نسخه چاپی

حبيبي در گفت و گو با نما در واكنش به سخنان هاشمي رفسنجاني:

مذاكره با آمریكا سودی برای اسلام و انقلاب ندارد

عکس خبري -مذاكره با آمريكا سودي براي اسلام و انقلاب ندارد

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: اظهار نظر اخیر آقای هاشمی مبنی بر ضرورت مذاكره با آمریكا موجب تاسف و تعجب است و ما با این نظر مخالفت صریح و جدی داریم و مذاكره با آمریكا سودی برای اسلام و انقلاب ندارد و ضررهای زیادی خواهد داشت.

حبیبی در گفت و گو با پایگاه خبری نما تصریح کرد: کسانی که چنین تصوراتی دارند خوب است مروری به 50 الی 60 سال گذشته داشته باشند و توجه داشته باشند که کودتای 28 مرداد سال 1332 با پشتیبانی آمریکا انجام شد که موجب تداوم حکومت ننگین رژیم ستمشاهی گردید.
حبیبی ادامه داد: پس از کودتای 28 مرداد جنایات رژیم پهلوی ادامه پیدا کرد و آمریکا در تمام آن جنایات شریک است. نباید فراموش کرد که در سالهای 56 و 57 که دهها هزار نفر در تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب علیه رژیم پهلوی در کشور ما انجام دادند، رژیم پهلوی با پشتوانه آمریکا آنها را به شهادت رساند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع قطع رابطه با آمریکا خاطر نشان کرد: اگر بحث قطع رابطه با آمریکا مطرح باشد در سال اول انقلاب ، آمریکایی ها اعلام قطع رابطه یک طرفه با ایران کردند و واقعا کسانی که مثل آقای هاشمی ضرورت مذاکره با آمریکا را اعلام می کنند، فراموش کرده اند که آمریکا در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند کودتا و حمله نظامی علیه ایران مانند ماجرای نوژه و طبس را طراحی و اجرا کردند.
وی افزود: آمریکا باعث تحریم اقتصادی دهها ساله علیه ایران بوده است و به تحریم از طرف کشور خود اکتفا نکردند بلکه سعی کرده اند کشورهای دیگری را نیز در این جرم شریک کنند و ما سوال مان از آقای هاشمی این است که آیا واقعا آمریکا از ادامه توطئه ها و جنایاتی که تا به حال علیه ایران مرتکب شده پشیمان گشته است؟
حبیبی با تاکید بر اینکه آمریکا به آنچه که علیه انقلاب و ایران عمل نکرده نتوانسته نه اینکه نخواسته باشد بیان داشت: سوال ما از آقای هاشمی و همفکران ایشان در این رابطه این است که آیا فراموش کرده اند که جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از 11 سپتامبر به صراحت اعلام کرد که درآغاز جنگ صلیبی مجدد هستیم.
وی ادامه داد: آیا آقای هاشمی فراموش کرده که برخی از سردمداران غرب حدود 2 سال پیش اعلام کردند که در افغانستان مشغول جنگ صلیبی هستیم ، طرفداران مذاکره با آمریکا فراموش کرده اند که بوش در ماههای آخر ریاست جمهوری در مسافرتی به کویت و در مصاحبه رسمی و علنی اعلام کرد که با اسلام وارد جنگ ایدئولوژیک شده ایم.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تقابل با اسلام حرف جدیدی نبود که جرج بوش در اواخر دوره ریاست جمهوری اعلام کرد بلکه شورای روابط خارجی آمریکا در سالهای اولیه انقلاب رسما اعلام کرد که قرن 21 قرن تقابل اسلام و تمدن غربی است و ما از آقای هاشمی سوال می کنیم آیا بزرگترین و جدی ترین پشتیبان رژیم غاصب صهیونیستی آمریکا نیست؟ و سران آمریکا و برخی غربی ها در ماجرای فتنه 88 و ماجراهای مربوط به این فتنه رسما و صریحا از فتنه گران پشتیبانی نکردند؟
حبیبی در ادامه با بیان اینکه این تذکر را به آقای هاشمی و همفکران ایشان می دهیم که مذاکره با آمریکا برای آمریکایی ها موضوعیت دارد تاکید کرد: آمریکایی ها طالب مذاکره با ایران هستند تا بعد از این مذاکره به مردم به پا خواسته در منطقه که با شعارهای اسلامی ، شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی کار خود را آغاز کردند و ادامه می دهند به آنها اعلام کنند که ایران بعد از 30 سال پشیمان شده و شما تا دیر نشده اعلام پشیمانی کنید.
وی در پایان اظهار داشت: مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا در حال حاضر برای آمریکایی ها بسیار مفید و برای کشورهای منطقه و اسلام و انقلاب بسیار بسیار مضر است و ما به عنوان مخالف جدی مذاکره با آمریکا دلایل گوناگون دیگری هم داریم که در وقت خود اعلام می کنیم.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...