نسخه چاپی

«شورای اصناف كشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر یافت

عکس خبري -«شوراي اصناف کشور» به «اتاق اصناف ايران» تغيير يافت

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر كردند كه نام «شورای اصناف كشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر یابد.

«شورای اصناف کشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر یافت
به گزارش افکارنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور، وارد بررسی جزئیات این لایحه شدند و مواد ۱ ،۲ و ۳ آن را به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون نام «مجمع امور صنفی» به «اتاق اصناف شهرستان»، نام «مجمع امور صنفی مرکز استان» به «اتاق اصناف مرکز استان» و نام «شورای اصناف کشور» به «اتاق اصناف ایران» تغییر می‌یابد.

وکلای ملت با ۱۲۹ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

مجلسی‌ها همچنین مقرر کردند صنوفی که قانون خاص دارند، از شمول این قانون مستثنی هستند. قانون خاصی قانونی است که بر اساس آن نحوه صدور مجوز فعالیت، تنظیم و تنسیق امور واحدهای ذیربط، نظارت، بازرسی و رسیدگی به تخلفات افراد و واحدهای تحت پوشش آن به صراحت در متن قانون مربوطه معین می‌شود.

وکلای ملت با ۱۳۰ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۲ این لایحه را به تصویب رساندند.

بهارستان‌نشینان در مصوبه دیگری مقرر کردند اماکنی که واجد شرایط لازم برای استقرار چند واحد صنفی باشند، می‌توانند به عنوان محل ثابت کسب، توسط یک یا چند فرد صنفی، پس از اخذ پروانه کسب از اتحادیه یا اتحادیه‌های ذیربط، مورد استفاده قرار می‌گیرند. آئین‌نامه اجرایی این تبصره به وسیله دبیرخانه هیئت عالی نظارت با همکاری اتاق اصناف ایران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و ظرف ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌رسد.

مجلسی‌ها با ۱۳۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۳ این لایحه را تصویب کردند.

۱۳۹۲/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...