نسخه چاپی

سخن گفتن با آمريكابايد بر مبناي منافع و احترام متقابل و از موضع برابر باشد

حسن روحانی: دوره تعلیق گذشته است

عکس خبري -حسن روحاني: دوره تعليق گذشته است/سخن گفتن با آمريکابايد بر مبناي منافع و احترام متقابل و از موضع برابر باشد

نشست خبری رئیس جمهور منتخب با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نشست خبری حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در دوره یازدهم، از دقایقی پیش با حضور ‌رسانه‌های داخلی و خارجی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

در ابتدای این نشست خبری سرود ملی ایران پخش و سپس آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری قرآن قرائت شد.

پخش زنده تلویزیونی نشست خبری رئیس جمهور منتخب به دلیل قطع برق محل برگزاری این نشست، برای دقایق کوتاهی قطع شد.

مهمترین محورهای سخنان حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در این نشست خبری به شرح زیر است:

** بسم الله الرحمن الرحیم. با تبریک اعیاد شعبانیه و با خیر مقدم و خوش‌آمد به شما عزیزان اصحاب رسانه. این جلسه تعلق به شما دارد لذا من بسیار کوتاه نکاتی را عرض می‌کنم و فقط به پاسخ سؤالات مورد نظر شما خواهم پرداخت. لازم می دانم از ملت بزرگ و هوشمند ایران به خاطر خلق این روزهای بیاد ماندنی در تاریخ این کشور تشکر و سپاسم را تقدیم کنم.

** تنها یک انتخابات و حضور نبود بلکه اعلام اعتماد بود، مشارکت فعال بود و آغاز فصل نو بود؛ گویی همه می‌گفتند غصه‌ها به سر آمده و مردم پای صندوق شرایط نوینی را خلق کردند لذا پس از اعلام نتیجه انتخابات همه جشن گرفتند. چون همه پیروز بودند ملت پیروز بود. ملت در برابر افکار عمومی جهان و صحنه تاریخ، سرافراز بود؛ همه آمدند بویژه جوانان عزیز چه کردند، خیابان ها، مجامع، ورزشگاه‌ها و در فضای مجازی چه غوغایی کردند. درود بر جوانان پرشور وطن. سپاس می‌گویم به همه آنهایی که میانه‌وری و اعتدال را برگزیدند و تحقق اهداف و آرمان انقلاب و اهداف ملی را از طریق اعتدال و عدل نه افراط و تفریط و خودسری. آنها که ادب احترام و اخلاق و وحدت و انسجام و همدلی را برگزیدند. به همه آنها تبریک می‌گویم.

** می‌خواهم بگویم که وعده‌های انتخاباتی را فراموش نخواهم کرد از خدا می‌خواهم به من توفیق دهد تا به همه آنها عمل کنم. البته ملت توجه دارد که همه کارها بر مبنای زمان و طبق اولویت‌ها دنبال خواهد شد. من خدا را گواه می‌گیرم در ایام انتخابات کمتر به فکر رقابت بودم و بیشتر تمرکزم بر روی مسائل کشور و سخنان زیبای ملت در کوی و برزن بودم.

** کشور نیاز به همدلی دارد، نیاز به وحدت و اتحاد دارد. طعنه‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها را برای همیشه از یاد ببریم و فراموش کنیم، مثل جوان‌ها باشیم و از انها یاد بگیریم با صداقت پاکی و پاکدلی به فکر آینده کشور باشیم. کمتر به گذشته نگاه کنیم، فقط تجربه اندوخته گذشته و نگاه به آینده.

** دولت تدبیر و امیدطبق وعده در راه نجات اقتصاد کشور احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان با مشی اعتدالی اهداف ملی را دنبال خواهد کرد. از همه سپاس می‌گویم و آن عزیزانی که این ایام اظهار محبت کردند به بنده و ملت بزرگ تبریک گفته‌اند. از رهبر معظم انقلاب تا مراجع تقلید تا روحانیون و ائمه جمعه و همه احزاب و اقشار و همه اساتید و اندیشمندان و فرهیختگان و تک تک ملت ایران زن و مرد و پیر جوان از همه تشکر می‌کنم، امیدوارم به کمک یکدیگر با برادری و وحدت دست به دست یکدیگر نهاده و راه عزت و سربلندی کشور را در پیش گیریم.

سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر: با شعار اعتدال اعتماد مردم راجلب کردید. مصادیق اعتدال در عرصه‌های سیاسی و اقتصاد چه خواهد بود.

اعتدال مشی و شیوه‌ای است که راه تندروی و افراط و شعار و خودمحوری و خودشیفتگی را نمی‌پیماید. عقلانیت و اعتدال متکی به مشورت و خرد جمعی و براورد هزینه‌ها و فایده‌هاست و متکی به این است که مسیر قانون‌گرایی رادنبال کند در مسیر افراط و تندروی و تفریط قرار نگیرد. البته در مصداق هر موردی در جایش توضیح خواهم داد که چگونه می‌توانیم بامشی اعتدال به اهداف دست یابیم. مثلا به جای اینکه در امور اجتماعی فرهنگی و اقتصادی دولت مستقیم مداخله کنم بیشتر از انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و تخصصی بهره خواهم برد و استفاده خواهم کرد. در هر زمینه‌ای با مشورت تصمیم خواهم گرفت و کار به خود مردم واگذار خواهد شد.

سؤال خبرنگار شبکه خبر: 2 سوال دارم، مهمترین و فوری‌ترین برنامه شما در حوزه اقتصاد و معیشت مردم چیست؟ دولت شما از موفقیت بوجود آمده در افزایش تعامل با سایر کشورها چگونه بهره خواهد برد؟

اولین اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است و برای این کار ضروری و لازم است که در مرحله اول به فکر نیازهای فوری مثل کالاهای اساسی باشیم. البته با یاری و کمک دولت فعلی. باید یک نوع همکاری با دولت فعلی انجام بگیرد. دوستان من با دولت در تماس‌ هستند و کمیته‌های فوری تشکیل خواهد شد. در مرحله دوم برنامه‌ریزی برای ماه‌های آتی و ثبات و آرامش اقتصاد و سایر زمینه‌هاست. توجه می‌کنیم برای اینکه ظرفیت‌های موجود اقتصادی فعال شود و نواقص موجود و بخش‌های غیرفعال فعال شود نقدینگی به سرعت کنترل و هدایت شود به سمت تولید اگر این کار سامان پیدا کند اولین قدم‌ها برداشته خواهد شد و آثارش در همان‌ ماه‌های اولیه در بازار نشان داده خواهد شد و به تعادل خواهد رسید.

دولت جدید احساس می‌کند فرصت جدیدی برای تعامل با سطح دنیا بوجود آمده که مردم با حضور و مشارکت فعال خود آنرا آفریده است. استفاده از این فرصت منتج می‌شود به منافع متقابل. تعامل باجمهوری اسلامی ایران با دولت آینده نه تنها به نفع ایران بلکه به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

سؤال خبرنگار الجزیره: عربستان از اولین کسانی بود که تبریک گفت. در زمان ریاست شما روابط با کشورهای عربی و خلیج فارس چگونه خواهد بود؟ نظرتان راجع به بحران در سوریه چیست؟

اولویت دولت در سیاست خارجی روابط دوستانه و نزدیک باهمه همسایگان خواهد بود. یعنی با 15 کشور همسایه یک رابطهبسیار نزدیک باحسن همجواری و با دوستی و روابط متقابل بر اساس احترام و منافع متقابل خواهد بود حوزه خلیج فارس ویژگی‌های خاص خود را دارد به خاطر اهمیت استراتژیک خلیج فارس. با کشورهای جنوب خلیج فارس همسایه و برادر هستیم و با عربستان هم برادر هستیم و قبله‌گاه مسلمانان در آن کشور است و ما رابطه بسیار نزدیک منطقه‌ای فرهنگی و تاریخی داریم و صدها ایرانی در سال برای زیارت خانه خدا به آن کشور سفر می‌کنند و اتباع سعودی هم به ایران سفر می‌کنند.

خوشحالم که اولین تفاهم‌نامه امنیتی بین ایران و عربستان سعودی از طرف ایران با امضای بنده بود. ان‌شالله در دولت آینده روابط بسیار خوب با همسایگان بویژه با عربستان خواهیم داشت.

سوریه مسائل سوریه حل آن به عهده مردم سوریه است . تصمیم‌گیر نهایی نسبت به سرنوشت سوریه ملت سوریه است. البته ما با تروریسم مخالفیم و باجنگ داخلی مخالفیم و با دخالت‌های کشورهای دیگر مخالفیم. امیدواریم با کمک همه کشورهای منطقه و جهان هرچه زودتر صلح و آرامش به سوریه برگردد و هدف و نظر ملت سوریه محقق شود.

