نسخه چاپی

واكنش شهیدی‌فر به حاشیه‌های توقف برنامه پارك ملت

24 اسفندماه و در آخرین برنامه «پارك ملت» كه با اعلام محمدرضا شهیدی‌فر این مجموعه خاتمه یافت، خبرهای پراكنده‌ای از امكان بازگشت یا عدم بازگشت «پارك ملت» به آنتن شبكه یك سیما به گوش رسید كه به دلیل موجود نبودن منبع موثق، جدی و قابل پیگیری به نظر نیامد.

با اتمام تعطیلات نوروزی خبرگزاری فارس خبر گشایش «پارک ملت» را به نقل از گفت‌وگویی با مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما داشت، منتشر کرد. این خبر که پس از شایعات مختلف شکل گرفت؛ با پاسخی صریح از طرف فرجی مبنی بر تلاش سیما در بازگرداندن این برنامه در سال 91 به روی آنتن بود هرچند با برخی تغییرات. فرجی این تغییرات را از دکور تا امکان افزودن مجریان دیگر به برنامه - البته بعد از توافق با شهیدی‌فر - عنوان کرد.

همزمان با این مطلب، خبرگزاری مهر خبری در این خصوص منتشر کرد که برطبق آن، اظهارات و انتقادات تند شهیدی‌فر در جلسه سالانه مجریان سیما با معاونت سازمان، دلیلی برای پیش‌بینی توقف «پارک ملت» بیان شد.

در ادامه این اخبار پرحاشیه، روزنامه بانی فیلم در شماره روز چهارشنبه خود، با تیتر «سرنوشت «پارک ملت» پس از صحبت‌های جنجالی شهیدی‌فر!» خبر مهر را دوباره چاپ کرد. در این مطلب با استفاده از سری اخبار موجود حول مجری و برنامه «پارک ملت»، که بی‌توجه به بازه زمانی انتشار جمع آوری شده است، به نظر می‌رسد دلایل مختلف و به حقی برای جلوگیری از ادامه فعالیت شهیدی‌فر به عنوان مجری و تهیه کننده برنامه «پارک ملت» وجود دارد.

این در حالی است که در انتهای این خبر با اشاره به این موضوع که «شهیدی‌فر در زمان اجرای برنامه‌اش حاضر به گفت‌وگو و پاسخ‌گویی به هیچ رسانه‌ای نبود، اما با انتشار اخباری که دلیلی برای تعطیلی برنامه‌اش می‌شد، در مصاحبه‌ای تند به انتقاد از سازمان صدا وسیما پرداخت»؛ جمله مورد اشاره خبرگزاری مهر و روزنامه بانی فیلم: «تلویزیون در پارادوکسی از واقعی بودن یا نبودن، ایدئولوژی بودن یا نبودن، تسلیم جامعه بودن یا نبودن و اهداف سرگرم‌کننده یا غیرسرگرم‌کننده دست و پا می‌زند.» نقل قولی از بخشی از صحبت‌های محمدرضا شهیدی فر در نشست تخصصی خبرگزاری سینمای ایران و در ارتباط با عیارسنجی تلویزیون در سال 90 است. این در حالی است که این حرف‌ها در مورد مبحثی مجزا از توقف برنامه «پارک ملت» و همزمان با اجرای این برنامه مطرح شده بود!

واکنش شهیدی‌فر
محمدرضا شهیدی‌فر مجری برنامه «پارک ملت» عصر روز چهارشنبه سرانجام به جنجال رسانه‌ای درمورد این برنامه واکنش نشان داد و ضمن انتقاد به این شیوه خبری عنوان کرد: «مسائل مطرح شده در خبرهای این چند وقت، بی‌توجه به زمان رخداد آن‌ها و بر اساس استفاده‌ای حق به جانب اتفاق افتاده است.»

وی در ادامه افزود: «جمله‌ای که از صحبت‌های من در جلسه سالانه مجریان سیما با معاونت سازمان نقل شده است، عموما کذب محض است. چنین جمله‌ای در یک جلسه اختصاصی سازمان که با موضوع تخصصی حوزه اجرا در سازمان بود ادا نشده است.»

شهیدی‌فر ضمن بیان این مطلب که برخی دوستان با چیدمان اخبار سعی در حاشیه‌سازی و برداشت‌های سیاسی از گفته‌های من دارند، افزود: بعد از توقف برنامه «پارک ملت» مصاحبه‌ای تفصیلی با هیچ رسانه‌ای انجام نشده، و در حد یک پاسخ گویی ساده برای تأیید اتمام برنامه اتفاق افتاده است.

مجری و تهیه‌کننده برنامه توقف‌یافته «پارک ملت» ادامه داد: «هیچ جا اعتراضی به این تصمیم سازمان نداشته‌ام و هنوز نیز اعتراضی ندارم. این تصمیم جزو حقوق سازمان صدا و سیماست که در قرارداد‌هایش ذکر می‌شود.»

محمدرضا شهیدی‌فر در پایان و در پاسخ به سئوالی مبنی بر همکاری دوباره «پارک ملت» با سیما و براساس پیشنهاد مدیر شبکه یک گفت: بعد از اعلام خبر اتمام این برنامه، تا به حال هیچ تماسی از طرف سازمان در مورد ادامه همکاری نشده، اما در صورت وجود چنین پیشنهادی، بی‌شک گفت‌وگوهایی باید انجام شود تا برنامه‌ریزی دقیقی برای یک برنامه تازه به وجود بیاید.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...