نسخه چاپی

پوشش خبری انتخابات توسط 47 كشور

سرپرست اداره كل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: بیش از 450 خبرنگار خارجی از 255 رسانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انعكاس خبری می‌دهند.

به گزارش نما محمدناصر حقیقت در گفت‌وگو با فارس، بیش از 450خبرنگار خارجی مراسم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور را پوشش خبری می‌دهند.

سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی با اعلام اینکه این تعداد شامل خبرنگاران مقیم و غیرمقیم خارجی است، افزود: بر همین اساس می‌توان گفت که 250خبرنگار خارجی مقیم و بیش از 200 خبرنگار غیرمقیم خارجی در حال پوشش خبری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور هستند.

وی بیان داشت: این تعداد خبرنگار از 115 رسانه مقیم و 90رسانه غیرمقیم که در مجموع می‌توان گفت که بیش از 255 رسانه خارجی در کشور حضور دارند و در حال پوشش یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشور هستند.

حقیقت بیان داشت: خبرنگاران خارجی از 41کشور جهان هستند که از این میان می‌توان به کشورهای آذربایجان، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، بلاروس، بلژیک، ترکیه، دانمارک، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فنلاند، قطر، کانادا، کرواسی، لبنان، نروژ، ونزوئلا، هلند و یونان اشاره کرد.

سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با ستاد انتخاباتی وزارت کشور و فرمانداری تهران به منظور حضور خبرنگاران مقیم و غیرمقیم خارجی برای حضور در حوزه‌های رأی‌گیری تهران و شمیرانات انجام شده است.

حقیقت بیان داشت: تعداد زیادی از خبرنگاران مقیم و غیرمقیم در حسینیه امام خمینی(ره) مراسم رأی‌دهی مقام معظم رهبری را پوشش خبری دادند، ضمن آنکه در جماران نیز خبرنگاران خارجی مراسم رأی دهی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را انعکاس خبری دادند.

به گفته وی، امروز رسانه‌های خبری بیشترین فعالیت خود را دارند.

حقیقت یادآور شد: تعدادی از خبرنگاران خارجی متقاضی بودند که امروز در شهرهای مختلف کشور برای پوشش و انعکاس اخبار انتخاباتی حضور داشته باشند بر همین اساس تعدادی از خبرنگاران خارجی هم‌اکنون اخبار برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف را انعکاس می‌دهند.

سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی خاطرنشان کرد: هماهنگی های لازم به منظور حضور خبرنگاران مقیم و غیرمقیم خارجی برای حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور انجام شده است بر همین خبرنگاران خارجی می‌توانند از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گزارش تهیه کنند.

۱۳۹۲/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...