نسخه چاپی

انتقاد مردم مصر از اظهارات مرسی علیه سوریه و حزب الله

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور مصر علیه حزب الله و اقدام وی در قطع رابطه كامل با سوریه باعث انتقادات زیادی از وی در داخل این كشور شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مصری‌ها در پی تصمیم ناگهانی محمد مرسی رئیس جمهور این کشور برای قطع رابطه با سوریه و دعوت از غرب جهت اعمال منطقه پرواز ممنوع، از این اقدام وی انتقاد کردند.

سخنرانی روز گذشته مرسی در فضای سیاسی مصر نیز بازتاب زیادی داشته است چراکه این اعلام حمایت قاهره با تصمیم آمریکا برای حمایت نظامی و اجرای پرواز ممنوع همزمان شده است.

همچنین اظهارات مرسی انتقاد ژنرال‌های ارتش را نیز در پی داشته است، گویا وی در هنگام سخنرانی گفته که «دولت و ارتش مصر از مخالفان سوری حمایت می‌کنند» که این مسئله به مذاق ارتش خوش نیامده است.

پیش از این نیز ارتش مصر بارها با حمایت‌های دولت قاهره از مخالفان مسلح در سوریه مخالفت کرده بود.

تلویزیون روسیه در گزارشی از این سخنرانی تاکید کرد که اظهارات مرسی به جنگ شیعه و سنی در منطقه دامن زده است چرا که وی خواستار فراهم شدن زمینه سفر بدون مشکل به سوریه و کمک‌های مالی و نظامی به مخالفان شد.

محمد مرسی طی سخنانی در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره، قطع کامل روابط دیپلماتیک با سوریه را اعلام کرد.

مرسی گفت: مصر از امروز تصمیم گرفت که تمامی روابط خود با نظام کنونی سوریه را قطع و سفارت سوریه در قاهره را تعطیل و کاردار مصر در دمشق را احضار نماید.

وی همچنین انتقادات تندی علیه حزب الله لبنان مطرح کرده و خواستار عدم دخالت حزب الله در سوریه شده است. رئیس جمهور مصر از طرح اجرای پرواز ممنوع نیز بر فراز سوریه حمایت کرد.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...