نسخه چاپی

طارق الهاشمی از دوحه به ریاض می‌رود

عکس خبري -طارق الهاشمي از دوحه به رياض مي‌رود

درحالی كه مقامات كردستان عراق، اظهارات ضد و نقیضی درباره خروج معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق اعلام می‌كنند، گفته می‌شود كه قرار است او، طی چند ساعت آینده از دوحه به ریاض برود.

به گزارش نما به نقل از فارس، هدف قرار گرفتن آرامگاه شهید محراب در نجف، سفر قریب الوقوع معاون اول فراری رئیس جمهور عراق از دوحه به ریاض، تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا با نخست‌وزیر عراق و انفجار در جنوب تکریت از جدیدترین تحولات عراق است.

شهادت یکی از محافظان آرامگاه آیت‌الله "سید محمد باقر الحکیم"

خبرگزاری براثا نوشت که محافظ آرامگاه آیت‌الله "سید محمد باقر الحکیم" که دیروز طی انفجاری این مکان زخمی شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش دیروز، چند تروریست از داخل یک اتومبیل مشکی با پرتاب بمبی به سوی در ورودی این آرامگاه در میدان "ثورة العشرین" در نجف اشرف موجب زخمی شدن و در نهایت شهادت این محافظ شدند و بلافاصله محل را ترک کردند.

تماس تلفنی اوباما با نوری مالکی

براثا نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق، موفقیت نشست سران اتحادیه عرب در بغداد را به او تبریک گفت و از نقش مثبت عراق در منطقه، قدردانی و تاکید کرد که آمریکا به وحدت و نظام دموکراتیک عراق و نیز حفظ صلح و ثبات در منطقه پایبند است.

مالکی نیز از اوباما قدردانی کرد.

خبرگزاری النخیل نوشت: در حالی که وزارت داخلی منطقه کردستان اعلام کرده که هیچ اطلاعی از سفر "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق از این منطقه به دوحه ندارد، برخی منابع آگاه اعلام می‌کنند که قرار است، هاشمی پس از قطر راهی عربستان سعودی شود.

این منابع تاکید کردند که هاشمی طی چند ساعت آینده به عربستان خواهد رفت. درحالی که مقامات منطقه کردستان، هر یک اظهارات ضد و نقیضی درباره خروج هاشمی از این منطقه عنوان می‌دارند، "محما خلیل" نماینده ائتلاف کردستان عراق گفت که هاشمی بطور کاملا علنی، کردستان را ترک کرده است نه محرمانه. این امر نیز به اظهارات "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان باز می‌گردد که گفته بود که اجازه نمی‌دهد او محرمانه و سری عراق را ترک کند.

این در حالی است که "محمد عثمان" یکی از رهبران ائتلاف کردستان پس از انتشار اخبار مربوط به خروج هاشمی از کردستان عراق اعلام کرده بود که فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه خروج او را تکذیب کرده‌اند و اگر واقعا او به دوحه رفته باشد، کارد نادرستی کرده است.

کشته و زخمی شدن 15 نفر در انفجار جنوب تکریت

السومریة نیوز نوشت که یک منبع آگاه پزشکی در استان صلاح‌الدین عراق اعلام کرد که امروز طی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در تکریت، 15 تن کشته و زخمی شدند و هنوز تعداد دقیق تلفات مشخص نشده است.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...