نسخه چاپی

گزارش نیویورك تایمز از صف‌های طولانی مردم

در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی به پوشش اخبار انتخابات ادامه دادند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که با وجود صف‌های طولانی مردم در پای صندوق‌های رای زمان رای دادن در بخش‌هایی از تهران تا ۵ ساعت و درسایر نقاط ایران تا ۴ ساعت تمدید شد.

این روزنامه در ادامه نوشت به گفته مقامات ایران ۷۵ درصد مردم ایران در انتخابات شرکت داشتند. هنوز مشخص نیست که نتیجه نهایی چه زمانی اعلام می‌شود. ۵۰ میلیون نفر درایران واجد شرایط رای دادن بودند.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: مقامات وزارت کشور صبح روز شنبه اعلام کردند که به نظر می‌رسد حسن روحانی در برخی شهرها از سایر کاندیدا‌ها پیشی گرفته است، گرچه هنوز چیزی تایید نشده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: مردم ایران در نظرسنجی‌ها و گفت‌وگو‌هایی که در طول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری جریان داشت اقتصاد، حقوق فردی و عادی سازی روابط با سایر کشورهای جهان را به عنوان اولویت‌های خود اعلام کرده بودند.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به سوابق روحانی و حمایت مقاماتی مانند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی از وی اعلام کرد که نزدیک‌ترین رقیب روحانی در نتایج اولیه محمدباقر قالیباف است که یک اعتدال‌گرا محسوب می‌شود و در دوره هشت ساله به عنوان شهردار تهران وضعیت زندگی در پایتخت ایران را بهبود بخشیده است.

این روزنامه نوشت: در سیستم سیاسی ایران رییس جمهور، فرمانداران، برخی از اعضای کابینه و دیگر مقامات را انتخاب می‌کند و نقشی اساسی در سیاست اقتصادی ایران دارد.

کد مطلب:

۱۳۹۲/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...