نسخه چاپی

ازدواج كودكان در تركیه معضل شد!

مدیر «فدراسیون بین‌المللی زنان دانشگاهی» در بیانیه‌ای تاكید كرد: معضل ازدواج كودكان در تركیه همچنان از موارد مورد بحث و چالش‌برانگیز در این كشور است و دولت تركیه باید بیشتر برای حل این معضل تلاش كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مدیر «فدراسیون بین‌المللی زنان دانشگاهی» در بیانیه‌ای تاکید کرد: معضل ازدواج کودکان در ترکیه همچنان از موارد مورد بحث و چالش‌برانگیز در این کشور است و دولت ترکیه باید بیشتر برای حل این معضل تلاش کند.

«ماریان هاسلگریو»، رییس فدراسیون بین‌المللی زنان دانشگاهی اظهار داشت: با توجه به این که ترکیه هم‌اکنون کشوری رو به پیشرفت است نباید با مشکلاتی چون معضل ازدواج کودکان مواجه باشد و باید با این معضل بطور جدی‌تر مقابله کند.

وی همچنین در مورد جایگاه زنان در این کشور اظهار داشت: در میان جمعیت زنان ترکیه برخی از آنان از جایگاه در حال رشد برخوردارند و برخی نیز در حال عقب رفتن هستند و از ابتدایی‌ترین حقوق مانند حق تحصیل بی‌بهره‌اند.

ماریان هاسلگریو با مقایسه ترکیه امروزی با گذشته این کشور خاطر نشان ساخت: حتی در ترکیه امروزی نیز هنوز معضلاتی چون ازدواج کودکان وجود دارد که نباید بیش از این در این کشور تداوم پیدا کند.

۱۳۹۲/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...