نسخه چاپی

كوهكن : روحانی از جرگه اصولگراهااست

یك فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتظار ما از آقای روحانی این است كه در انتخاب همكارانش اصل را بر تدین، انقلابی گری و كارآمدی قرار دهد، انشاءالله كه نگاه وی سیاسی نیست.

به گزارش نما،‌ محسن کوهکن گفت: دکتر روحانی را اصلاح طلب نمی دانیم و معتقدیم وی برای خود یک مشی خاص دارد که از همه جناح ها و بطور معتدل استفاده می کند نباید فراموش کرد وی سال های سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

وی افزود: در این انتخابات افرادی با سلایق مختلف از وی حمایت کرده و به او رای دادند که باعث شد آقای روحانی رئیس جمهور شود ما هم برای وی آرزوی موفقیت می کنیم و او را نقطه مقابل اصولگرایان نمی دانیم؛ بسیاری از کسانیکه در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می کنند، بارها عنوان کردند که وی فردی مومن، معتقد و انقلابی است.

کوهکن با بیان اینکه اینطور نیست که وی از جرگه اصولگراها نباشد، ادامه داد: آقای روحانی در مجلس چهارم نایب رئیس بودند و مجلس را اداره می کردند، اما گاهی افراد با سلایق مختلف بین خود و جریان های دیگر خط‌کشی می کنند که این کار معقول نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره رأی نیاوردن چهره هایی همچون محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی و علی اکبر ولایتی عنوان کرد: به طور طبیعی تکثر آراء بین این دوستان باعث شد آراء آنها خرد شود، اما اگر از بین این چند نفر یک نفر وارد عرصه می شد و رقابت بین آن یک نفر با حسن روحانی صورت می گرفت، نتیجه قابل پیش‌بینی نبود.

وی با اشاره به اینکه گذشته را باید فراموش کنیم و به آینده توجه داشته باشیم، ادامه داد: از همه کاندیداها که برای تحقق حماسه سیاسی تلاش کردند حتی کسانیکه کنار رفته و به رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفتند، تشکر می کنیم این بزرگان کمک کردند که فضای جامعه آرام و برادرانه باشد.

کوهکن در پاسخ به اینکه از رئیس جمهور چه انتظاراتی می رود، گفت: آقای روحانی در انتخاب همکارانش اصل را بر تدین، انقلابی گری و کارآمدی قرار دهد، انشاءالله نگاه وی سیاسی نیست، زیرا پیش از این هم گفته بود که از معتدل ها در هر دو جناح استفاده می کند، همین مساله تعارضات و گفتگوهای بیهوده را برطرف خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین خاطر نشان کرد: از آنجا که دکتر روحانی چند دوره در مجلس حضور داشته است، راحت تر می تواند با مجلسیان کار کند، پیش بینی ما این است تنشی که موجب رنجش مردم شود، بین مجلس و دولت وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آقای روحانی دکترای حقوق دارند، رئیس جمهوری که حقوق دان باشد می داند که چگونه باید با قوه قضائیه تعامل کرده و در نهایت باید با همراهی اذهان جامعه را به سمت حل مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی پیش برده تا تصمیمات کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات اتخاذ شود.

کوهکن در پایان با اشاره به اینکه خوشبین هستم که گام های بلندتری در جهت توسعه کشور برداشته خواهد شد، عنوان کرد: آقای روحانی ملبس به روحانیت هستند و بطور طبیعی توجه به مسائل فرهنگی جزء برنامه های وی است، باید اختلاف سلیقه ها را بپذیریم زیرا مهم هدف گذاری و نگاه است؛ در چنین شرایطی مسیر برای پیشرفت کشور هموارتر خواهد شد.

۱۳۹۲/۳/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...