سؤال خبرنگار فارس: در ایام انتخابات تأکید کردید که جشن پیروزی شما زمانی است که بیکاری از کشور رخت بربسته باشد. فکر می‌کنید چه زمانی جشن پیروزی بر معضل برگزار خواهد شد؟

هرچه زودتر باکمک مردم عزیز. مسئله بسیار مهم و دغدغه اکثریت خانواده‌های ایرانی است. حل اساسی مسئله اشتغال با رونق اقتصادی است. البته وقتی میگوییم اشتغال حل می‌شود، یعنی رقم به رقم نرخ بیکاری رو به نزول خواهد بود و به تک‌رقمی شدن خواهیم رسید.

برای رونق اقتصادی باید زمینه را آکماده کنیم. در اولین قدم قانون مجلس در زمینه بهبود فضای کسب و کار را اجرا و به سرعت آئین نامه را تصویب و ابلاغ خواهیم کرد. مشکلاتی هم بخش‌های تولیدی دارند که دولت برنامه‌ریزی خواهدکرد که ان مشکلات را قدم به قدم رفع خواهد کرد و آثارش را در همان سال اول خواهیم دید. وقتی تک رقمی شد جشن خواهیم گرفت و وقتی به رقم جهانی رسید جشن ملی برگزار خواهیم کرد.

سؤال خبرنگار مهر: برای رفع تحریم‌ها چه برنامه‌ای دارید و ظرف چه زمانی این کار را خواهید کرد؟

تحریم معضلی است که همه ما می‌دانیم این تحریم ظالمانه است و ملت ایران کاری نکرده که استحقاق تحریم داشته باشد. کار ما قانونی درچارچوب مقرارت بین المللی بوده است. استفاده از ابزار تحریم یک ابزار ارتجاعی است که دوره‌اش گذشته است. مخصوصا در دنیای امروز که حتی غرب با معضلات اقتصادی مواجه است و این تحریم به ضرر خود غرب هم هست . این تحریم غیر از اسرائیل برای کشور دیگری سود ندارد.

2 اقدام برای رفع تحریم‌ها انجام خواهد گرفت؛ 1- قدم گذاشتن در مسیر شفافیت بیشتر. البته برنامه‌های هسته‌ای ما کاملا شفاف است اما آماده‌ایم شفافیت بیشتری نشان دهیم و برای دنیا روشن کنیم که اقدامات ما کاملا در چارچوب‌های بین‌المللی است 2- اعتماد متقابل را ارتقا خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد این اعتماد سر جای خود برگردد.

ان شالله این تحریم را کاهش می‌دهیم. در قدم اول تلاش می‌کنیم تحریم جدیدی صورت نگیرد.

سؤال خبرنگار رادیو سراسری ایران: آیا قصد دارید به صورت ثابت و فصلی از طریق رادیو با مردم صحبت کنید؟

سخن گفتن و گزارش دادن به مردم فخر و افتخار برای من و دولت تدبیر و امید خواهد بود اما اینکه به طور منظم یا فصلی یا نوبه‌ای باشد کمی زود است البته اگر منظم باشد بهتر است ولی در اصل قول می‌دهم در رسانه ملی و رادیو در مقاطع مختلف با مردم عزیز حرف بزنم و گزارش بدهم و نکاتی هم که از طریق رادیو شنیده می‌شود پاسخ دهم.

سؤال خبرنگار ایرنا: مهمترین اقدام اقتصادی شما برای رفع تورم در کوتاه‌مدت چیست؟ پروژه مسکن مهر و یارانه‌ها را به چه شکلی ادامه می‌دهید؟

راه حل اساسی اقتصاد رونق تولید است و هدایت پس اندازهای مردم و نقدینگی بهسمت تولید چراکه پس انداز نسبتش خوب است لذا باید هدایت کنیم. بانک‌ها باید به صورت بنگاه‌هایی که باید بتوانند سرمایه لازم برای تولید را مهیا کنند آماده شوند. تحرکاتی باید در بانک‌ها بوجود بیاید و مشوق‌های تولید اولین قدم است. ظرفیت‌های خالی امروز تولید را پر می‌کنیم. سرمایه و بهره‌وری م‌تواند حرکت بوجود بیاورد که منجر به بهبود فضا و رونق تولید شود.

