نسخه چاپی

هاشمی:اگر حرفهایم ایراد داشت امام پاسخ می داد

عضو فراكسیون اقلیت با اشاره به دیدار فراكسیون متبوعش با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعضای فراكسیون اقلیت گفت كه اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریكا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.

به گزارش نمانیوز به نقل از مشرق، فاضل موسوی در گفتگو با مهر با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این جلسه مباحث مختلفی در مورد مسائل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه یکی از حاضران در خصوص صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد رابطه با آمریکا سوال کرد که وی در پاسخ گفت که در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره) نامه ای به ایشان نوشتم که من در 7 مورد به مهمترین مسائل و مشکلات آن زمان اشاره کردم و از امام خواستم که به این مسائل رسیدگی کنند و مشکلات حل شوند چرا که اگر در حیات شما این مسائل حل نشود، اتفاقاتی را به بار می آورد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه هاشمی در این دیدار معتقد بود، حرفهایش در مورد رابطه با آمریکا چیز جدیدی نیست و من حدود 2 ماه پیش با فصل نامه ای صحبت کردم که متأسفانه برخی در حال حاضر در مورد آن جنجال آفرینی کردند.

موسوی گفت: هاشمی در این دیدار تأکید داشت انتظار نداشتم واکنش ها به سخنانم در مورد رابطه با آمریکا در این حد باشد و جنجال آفرینی به بار بیاورد.

وی تصریح کرد: در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اعضای فراکسیون اقلیت گفت که اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.

عضو فراکسیون اقلیت با بیان اینکه در این دیدار سخنی در خصوص انتخابات مجلس نهم مطرح نشد، گفت: محوریت این دیدار در مورد نامه هاشمی به امام خمینی (ره) بود که وی 7 موضوعی که در نامه اش به امام آمده بود را در این دیدار تشریح کرد.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: هاشمی در مورد رابطه با آمریکا بحث را به صورت تشریحی باز کرد و گفت؛" ایران مرکزیت یک فکر و اندیشه را در جهان اسلام دارد و در اطراف ایران کشورهای اسلامی زیادی وجود دارد، لذا باید با کشورهای اطراف مدارا داشته باشیم و به گونه ای نشود که رابطه مان با کشورهای اطراف در حداقل باشد."

وی تأکید کرد: هاشمی رفسنجانی در این دیدار معتقد بود رابطه خوب با همسایگان فشارها به کشور را کمتر می کند.

موسوی با تأکید بر اینکه هاشمی از تحریم ها و فشارهای اخیر به کشورمان اظهار نگرانی بسیار زیادی داشت، گفت: وی معتقد بود اگر در مجموعه نظام تعامل خوبی در مورد روابط خارجی صورت گیرد می توان به آینده امیدوار بود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس موضوع تولید ملی را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت اگر در مجموعه نظام همکاری جدی صورت گیرد می توان تحقق تولید ملی و کار ایرانی را انتظار داشت و باید همه کمک کنند تا تولید ملی و اشتغال محقق شود. ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری خارجی و ایجاد روابط مناسب با همسایگان محقق می شود.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...