نسخه چاپی

مطالبات مردم پس از خلق حماسه

محمد كاظم انبارلویی

24 خرداد 92 بدون شك يك روز تاريخي در حيات سياسي ملت ماست . ديروز هجوم مردم به صندوقها، صفهاي طولاني و نشاط و طراوت حضورمردم و بلوغ سياسي آنها درچشم دوربين‌ها و ناظران جهاني خيره كننده بود.
بيش از يك ميليون نفر از همين مردم به عنوان ناظر و مجري بر سر صندوقها، برگزار كننده انتخابات مردمي اين دوره بودند . اين عده از مومن‌ترين و مطمئن ترين امناي مردم مي باشند.
مدل مردم سالاري در ايران يك مدل بي بديل است . قدمت مردم سالاري در ايران به يكصد سال پيش مي‌رسد . اما از سه دهه قبل به دليل پديداري انقلاب اسلامي كه مردم سالاري در ايران باپسوند ديني مزين شد، توجه محافل جهاني بويژه فيلسوفان سياسي را به خود جلب كرد.
اين مردم هستند كه در ايران حكومت مي‌كنند اين واقعيتي است كه حتي دشمنان اسلام و ايران نمي‌توانند آن را انكار كنند.
مردم سرنوشت سياسي كشور را رقم مي‌زنند و حاكمان را با راي مستقيم و غير مستقيم خود بر مي‌گزينند و مسئوليت حسن و قبح انتخاب خود را مي‌پذيرند . اين مردم هستند كه هر دوره با كسب تجربه و جمع بندي آن در اسلامي كردن مناسبات نظام با تدبير و هوشمندانه عمل مي‌كنند.
دولت يازدهم كه با سرانگشت هدايت مردم و با حماسه سياسي روي كار مي‌آيد ماموريت دارد حماسه اقتصادي را با همت همين مردم به وجود آورد.
حماسه اقتصادي اگر در پي حماسه سياسي پديد نيايد بدون شك
بي مهري به حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم است .
دولت برخاسته از راي حماسي مردم بايد سينه خود را در برابر
زياده خواهي‌هاي غرب بويژه آمريكا سپر كند و هوشمندانه از تهديدها و تحريمها عبور نمايد.
شرط عبور از تحريمها اين است كه دولت كمك كند مردم در مزارع، كارخانجات ، بازار و زير سقف آزمايشگاهها و دانشگاهها توليد ملي را سامان دهند .
اكنون فهرستي از مطالبات معيشتي مردم در برابر منتخب مردم قرار دارد .
1- دور زدن تحريمها و مقابله با جنگ اقتصادي دشمن
2- سامان دادن به بازار و قيمت ها از طريق راه اندازي چرخ توليد ملي
3- كنترل تورم و برون رفت از ركود
4- رفع بيكاري و اهتمام به تامين مسكن و مهار گرانيهاي
افسار گسيخته
اگر منتخب ملت بتواند به اين مطالبات همت بگمارد مي‌تواند روي حمايت و همكاري مردم حساب باز كند تا ان‌شاءالله حماسه اقتصادي به عنوان دومين شعار كليدي سال 92 خلق شود.
انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري و شوراها پايان يافت . اين دوره يك دوره كاملا متفاوت استثنايي بود . رفتار مردم و نامزدها در خور يك رقابت سالم ، آزاد ، قانونمند ، جدي و اخلاقي بود . انتخابات آزاد ، سالم و اخلاقي مي‌تواند يك مقدمه خوب براي خلق حماسه اقتصادي باشد.
انتخابات دوره يازدهم را مي توان يك پايه يا الگو براي انتخابات‌هاي بعدي تلقي كرد.
چارچوبهاي قانوني و اخلاقي انتخابات جايي براي شرارت دشمن باقي نگذاشت. از اين بابت بايد از انضباط سياسي دولت در اجرا و انضباط اجتماعي شوراي نگهبان در نظارت و انضباط اخلاقي نامزدها در نقد درون گفتماني مسائل مربوط به انتخابات و نيز از حضور حماسي و قانونمند مردم در اين انتخابات تشكر كرد.
هر كس كه مورد اعتماد مردم قرار گيرد و به عنوان منتخب ملت انتخاب شود بايد به او تبريك گفت و به او احترام گذاشت و تلخي‌هاي رقابت‌ها را فراموش كرد و به شيريني وحدت ملي و انسجام اسلامي فكر كرد و در سايه اين وحدت، گفتمان پيشرفت ، خدمت و عدالت را به پيش برد.

منبع: روزنامه رسالت

۱۳۹۲/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...