نسخه چاپی

سهمیه عمره كاهش نمی‌یابد

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، خبرهای مبنی بر كاهش سهمیه عمره مفرده را تكذیب و اعلام كرد: تاكنون هیچ اعلام رسمی از سوی عربستان مبنی بر كاهش سهمیه عمره اعلام نشده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، غلامرضا رضایی گفت: از ابتدای عمره تاکنون هر هفته 17 هزار و 500 تا 18 هزار و 500 ایرانی به عمره مفرده مشرف می‌شوند و کماکان همین رقم و عدد ادامه دارد.

وی پایان عمره سال جاری را 21 ماه رمضان اعلام کرد و گفت: آخرین گروه زائران ایرانی 21 ماه رمضان به کشور باز می‌گردند و پس از توقفی کوتاه از پنجم ذی‌القعده اعزام زائران ایرانی به حج تمتع آغاز می‌شود.

رضایی عمره ماه رمضان را 21 روزه عنوان کرد و گفت: عمره عادی ما 12 روزه است اما برای اینکه زائران بتوانند در ماه رمضان روزه‌های خود را درست بگیرند، عمره ماه رمضان 21 روزه است و به دلیل طولانی‌تر بودن مدت عمره هزینه‌های این گروه‌های اعزامی بیش از دیگران است.

وی خبرهای مبنی بر کاهش سهمیه عمره مفرده را تکذیب و اعلام کرد: تاکنون هیچ اعلام رسمی از سوی عربستان مبنی بر کاهش سهمیه عمره اعلام نشده است.

معاون حج عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در مورد زمان آغاز اعزام زائران به حج تمتع، گفت: دولت عربستان اعلام کرده است، زائران ایرانی از روز پنجم ذی‌القعده برای ادای مناسک حج می‌توانند وارد عربستان شوند که ما نیز بر اساس همین تاریخ برنامه‌ریزی‌های اعزام زائران را انجام داده‌ایم و تاکنون دستور کتبی مبنی بر اعزام دیرتر زائران صورت نگرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه دولت ایران ترجیح می‌دهد زائران خود را دیرتر به عربستان ببرد و مدت کمتری زائران خود را در عربستان نگه دارد، گفت: طول اعزام زائران با توجه به دستورالعمل عربستان 30 روز است در حالی که درخواست ما اعزام 20 روزه زائران بوده است.

وی از تکمیل 100 درصدی کاروان‌های حج تمتع و تشکیل بیش از 560 کاروان خبر داد و گفت: حتی بیش از تعداد ظرفیت ثبت‌نام صورت گرفته است بر همین اساس اعلام کرده‌ایم افرادی که هنوز پول خود را واریز نکرد‌ه‌اند، ممکن است از گروه‌های اعزامی سال جاری حذف شوند.

۱۳۹۲/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...