نسخه چاپی

پخش «گشت ارشاد» برای نمایندگان مجلس

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس از پخش فیلم گشت ارشاد برای اعضای این كمیسیون از سوی وزارت ارشاد خبر داد و گفت:بعد از تماشای این فیلم نمایندگان انتقاد تندی خطاب به وزیر ارشاد داشتند و نمایندگان بالاتفاق نظرشان درباره این فیلم منفی بود.

ستار هدایت خواه در گفتگو با خبرنگار مهر در با اشاره به حضور تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در وزارت ارشاد که به منظور تماشای 2 فیلم بحث بر انگیز گشت ارشاد و خصوصی انجام شده است تصریح کرد: البته تنها فرصت شد که اعضای کمیسیون فیلم گشت ارشاد را ببینند که بعد از تماشای فیلم نظر اعضای کمیسیون بالاتفاق نسبت به این فیلم منفی بود.

وی در خصوص اینکه آیا بحث کارشناسی نیز در حاشیه تماشای فیلم انجام شد، گفت: بحثی به صورت اجمالی صورت گرفت، البته وقت چندانی نبود، اما تقریبا نظر اکثر اعضای کمیسیون نسبت به فیلم منفی بود و نمایندگان معتقدند بودند این فیلم پیام مثبتی نداشت و در عین حال پیام های منفی فراوانی داشت که آثار و تبعات بدی دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در خصوص حاضران در این جلسه گفت: حدود 7 یا 8 نفر از اعضای این کمیسیون از جمله آقای حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مجلس در این برنامه حضور داشتند و آقای سجادپور از وزارت ارشاد نیز حاضر بود و بعد از تماشای فیلم نیز آقای حسینی وزیر ارشاد حضور یافت که انتقادات جدی از سوی نمایندگان به وی صورت گرفت.

نماینده بویراحمد و دنا با تأکید مجدد بر اینکه نگاه حاکم بر فیلم گشت ارشاد منفی است، گفت: البته مسئولان وزارت ارشاد نیز بحث هایی داشتند.

هدایت خواه در رابطه با اظهارات امروز وزیر ارشاد مبنی بر اینکه فیلم های گشت ارشاد و خصوصی مستهجن نیستند و پیرامون این دو فیلم جوسازی صورت گرفته است، گفت: متأسفانه باب شده آقایان به جای اینکه انتقادات به جا را بپذیرند دست به توجیه می زنند که البته وزیر ارشاد متأثر از فضاهایی که همکارانش برای وی ایجاد می کنند اظهار نظرهایی دارد.

وی در خاتمه اظهار داشت: ما معتقدیم فیلم ها باید نگاهی دینی و فرهنگی داشته باشند و صرفا جنبه سرگرمی نباید داشته باشند اما این فیلم نه تنها پیام مثبت فرهنگی و تربیتی نداشت بلکه پر از پیام های ضد فرهنگی و ضد تربیتی است و ارزشهای دینی را زیر سوال می برد و تصویر سیاه از جامعه اسلامی ترسیم می کند و به ویژه چهره نیروهای دینی و متدین را مخدوش نشان می دهد و از کشور فضایی سیاه به نمایش می گذارد.

۱۳۹۱/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...