نسخه چاپی

بازتاب گسترده انتخابات ایران دررسانه‌های ترك

رسانه‌ها و مطبوعات تركیه انتخابات ریاست جمهوری ایران را از نزدیك دنبال كرده و به طور گسترده پوشش دادند.

به گزارش نما، روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: مردم روز جمعه با حضور در پای صندوقهای رای رییس جمهور جدید را انتخاب کردند، مردم کاندیدایی را انتخاب می‌کنند که بر صندلی محمود احمدی نژاد رییس جمهور فعلی ایران پس از وی بنشیند.

هم چنین خبرگزاری سی.ان.ان ترک در گزارشی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: پس از پایان زمان رای گیری ایران در سکوت فرو رفت و همگان منتظر هستند که از میان شش کاندیدا چه کسی می تواند رییس جمهور جدید ایران شود.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: بیش از ۵۰ میلیون ایرانی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند و تخمین زده می شود که میزان مشارکت ایرانیان در این دور از انتخابات بالا باشد.

شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه نیز در تحلیلی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نوشت: به دلیل ازدحام رای‌دهندگان زمان رای‌گیری چهار ساعت تمدید شد.

به نوشته این شبکه تلویزیونی، بیش از ۵۰ میلیون ایرانی در این دور از انتخابات از میان شش کاندیدا، به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند.

در ادامه این شبکه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری آورد : آیت الله خامنه‌ای پس از انداختن رای خود مردم را برای حضور در پای صندوقهای رای دعوت کرد.

روزنامه حریت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری نوشت: مردم ایران از ساعت ۸ برای رای دادن در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوقهای رای رفتند.

۱۳۹۲/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...