نسخه چاپی

انتقاد مدیرعامل اسبق استقلال از وزیر ورزش

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با بیان اینكه هنوز برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم نگرفته است، گفت: موضع وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات شفاف نیست و من اراده‌ای برای برخورد با مشكلات فوتبال از سوی وزیر ندیده‌ام.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص صحبت‌های محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه " این وزارتخانه گزینه خاصی برای فدراسیون فوتبال ندارد"، اظهارداشت: به نظرم این موضع‌گیری‌های عباسی زیاد درست و منطقی نیست. اتفاقا دولت و وزارتخانه باید روی این قضیه اهتمام داشته باشند و اینکه فضا را برای حضور افراد مختلف و حمایت از آنها فراهم کنند.

وی افزود: در تمام دنیا متولیان اداره کشور به همه چیز از جمله فوتبال حساسیت زیادی دارند و اینگونه نیست که ریاست فدراسیون فوتبال رابه حال خود رها کنند. به نظرم شخصی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود باید پیش زمینه تحلیل مسائل سیاسی هم داشته باشد.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سئوال که "مگر چنین کاری مصداق دخالت مستقیم دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال نیست؟"، خاطرنشان کرد: دخالت در فوتبال با فکر کردن درباره آن فرق دارد. خود من از مخالفان دخالت دولت در ورزش هستم اما دولت‌ها باید دغدغه فوتبال را داشته باشند.

رئیس پیشین فدراسیون دوچرخه سواری با تاکید بر اینکه موضع وزارت ورزش برای انتخابات مبهم است، ادامه داد: گفتمان وزارتخانه در بحث انتخابات فدراسیون فوتبال باید به گونه‌ای باشد که افراد علاقه‌مند بدون دغدغه در آن شرکت کنند. وزیر ورزش باید شفاف بگوید از مدیری حمایت می‌کند که فوتبال را از این فضا خارج کند، مدیری که دغدغه فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های مدون داشته باشد و از نظر مالی و معنوی حمایت شود. متاسفانه چنین اراده‌ای را در وزارت ورزش ندیده‌ام.

وی در ادامه با انتقاد از نگاه عباسی به فوتبال یادآور شد: وزیر ورزش چند هفته پیش در یک مصاحبه اعلام کرد که در فوتبال ناپاکی وجود ندارد اما رئیس جمهور چند روز پیش تاکید کرد که فوتبال نیاز به اتفاق عظیم فرهنگی و تحول اساسی دارد. شما متوجه می‌شوید که چه پارادوکس و تناقضی بین صحبت‌های وزیر با رئیس جمهور وجود دارد. امروز هم که عباسی صحبت‌های احمدی نژاد درباره فوتبال را به کل ورزش تعمیم داده است، موضوعی که به نظرم به مغلطه شباهت بیشتری دارد تا تحلیل.

واعظ آشتیانی در خصوص اینکه "آیا اراده رئیس جمهور برای تغییر در فوتبال برای حضور افراد مختلف کافی نیست؟"، گفت: رئیس جمهور خودش مستقیم وارد این موضوعات نمی‌شود. نوع نگاه وزیر به فوتبال و تناقض حرف‌هایش با رئیس جمهور باعث می‌شود هر مدیری که قرار است مسئولیت فوتبال را برعهده بگیرد، دچار سردرگمی شود.

وی در پایان با تکذیب خبر جلسه‌اش با محمود احمدی نژاد برای حضور در انتخابات، تاکید کرد: چنین خبری صحت ندارد. من فعلا تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام و حداکثر تا روز شنبه هفته آینده تصمیمم را می‌گیرم.

۱۳۹۰/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...