مقصودم از تولید تنها صنعت و کشاورزی نیست بلکه توریسم هم از همین مسائل اشتغال‌زاست. اصل مسکن باید تکمیل شود. اشکالاتی دارد که باید مرتفع شود. بعضی جاها به صورت خوابگاه درآمده که باید به صورت شهرک دربیاید. یارانه نقدی ادامه خواهد یافت. از فردا مصمم هستم کمیته‌ اقتصادی مشترکی دوستان من و مجلس تشکیل شود برای ادامه این کار.

سوال خبرنگار فرانس 24: آیا شما تصمیم دارید غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهید؟

این دوره گذشته است. الان در شرایط خاصی هستیم. خیلی راه‌های اعتمادساز فراوانی داریم. ما با آقای شیراک در مذاکرات سال 2005 به توافق نهایی رسیدیم که چگونه اعتماد بین المللی جذب شود و غنی سازی ادامه یابد آلمان نیز موافقت کرد اما انگلیس با فشار آمریکا موافقت نکرد و کار ناقص ماند. یکی از راه حل ها همین توافقات من با آقای شیراک است.

سؤال خبرنگار ایسنا: نماد شما کلید بود. اولین قفلی که باز می‌کنید، چه خواهد بود؟

اولین قفل باز شد. اولین مسئله مسئله سرمایه اجتماعی بود که مهمترین سرمایه است که ارتقا یافت با حضور و مشارکت مردم و این شادمانی سراسری نشان داد که با اعتماد مردم مشارکت مردم و نشاط مردم، ایران باز هم برترین هست.

سؤال خبرنگار شرق: پیگیری مطالبات اصلاح‌طلبان در دولت شما به چه صورت خواهد بود؟

از همه آنهایی که حمایت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم. یادمان باشد من از امروز رئیس جمهور همه مردم ایران هستم. و آنچه وظیفه من هست این است که به خواست همه ملت ایران توجه کنم و از خدا هم توفیق می‌خواهم به همه مطالبات به حق مردم باکمک مردم عمل کنم. همواره به کمک مستمر یکایک مردم نیاز داریم. کاملا امیدوارم اما این امید را باید همه با دست خود بسازیم. همه مطالبات قانونی و به حق همه احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها مدنظر خواهد بود. اجرای قانون اساسی وظیفه‌ام است و پایبند خواهم بود برای اجرای تمام اصول قانون اساسی.

سؤال خبرنگار کیهان ورزشی: برای فقدان سیستم ورزشی چه برنامه‌ای دارید؟

آرزوی موفقیت و پیروزی برای تیم ملی دارم. در زمینه ورزش جوانان بسیار علاقمند به ورزش هستند. اقدامات زیادی شده نواقص زیادی هم شده. اینجا قول می‌دهم کهمسئله ورزش نه تنها به عنوان بحث ورزش بلکه به عنوان سلامت و عامل نشاط جامعه و غرور ملی مورد توجه ویژه دولت آینده خواهد بود.

سؤال خبرنگار تسنیم: اگر به دولت شما از طرف 5+1 پیشنهاد شود که بخشی از غنی‌سازی را تعلیق کنید، موافقت می‌کنید یا نه. نظرتان درباره مذاکرات آلماتی چیست؟

مسئله هسته‌ای و حل مسائل ما با 5+1 اصلش این است که مذاکرات را فعال‌تر خواهیم کرد. و معتقدیم موضوع هسته‌ای صرفا راه حل مذاکراتی دارد و بس . نه تهدید مؤثر است نه تحریم. از تجربیات گذشته بهره‌برداری خواهد شد. حقوق مسلم ملت ایران مدنظر خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تحریم‌های ظالمانه را از سر ملت رفع کنیم.

سؤال خبرنگار ان‌اچ‌کی ژاپن: تصمیم گرفته‌اید سوریه را تسلیح کنید؛ نظر شما در اینباره چیست؟

سوریه با رأی و نظر مردم سوریه حل و فصل خواهد شد. آنچه موجب نگرانی مردم ماست، جنگ داخلی و مداخلات خارجی‌هاست که باید پایان یابد. دولت فعلی سوریه باید به عنوان دولت در نظر همه کشورهای جهان باشد. در انتخاباب 2014 نظر مردم هرچه بود، حاکم خواهد شد.

