نسخه چاپی

البرادعی: مرسی فرعون جدید مصر است

محمد البرادعی رئیس حزب الدستور مصر در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن اظهار داشت: گروه اخوان المسلمین به طور كامل شكست خورده است و مرسی در حال تبدیل شدن به فرعونی دیگر در این كشور است.

به گزارش نما به نقل از العالم، وی در این مصاحبه با بیان اینکه ما از زمانی که این گروه -اخوان المسلمون - حکومت را در مصر بدست گرفته است از عنادورزی آنها و عدم دریافت پیام مخالفان رنج می بریم، گفت: این شورای نظامی بود که در نتیجه ناآگاهی از چگونگی اداره کشور و ترس از دست دادن دستاوردهایشان و از باج خواهی اخوان المسلمین از آنها زمینه ساز این امر شد و ما را به بن بست رساند.

البرادعی در این مصاحبه با تاکید بر این مساله می گوید: اینکه بعد از آنها اخوان المسلمین روی کار آمدند تا مرسی را به فرعون جدیدی تبدیل کند که قوای مقننه و مجریه را بدست بگیرد و قوه قضائیه را به حاشیه براند و شکاف و درگیری و مشکل ایجاد کند؛ به جای اینکه با یکدیگر درباره چگونگی تلاش برای آموزش و بهداشت و اقتصاد کشور تمرکز کنیم.

وی با اشاره به نگرانی خود درقبال اوضاع مصر گفت: دیدگاه روشن نیست و کشور دچار شکاف است و ما چندین دهه حکومت استبدادی را به ارث برده ایم. خشم و نارضایتی شدیدی در بین جوانانی که انقلاب کردند وجود دارد زیرا احساس می کنند که انقلاب از آنها به سرقت رفته است یا اینکه امید یا رویای آنها به سرقت رفته است زیرا این جوانان رویای آینده داشتند و نوعی خشم و ناامیدی در بین جوانان است که 60 درصد ملت مصر را تشکیل می دهند و زیر 30 سال سن دارند.

انقلاب به دلایل مختلف و برای تحقق آزادی سیاسی بوقوع پیوست و اکثریت ملت مصر برای تامین نیازهای اساسی و حق معیشت و زندگی و کرامت و برخورد انسانی قیام کردند و اینها الان احساس می کنند که همان رژیم ادامه دارد؛ اما با رنگ و بوی دینی یا آنچه به آن رنگ و بوی دینی اطلاق می شود.

وی افزود: طبیعی است اخوان المسلمین و کسانی که با آنها هستند؛ انقلاب را به سرقت بردند. البرادعی گفت: گروه اخوان المسلمین به طور کامل شکست خوردند. یکی از رهبران اخوان المسلمین زمانی که بین ما مباحثاتی در جریان بود، به من گفت که آنها تجربه ای ندارند زیرا 60 سال از هر فرصتی برای کسب تجربه عملی محروم شده بودند و هیچ شغلی به جزء آموزش دانشگاهی در استان ها نداشته اند.

وی افزود: نمی دانم که آنها چگونه به این درجه از سادگی سیاسی رسیده اند که تصور می کنند که با توجه به نداشتن کادر مجرب خواهند توانست بدون شریک بر مصر حکومت کنند؟

البرادعی در پاسخ به این سوال که درحال حاضر چه کسی در مصر حکومت می کند و آیا رئیس جمهور منتخب آینده از اخوان خواهد بود یا دفتر ارشاد - دفتر اصلی و راهبردی اخوان المسلمین مصر به ریاست محمد بدیع، گفت: نمی دانم. همه شواهد و قرائن نشان می دهد که دفتر ارشاد بخشی اساسی از روند حکومت داری است، می دانم که همه نمایندگان خارجی که اخیرا به مصر سفر کرده اند با محمد مرسی و خیرت الشاطر معاون رهبر (اخوان المسلمین) ملاقات کرده اند و همگان می دانندکه بین دفتر ریاست جمهوری و دفتر ارشاد اختلافاتی وجود دارد و در درون این دفتر بازها و کبوترها هستند.

وی درپاسخ به سوالی درباره خواسته جبهه نجات در 30 ژوئن گفت که این جبهه خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است. نظام شکست خورده است و خواهان نظامی هستیم که آغاز تحقق اهداف انقلاب را تضمین کند. زمان فرا رسیده است که مرسی به ملت بگوید که شکست خورده است.

۱۳۹۲/۳/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...