نسخه چاپی

تامین امنیت انتخابات با پلیس هوشمند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه ناجا در حال حاضر " پلیسی هوشمند" است، گفت: ناجا در كنار مردم برای خلق حماسه ای سیاسی از ظرفیت هوشمند خود برای تامین امنیت حداكثری و كامل آن بهره می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در یادداشتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را "پلیسی هوشمند" خواند و با برشمردن ویژگی های این نوع پلیس، اعلام کرده که ناجا با استفاده از ظرفیت های هوشمند خود در صدد تامین حداکثری امنیت انتخابات است.

یقین داریم که "هوشمندی پلیس" شهروندان را بیش از پیش مشتاق شتافتن به سوی "صندوق‌های سرنوشت ساز" می نماید و آنان را بر می انگیزد تا دگر باره "حماسه‌ای نو" خلق کنند و با لبیک هوشیارانه، آگاهانه و توأم با بینش و بصیرت به دعوت مقام عظمای ولایت و رهبر فرزانه انقلاب، دشمنان را ناامید و دوستداران عزت و عظمت کشور را خردسند سازند.

در یادداشت رادان آمده است:

«چندسالی است که پلیس ایران گام در راه هوشمندی نهاده است و با تقویت زیر ساخت‌ها و تعالی منابع انسانی و تدقیق مبانی نظری اقدامات خود، الزامات این نوع پلیس نوین را مهیا نموده و آن را در سطوح مختلف سلسله مراتبی خود محقق ساخته است.

منظور ما از ”پلیس هوشمند" (smart police) پلیسی است که از یک سو واجد تمام منابع، "قدرت نرم" (soft power) است و از دیگر سو پتانسیل و ظرفیت بهره‌گیری از ساز و کارهای قدرت سخت(hard power) را برای به سامان رساندن ماموریت‌های خویش، بویژه در مقابله با عوامل مخل امنیت عمومی، داراست.

به بیان روشن تر، پلیس هوشمند پلیسی است که واجد ویژگی های زیر باشد:

1- از قدرت مجاب‌کنندگی بالایی برخوردار است.

2- محیط پیرامون خود و فرایندهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را به خوبی درک و فهم می‌کند.

3- قادر است با واکنش به موقع بر فرایندهای مختلف جامعه تاثیر بگذارد.

4- فناوری پلیسی را همواره به روز می‌سازد.

5- در چارچوب قانون و ماموریت‌های محوله قادر است از زور برای از میان راندن کجروی‌ها و قانون شکنی‌ها و بحران آفرینی‌ها استفاده کند.

6- هدفمند و در چارچوب چشم انداز روشن و تدقیق شده گام بر می دارد.

7- بین کلیه اقدامات و قلمروهای ماموریتی آن هماهنگی درونی بالایی وجود دارد.

8- سازمانی یاد گیرنده، منعطف و همواره در حال تحول است.

اینک پلیس کشورمان واجد کلیه این ویژگی هاست و لاجرم به سبب برخورداری از این صفات و توانمندی ها قادر است امنیت هر پروسه اجتماعی و سیاسی را به خوبی تامین کند و احتمال ظهور و بروز هر کنش ریز و درشت غیر امنیتی را از میان براند.

انتخابات پر شکوه 24 خرداد نیز یکی از پروسه‌های بزرگ اجتماعی کشورمان است که نیروی انتظامی از ظرفیت هوشمند خود برای تامین امنیت حداکثری و کامل آن بهره می‌گیرد. چه، یقین داریم که "هوشمندی پلیس" شهروندان را بیش از پیش مشتاق شتافتن به سوی "صندوق‌های سرنوشت ساز" می نماید و آنان را بر می انگیزد تا دگر باره "حماسه‌ای نو" خلق کنند و با لبیک هوشیارانه، آگاهانه و توأم با بینش و بصیرت به دعوت مقام عظمای ولایت و رهبر فرزانه انقلاب، دشمنان را ناامید و دوستداران عزت و عظمت کشور را خردسند سازند.

نیازی به حجت نیست که خلق "حماسه سیاسی" بی بدیل توسط آحاد ملت بزرگ ایران پیامدهای مثبت و ارزشمند بسیاری در پی دارد که یکی از مهمترین آنها بسط و تقویت امنیت ملی از یک سو و افزایش و تعالی احساس امنیت عمومی از دیگر سو است.

افزون بر آن، رفتار هوشمندانه و اقدام هوشیارانه ملت بزرگ ایران، ما را برای تعالی روز افزون "پلیس هوشمند" و تلاش مضاعف برای از میان راندن هر نوع کنش و رفتار ناهنجار و مخل امنیت همگان، مشتاق تر می‌سازد.»

۱۳۹۲/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...