سؤال خبرنگار روزنامه ایران سپید: ده‌ها سال است که معولان و نابینایان به صورت سمبلیک مورد عنایت قرار می‌گیرد. راه حل شما برای رفع مشکل مضاعف این عزیزان دارید؟ من یک احمدی‌نژادی هستم و به خاطر حفظ و سربلندی ایران و با توصیه رهبری و رئیس جمهور پای دولت شما تلاش خواهم کرد. شما مدیران را درو می‌کنید یا از آنها استفاده می‌کنید؟

تشکر می‌کنم. از آخر شروع می‌کنم. من گفتم کلید دارم، داس ندارم. دولت آینده دولت کارآمد و شایسته‌سالار خواهد بود. همه آن عزیزانی که در این 8 سال کار و تلاش کردند و شایسته هستند، دربرابر آنها تواضع می‌کنم از آنها استفاده خواهد شد البته اگر کسی اتوبوسی آمده باشد و بدون بلیط آمده باشد، خودش آمده است.

در دولت آینده از همه مدیران شایسته و متعهد استفاده خواهد شد. به سهم خودم اجازه نخواهم داد در دولت آینده به کسی توهین یا تهمت زده شود.

البته ما اول باید در داخل تلاش کنیم اگر کسی فاصله گرفته ، جذبش بکنیم؛ جذب اولین قدم ماست. مردم خیلی خوب هستند اگر نقدی دارند و نظری دارند نباید زود آنها را دشمن کنیم. ملت عزیز ما دوست کشور و نظام هستند و زیر خیمه ایرانیت اسلامیت و ولایت هستند و اگر کسی گله‌ای دارد، باید جذب شود.

در خارج دشمنانی داریم که حداکثر تلاش ما این است که به دشمن بفهمانیم که ناچار است در برابر ملت بزرگ ایران سر فرود بیاورد نه اینکه دشنه خود را نشان دهند. دشمن روز انتخابات، قدرت ملت ایران را دیده است.

دشمن این قدرت را دید و حتما اگر دشمنی هست بر او تأثیر گذاشته است و اگر کسی به فکر دشمنی آینده است ادامه نخواهد داشت. شرایط کاملا عوض شده است.

در بحث معلولان و روشندلان نیز رسیدگی به وضعیت آنها در اولویت دولت آینده خواهد بود.

سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی: درباره روابط ایران و انگلستان چه برنامه‌ای دارید؟

با همه کشورهای جهان که مشکلاتی داریم؛ کشورهایی که البته آنها را به رسمیت میشناسیم؛ مبنای دولت این است که این مشکلات رفع شود اما مبنا احترام و منافع متقابل است و دولت انگلیس از این اصل کلی مستثنا نیست.

سؤال خبرنگار عصر اقتصاد: در زمینه تصمیم‌گیری‌های اقتصادی تغییراتی خواهید داشت؟

قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار حتما اجرا خواهد شد. وظیفه دولت است . اصل 44 به دقت و خوبی اجرا نشده که باید دقیقا اجرا شود. رهبری معظم انقلاب این قانون را انقلاب اقتصادی نامیدند. باید تلاش کنیم به هدف مقام معظم رهبری دست پیدا کنیم.

هر جایی اگر نظر خاصی دارد دولت، حتما به صورت لایحه تقدیم مجلس خواهد کرد. مطمئنم نمایندگان عزیز مجلس هم با دولت آینده همکاری خواهند کرد.

اصل سازمان برنامه را احیا می‌کنیم. باید در مقام عمل، قدم به قدم برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

سؤال خبرنگار رسانه آلمانی: آیا سیاست‌های شما به سیاست‌های قبل از 2005 بازمی‌گردد.

اساس سیاست تعامل سازنده با دنیاست. با این انتخابات و مشارکت و حضور گسترده مردم حتماً شرایط دنیا عوض شده است. جوی که بر دنیا حاکم شده، حتماً تأثیرگذار است و این جو فعلی تبدیل به فرصت نو می‌شود و امیدوارم روابط بهتری با دنیا خواهد بود.

سؤال خبرنگار بهار: امید را به خانواده و انجمن روزنامه‌نگاران برگردانید.

