نسخه چاپی

درخواست بیشرمانه رضا پهلوی از مردم

بی بی سی فارسی با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری به طور محسوسی تغییر رویه داده است و به شكل علنی مردم ایران را دعوت به تحریم انتخابات و اغتشاش می كند. دو شب مانده به حضور باشكوه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، رضا پهلوی در گفت و گو با این شبكه پیشنهاد غیر منطقی، عجیب و بیشرمانه ای را مطرح كرده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، بی بی سی فارسی (BBC PERSIAN) که خود را رسانه ای بی طرف و حرفه ای معرفی می کند و در ظاهر بر احترام به حقوق مخاطبان تأکید می کند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری چهره حقیقی اش را به نمایش گذاشته است و از طرفی با دعوت از چهره های مطرود مردم ایران بر طبل تحریم انتخابات می کوبد و از طرفی دیگر با نمایش مستندهای ویژه از فتنه ۸۸ آرزوی آن روزها را در دل می پروراند.

این بار بی بی سی فارسی به سراغ پسر محمد رضا شاه پهلوی رفته است تا از زبان کسی که به دلیل دیکتاتوری پدرش از ایران فراری شده است از انتخابات آزاد بگوید و بدترین اهانت را به ملت ایران نسبت دهد.

گوینده بی بی سی فارسی در ابتدای گفته هایش گفت: «گروهی از ایرانیان خواستار نظارت بین المللی بر انتخابات ایران شده اند. آن ها می گویند این انتخابات نه آزاد است و نه سالم.»

وی در معرفی کسانی که خواهان انتخابات آزاد هستند گزینه ای بهتر از رضا پهلوی نیافت و با معرفی وی به عنوان سخنگوی شورای ملی ایران اظهار داشت: «شورای ملی ایران که به تازگی تاسیس شده است می گوید انتخابات در ایران باید بر اساس منشور جهانی حقوق بشر و زیر نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.»

رضا پهلوی ماه گذشته در انتخاباتی مشکوک و تنها با حضور پانصد نفر خود را سخنگوی شورای ملی ایران معرفی کرده است؛ ولی با مخالفت دیگر گروه های اپوزیسیون مواجه شد که خبر آن را با عناوین رضا پهلوی با ۲۵۰ نفر تاج و تخت را باز می گرداند! و سنگ تمام بی بی سی فارسی در حمایت از رضا پهلوی به اطلاع رساندیم. حال وی که به دلیل سابقه منفی پدرش در دیکتاتوری حتی در میان اپوزیسیون جدی گرفته نمی شود، از انتخابات ایران سخن می گوید و مدعی می شود: «من فکر می کنم برخوردی که امروز باید با این قضیه داشت باید یک روند فراتحریمی باشد. چون از روز اول انتخابات نظام نه آزاد بوده، نه سالم و نه عادلانه و هرکس را رژیم خواسته از صندوق در آورده است. مساله امروزی برای ایران باید خیلی مهم تر از گزینه بین بد و بدتر باشد. مساله اصلی برمی گردد به مساله حرمت و کرامت انسانی که فرصتی به جامعه بدهد تا از حق شهروندی خود استفاده کنند.»

اما همه سخنان رضا پهلوی یک طرف و پیشنهاد بیشرمانه اش به ملت ایران طرفی دیگر. وی در مقابل دوربین بی بی سی فارسی بدون آن که از گفته اش ذره ای شرم کند به ملت ایران پیشنهاد کرد به سفارت خانه های کشورهای بیگانه پناه ببرند.

رضا پهلوی تصریح کرد: «پیشنهاد عملی که ما به عنوان شورای ملی داده ایم این است که خواسته خودشان را به جهانیان اعلام کنند خواست ما این بوده که خواسته خودشان را با عنوان انتخابات آزاد اعلام کنند؛ البته نه به صندوق های رژیم بلکه به سفارت خانه های کشورهای دموکراتیکی که در ایران نمایندگی دارند؛ مانند فرانسه، آلمان، بلژیک و... بگویند اساسا نظامی که شرایط انتخابات آزاد را فراهم نمی کند زیر سوال می بریم.»

این پیشنهاد به قدری غیر منطقی بود که مجری بی بی سی را مجبور به واکنش کرد. قاضی زاده به رضا پهلوی گفت: «نظام جمهوری اسلامی هم می تواند بگوید این کار تمامیت ارضی ما را زیر سوال می برد.همان طور که حالا هم می گوید.»

رضا پهلوی در جواب به این سؤال که "آیا شما با نهادهای بین المللی وارد مذاکره شدید تا ببنید موضع آنها چیست؟" جواب داد: «دیپلماسی که شکست خورده، جنگ هم که یک سناریو بازنده - بازنده خواهد بود. تنها راهی که می ماند این است که مردم بروند سمت نافرمانی مدنی و در این جاست که حمایت بین المللی ضروری می شود. به این شکل که از همه کنشگران سیاسی حمایت کنند فراتر از تحریم های اقتصادی که نمی توانند تنها راهکار باشد.»

مجری بی بی سی فارسی در آخرین سؤالش رسید: «فکر نمی کنید کمی دیر شده، سه روز بیشتر باقی نمانده است؟»

فرزند دیکتاتور سابق ایران در توضیح این که چرا سه روز مانده به انتخابات چنین فکری به مغزش خطور کرده است، چنین گفت: «مساله که سه روز دیگر خاتمه نمی یابد بلکه ادامه دارد. اگر خواسته مردم ایران تا روزی که این شرایط فرهم نشود از این مساله گذر نخواهیم کرد. این حق رای واقعی را که این نظام تا به حال هرگز به مردم ندادده است حتما باید به مردم داد.»

در رابطه با اظهارات رضا پهلوی چند نکته قابل تأمل است:

۱. کسی که خود ولیعهد حکومتی دیکتاتوری بوده است چگونه به خود جرأت می دهد که از انتخابات آزاد سخن بگوید؟

۲. رضا پهلوی که بارها ادعای وطن پرستی و عشق به میهن را در شعار مطرح کرده است حال از ملت ایران می خواهد که سر سپرده سفارت های خارجی شوند و به آن جا پناه ببرند و از آن ها کمک بخواهند. کدام انسان میهن پرستی را سراغ دارید که مردم کشورش را به سفارت خانه های کشورهای بیگانه بفروشد و اصلا چنین پیشنهادی بر ذهنش خطور کند؟

۳. رضا پهلوی که از سوی اپوزیسیون هم تحویل گرفته نمی شود چگونه انتظار دارد مردم به سخنانش توجهی کنند؟ اگر مردم حکومت دیکتاتوری وی را می خواستند اینک وی از مردم کشورش فراری نبود.

۴.وی که ادعای انتخابات آزاد دارد و انتخابات در ایران را آزاد و سالم نمی داند خودش چگونه به سخنگویی شورای ملی انتخاب شده است؟ چگونه می تواند آرای خود را در جمع پانصد نفره شورا اثبات کند؟

۵.مهم تر از همه آن که چرا بی بی سی فارسی چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران به سراغ چنین فردی می رود و از زبان او مسأله تکراری تحریم یا رجوع به سفارت خانه های کشورهای دیگر را مطرح می کند؟ در این که رسانه دولت انگلستان اهداف خاص دولت انگلستان را دنبال می کند کسی شکی ندارد؛ اما بهتر است مدیران این شبکه درباره میهمانانشان و سخنانی که در این شبکه مطرح می شود بیشتر بیندیشند.

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...