نسخه چاپی

ايران در انتظار حماسه‌اي ديگر

كره جنوبی - ایران؛ سه امتیاز با طعم قهوه

عکس خبري -کره جنوبي - ايران؛ سه امتياز با طعم قهوه

مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا فردا سه‌شنبه در حالی برگزار می‌شود كه تیم ملی ایران انگیزه بالایی برای صعودی حماسی به برزیل در اولسان دارد و تیم‌های استرالیا و ازبكستان هم در بازی‌های خانگی به فكر رسیدن به جام بیستم هستند. تیم ملی فوتبال ایران با كسب سه امتیاز دیدار برابر كره می‌تواند یكی از مهمانان سرزمین قهوه باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر، هفته هشتم و پایانی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا در حالی فردا سه‌شنبه با برگزاری چهار مسابقه پیگیری ‌می‌شود که همه نگاه‌ها به شرق آسیاست، جائیکه دو تیم قدرتمند کره‌جنوبی و استرالیا در خانه برای صعود به جام جهانی می‌جنگند.

هرچند در گروه A شرایط متفاوت است و کره‌جنوبی در خانه میزبان تیم ملی ایران است؛ مسابقه‌ای که اگر آن را مهمترین دیدار روز پایانی بدانیم، بیراه نگفته ایم. البته حساسیت‌های این بازی بستگی به نتیجه دیدار ازبکستان با قطر هم دارد. تنها اگر در آن بازی قطر از ازبکستان امتیاز بگیرد، فارغ از هر نتیجه‌ای که در دیدار کره‌جنوبی با ایران رقم بخورد، هر دوی این دو تیم در ورزشگاه "مونسو" جشن صعود به برزیل را برپا خواهند کرد.

ازبکستان اگر برابر قطر پیروز شود، بازی کره‌جنوبی با ایران، حکم نبرد مرگ و زندگی برای هر دو تیم را پیدا می‌کند، زیرا بازنده این دیدار به پلی‌آف خواهد رفت و تیم برنده به همراه ازبکستان راهی جام جهانی می‌‌شود اما تساوی می‌تواند به شرطی که ازبکستان با اختلاف کمتر از 4 گل قطر را شکست داده باشد، حکم صعود هر دو تیم را امضا کند. در این بین اما کره‌ای‌های می‌خواهند با برتری برابر تیم ملی کشورمان ضمن گرفتن انتقام شکست بازی رفت، بدون هیچ دغدغه‌ای از خانه به برزیل برسند.

در سوی دیگر میدان اما این بازی برای شاگردان کارلوس کی‌روش بیش از تیم میزبان اهمیت دارد زیرا کره‌ای‌ها با یک تساوی هم بلیت برزیل را دریافت می‌کنند اما ایران در صورت گرفتن یک امتیاز هم باید امیدوار باشد، قطر در تاشکند کیسه گل نشود و حتی در صورت باخت، با اختلاف کمتر از 4 گل از زمین تاشکند خارج شود.

البته اختلافاتی که پس مصاحبه "چوی" علیه تیم ملی ایران و واکنش تند کی‌روش به مصاحبه سرمربی کره‌جنوبی در این روزها بوجود آمده است و حتی باعث شد کاپیتان‌های دو تیم علیه همدیگر موضع گیری کنند، جنگ میدان "مونسو" را به نبردی حیثیتی و تمام عیار تبدیل کرده است.

در این شرایط پیروزهای ارزشمند ایران برابر قطر و لبنان که بیانگر انگیزه و آمادگی مردان کی‌روش است، تمام ایرانیان سراسر دنیا را امیدوار کرده است که سفیدپوشان کشورمان می‌توانند با یک بازی قدرتمندانه در زمین کره‌جنوبی، حماسه "ملبورن" را در زمین "اولسان" تکرار کرده و پس از حماسه سیاسی مردم ایران در روز جمعه، حماسه‌ای دیگر را در میدان ورزش رقم بزنند و خوشحالی مردم کشورمان را دو چندان کنند.

۱۳۹۲/۳/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...