امید را مردم برگرداندند. هر انجمنی را طبق قانون باید فعال بکنیم. این انجمن‌های صنفی بهترین راه اداره مسائل جامعه هستند.

سؤال خبرنگار هیسپان‌ تی‌وی: جایگاه کشورهای آمریکای لاتین در برنامه شما چیست؟

آمریکای لاتین هم جزو کشورهایی که دنبال توسعه روابط با آنها خواهیم بود. اولویت در قدم اول همسایگان و غیرمتعهد خواهد بود. با همه کشورهای ازجمله آمریکای لاتین روابط خواهیم داشت.

سؤال خبرنگار پرس‌ تی‌وی: آیا در کابینه خود دولت وحدت ملی تشکیل خواهید داد و از اصولگرایان استفاده می‌کنید؟

دولنت آینده دولت فراجناحی خواهد بود و همه نیروهای شایسته معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور خواهند داشت و محدودیتی وجود نخواهد داشت.

سؤال خبرنگار ان‌بی‌سی آمریکا: آمریکا می‌خواهد وارد مذاکرات مستقیم شوند، شما می‌پذیرید؟

رابطه ایران با آمریکا مسئله پیچیده و دشواری است ساده نیست. زخم کهنه‌ای وجود دارد که باید درمان شود. دنبال افزایش تنش نخواهیم بود. عقل سلیم هم حکم می ‌کند دولت و کشور به فکر آینده باشند و ترمیم گذشته. هرگونه سخن گفتن با آمریکاباید بر مبنای منافع و احترام متقابل و از موضع برابر باشد اما آمریکا باید تصریح کنند که در امور داخلی ایران هرگز مداخله نخواهند کرد ثانیا تمام حقوق حقه ایران مانند هسته‌ای را به رسمیت بشناسند و سیاست‌های یکجانبه‌گرایی و زورمدارانه نسبت به ایران را کنار بگذارند در این شرایط زمینه متفاوت می‌شود اما همه باید بدانند که دولت آینده از حقوق حقه ملت ایران هرگز کوتاه نخواهد آمد. آماده‌ایم تنش‌ها کاهش یابد.

سؤال خبرنگار اعتماد: برای رفع محدودیت از چهره‌ها که از سران انقلاب بودند،‌چه برنامه‌ای دارید؟

مردم فضا را عوض کردند. برای خیلی از امور نباید عجله کرد. خیلی از امور کار یک رئیس جمهور به تنهایی نیست و باید سه قوه با هم کار کنند ولی کاملا امیدوارم که فضا تغییر خواهد کرد.

سؤال خبرنگار ایلنا: برنامه فوری شما برای افزایش مزد کارگران چیست؟

این تنها قول بنده نیست قانون این را می‌گوید طبق قانون حقوق باید مساوی تورم افزایش یابد. ما قانون را عملیاتی و اجرا می‌کنیم و این نقص رارفع خواهیم کرد.

سؤال خبرنگار آفتاب یزد: آیا از آقای عارف به عنوان معاون اول استفاده می‌کنید؟

بنده به همه عزیزانی که نامزد انتخاباتی بودند و رقیب من بودند و لطف کردند تبریک گفتند، گفتم که از برنامه و نظرات و افراد آنها استفاده کنیم. از همه افراد شایسته و لایق دعوت به همکاری خواهیم کرد. از اقای دکتر عارف هم دعوت خواهیم کرد البته وابسته به میل ایشان است.

سؤال خبرنگار سی‌سی تی‌وی: رابطه آینده چین و ایران چگونه خواهد بود؟

بین ایران و چین همیشه رابطه خوبی مخصوصا در سال‌های اخیر بوده که ادامه خواهد یافت. البته دولت ممکن است نکاتی رامدنظر داشته باشد. نسبت به رابطه باچین که مذاکره و توافق خواهیم کرد. رابطه خوبی با چین داریم و می‌خواهیم.

سؤال خبرنگار آنا: برنامه دولت شما برای بودجه دانشگاه‌ها چیست؟

تلاش بر این است که کیفیت دانشگاه‌های دولتی بالاتر برود و برخی دانشگاه‌ها هم به سمت کاربردی شدن پیش ببریم و رابطه دانشگاه با صنعت و سایر بخش‌های تولید افزایش یابد و دانشجویان پس از پایان تحصیلات زودتر به شغل دست پیدا کنند.

۱۳۹۲/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...