نسخه چاپی

صالحی:احتمال مذاكرات ۱+۵ در چین یا عراق

عکس خبري -صالحي:احتمال مذاکرات ?+? در چين يا عراق


وزیر امورخارجه گفت: امروز رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت نظری در خصوص مکان برگزاری مذاکرات میان ایران و کشورهای ۱+۵ مطرح کرد که آقای جلیلی در مشورت با رئیس جمهور نظر نهایی را خواهد داد.

علی اکبر صالحی امروز در حاشیه جلسه هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بحث مکان برگزاری مذاکرات در بغداد و همچنین چین مطرح بوده است و این موضوع روندی دارد که باید به توافق طرفین برسد.

وی گفت: برگزاری مذاکرات در استانبول پیشنهاد اولیه ما بود که اروپایی ها ابتدا رد و سپس موافقت کردند اما همان زمان نیز ما کشورهای دیگری را مد نظر داشتیم.

صالحی با اشاره به اینکه این مذاکرات ۲۵ فروردین انجام خواهد شد افزود: مهمتر از زمان و مکان مذاکرات، محور مباحث است که فکر می کنم مذاکرات آینده در مقایسه با گذشته بهتر باشد و گام های رو به جلو برداشته شود.

وزیر امورخارجه ادامه داد: مقرر شده است سفر مسئولان بلندپایه دو کشور چین و هند در چند ماه آینده به ایران انجام شود.

صالحی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سفر نخست وزیر هند به ایران را تأیید می کنید؟ افزود: در این زمینه در حال رایزنی با مسئولان هند هستیم.

صالحی اظهار داشت: کمیسیون مشترک اقتصادی با هند داریم که مسئولیت آن به عهده وزارت امورخارجه است و در حال برنامه ریزی برای برگزاری این کمیسیون هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان سفر کوفی عنان به ایران گفت: وی قرار بود هفته پیش به ایران بیاید اما این سفر به هفته آینده موکول شده است.

صالحی با اشاره به طرح کوفی عنان در خصوص سوریه گفت: به هر حال خوشحالیم که طرح شش ماده ای کوفی عنان با ملاحظاتی مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی گفت: البته باید مراقبت کرد که بیرون رفتن نیروهای دولتی سوریه از محل های مورد استقرارشان موجب سوء استفاده دیگران نشود تا اینکه بخواهد گروهی دیگر جایگزین آنها شود.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...