا و سیما به طور یکسان فرصت را در اختیار تمام کاندیداها قرار داد تا حرف خود را بزنند و برخی کاندیداها به صدا و سیما فحش هم دادند.

خاتمی ابراز امیدواری کرد آن‌هایی بیایند سرکار که امید بیگانگان نباشند، بلکه امید تمام ملت باشند.

وی به گزارش‌هایی که از بعضی ستادها داده می‌شود، اشاره و خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها حاوی خبرهای خوبی نیست. امیدوارم که به برکت حضرت ابوالفضل (ع) فردا، فردای عاقبت به خیری برای نظام باشد و از خدا می‌خواهم هرکس که به مصلحت نظام است، در انتخابات پیروز شود.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...