نسخه چاپی

هركس خودرا از الان پیروز بداند خیانت كرده است

دبیر شورای نگهبان با بیان اینكه هر كس پیش از اعلام نتایج نهایی و رسمی خود را پیروز انتخابات بداند به مردم خیانت كرده است، گفت: كاندیداها از اشتباهات سال 88 كه باعث ایجاد فتنه شد درس بگیرند.

به گزارش نما به نقل از مهر آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران در توصیه به کسانی که خود را از الان پیروز انتخابات می دانند گفت: این افراد از اشتباهات گذشته درس بگیرند چرا که در سال 88 اتفاقی رخ داد که برخی کاندیداها خود را پیش از اعلام نتایج برنده دانستند و بر این اساس فتنه ای به پا کردند که هم خودشان سوختند و هم مردم را سوزاندند.

در این دوره از هر کس پیش از اعلام نتایج رسمی و نهایی آراء خود را پیروز اعلام کند به مردم خیانت کرده است چرا که آراء در سراسر کشور پخش شده است و کسی نمی تواند نتیجه آن را پیش بینی کند.

جنتی در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال دو مرحله شدن انتخابات را می دهید گفت: این احتمال وجود دارد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مردم در انتخاب خودشان دقت کنند چرا که آثار این انتخاب برای انتخابات ریاست جمهوری 8 سال و بلکه ممکن است یک قرن باقی بماندهمانطور که آثار عملکرد روسای جمهور قبلی باقی مانده است.

وی در خصوص انتخابات شوراها نیز گفت: مردم دقت کنند در انتخابات فردی که صلاحیت دارد را انتخاب کنند و به نام و نشان افراد توجه نکنند، اگر نامزدها را نمی شناسند از افراد مورد اعتماد سئوال کنند .

وی در توصیه ای به همه کاندیدا اظهار داشت: از باند بازی و سیاسی بازی پرهیز کنند و اگر رای نیاوردند به رقبای خود خدمت کنند و مردم را مخاطب اصلی خود بدانند، مردم سعی کنند به کاندیدای اصلح رای بدهند و اصلح کسی است که تقوای زیادی داشته باشد خدا ترس باشد و علاوه بر مردم دوست بودن به قشر مستضعف هم توجه کنند.

۱۳۹۲/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...